FF Voorstellen
Geplaatst: 13 jul 2016, 22:40
Dames/heren,
ik ben hier nieuw dus. Naam Henk, bouwjaar 1955 wonend in Den Haag. Rij sinds mijn 18-e, precies op mijn verjaardag, dat kon toen nog, op een BWW (What else?). Dat waren dus:
R26, R50, R60/5, R60/7, R80/7, R100RS, K100RS, R1100S, R1200S, R1200GS, K1200S, F800R (jaha, echt waar en het was nog leuk ook!)en nu weer een R1200S uit 2006 met A.C. Schnitzler superbike stuur (tegen de nekkramp, ik wordt ook een dagje ouder, ja).
Ik rij zowel woon- werkverkeer, korte en lange tour ritjes, vakantie's en (met grote rugzak), desnoods ook voor de boodschappen. Per jaar ca. 25.000 - 30-.000 km, ik wissel daarom meestal om de ca. 2 jaar van fiets. Favoriete motorzaken: Motor Houtrust (de werkplaats dan, afdeling verkoop mijd ik daar) en fa. De Jong in Alphen (het lijkt daar wel een BMW museum/Walhalla op zolder).
Waarom bij jullie forum?
tja, er is dus geen R1200S forum. Het gekke met de R1200S is dat BMW het ding niet meer wil kennen. Als je op de officiële BMW Motorrad site in het Archief gaat zoeken kun je alles vinden, behalve de R1200S. In het laatste BMW jubileumboek staat de R1200S alleen vermeld als zijnde de voorloper van de HP2. Bij de vorige BMW Motorrad day in Zandvoort melde ik mij aan om mijn schitterende R1200S ter beschikking te stellen voor het modellen overzicht. Geen reactiee, ga je bij het modellenoverzicht kijken op die dag ... tja, geen R1200S. Wir haben es nicht gewust???
Maar goed, een boxer blijft een boxer. Ik ben heel blij met mijn R1200S. Oké hij loopt rauw (arm dus) is gevoelig voor weersomstandigheden, uitsluitend slanke gepassioneerde dames kunnen achterop en bagage moet je per koerier vooruit sturen. Maar verder: heerlijke fiets, veel punch, beetje collectors item (meestal veel bekijks) en met het superbike stuur van Schnitzler zit je geweldig op de fiets, boven de 160 ff iets meer voorover liggen maar het kuipje werkt dan nog steeds prima. Vor de rest is het een mooi stuk techniek om naar te kijken: hoog geplaatst blok, mooi vakwerkframe Öhlins eronder, dikke uitlaatbochten (blijven glimmen als nieuw met de Belgische wondersteen) en het schitterende brede achterwiel. De mijne is zilver rood met zwarte velgen, zwart blok en blanke klepdeksels. Plaatje.
Zal ik ook over al mijn vorige BMW's een verhaal schrijven??? Ik vond ze allemaal geweldig, koop misschien volgend jaar weer een echt oud beestje (zonder electronica etc.)
ik ben hier nieuw dus. Naam Henk, bouwjaar 1955 wonend in Den Haag. Rij sinds mijn 18-e, precies op mijn verjaardag, dat kon toen nog, op een BWW (What else?). Dat waren dus:
R26, R50, R60/5, R60/7, R80/7, R100RS, K100RS, R1100S, R1200S, R1200GS, K1200S, F800R (jaha, echt waar en het was nog leuk ook!)en nu weer een R1200S uit 2006 met A.C. Schnitzler superbike stuur (tegen de nekkramp, ik wordt ook een dagje ouder, ja).
Ik rij zowel woon- werkverkeer, korte en lange tour ritjes, vakantie's en (met grote rugzak), desnoods ook voor de boodschappen. Per jaar ca. 25.000 - 30-.000 km, ik wissel daarom meestal om de ca. 2 jaar van fiets. Favoriete motorzaken: Motor Houtrust (de werkplaats dan, afdeling verkoop mijd ik daar) en fa. De Jong in Alphen (het lijkt daar wel een BMW museum/Walhalla op zolder).
Waarom bij jullie forum?
tja, er is dus geen R1200S forum. Het gekke met de R1200S is dat BMW het ding niet meer wil kennen. Als je op de officiële BMW Motorrad site in het Archief gaat zoeken kun je alles vinden, behalve de R1200S. In het laatste BMW jubileumboek staat de R1200S alleen vermeld als zijnde de voorloper van de HP2. Bij de vorige BMW Motorrad day in Zandvoort melde ik mij aan om mijn schitterende R1200S ter beschikking te stellen voor het modellen overzicht. Geen reactiee, ga je bij het modellenoverzicht kijken op die dag ... tja, geen R1200S. Wir haben es nicht gewust???
Maar goed, een boxer blijft een boxer. Ik ben heel blij met mijn R1200S. Oké hij loopt rauw (arm dus) is gevoelig voor weersomstandigheden, uitsluitend slanke gepassioneerde dames kunnen achterop en bagage moet je per koerier vooruit sturen. Maar verder: heerlijke fiets, veel punch, beetje collectors item (meestal veel bekijks) en met het superbike stuur van Schnitzler zit je geweldig op de fiets, boven de 160 ff iets meer voorover liggen maar het kuipje werkt dan nog steeds prima. Vor de rest is het een mooi stuk techniek om naar te kijken: hoog geplaatst blok, mooi vakwerkframe Öhlins eronder, dikke uitlaatbochten (blijven glimmen als nieuw met de Belgische wondersteen) en het schitterende brede achterwiel. De mijne is zilver rood met zwarte velgen, zwart blok en blanke klepdeksels. Plaatje.
Zal ik ook over al mijn vorige BMW's een verhaal schrijven??? Ik vond ze allemaal geweldig, koop misschien volgend jaar weer een echt oud beestje (zonder electronica etc.)