Pagina 1 van 1
Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Geplaatst: 05 jul 2016, 15:53
door motorfiets123
Best Forum,
Momenteel ligt mijn R1150rt van 2003 helemaal uit elkaar.
Frame en frame onderdelen laten epoxeren en nieuwe rvs remleidingen.
Alle 2 cilinders gedemonteerd.
Mijn vraag is moet ik de koolaanslag op de zuiger en uitlaatkleppen verwijderen?
Alvast mijn dank,
Groet,
Berend
Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Geplaatst: 05 jul 2016, 16:16
door Ton1959
Ik verwijder koolaanslag wel als het uit elkaar ligt. Maar als je geen zuigerveren gaat vervangen verwijderde ik alleen de koolaanslag op de bovenkant van de zuiger. Als een motor veel gelopen had zou ik ook de kleppen inschuren en klepseals vervangen.
Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Geplaatst: 05 jul 2016, 18:20
door motorfiets123
Motor heeft maar 126.000km gereden dus alleen zuigersroet verwijderen.Olieverbruik is bijna nihil.
Bedankt voor het advies,
Groet,
Berend
Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Geplaatst: 05 jul 2016, 22:43
door Baird
Als ik hem zover uit elkaar had bij deze km stand zou ik de koppen laten schoonmaken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepsteelafdichtingen plaatsen. Als de klepgeleiders niet te veel speling hebben zou ik die laten zitten, ze zijn zo kort dat je met een revisie weinig opschiet. Compressie- en olieschraapveren laten zitten, zuigers een beetje 'oppoetsen'.
Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Geplaatst: 06 jul 2016, 21:30
door Kees BMW
Baird schreef:Als ik hem zover uit elkaar had bij deze km stand zou ik de koppen laten schoonmaken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepsteelafdichtingen plaatsen. Als de klepgeleiders niet te veel speling hebben zou ik die laten zitten, ze zijn zo kort dat je met een revisie weinig opschiet. Compressie- en olieschraapveren laten zitten, zuigers een beetje 'oppoetsen'.
Toen ik het gister las had ik de zelfde mening als jou.
Gr-Kees.