Brexit? Wat nu?
Moderator: RT_Patrick
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Brexit? Wat nu?
Met het kelderen van het Pond Sterling zal Triumph wel goedkoper worden maar mogelijk toch maar weer een BMW om het geld in Eurozone te houden, buy local.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Brexit? Wat nu?
Baird schreef:Met het kelderen van het Pond Sterling zal Triumph wel goedkoper worden maar mogelijk toch maar weer een BMW om het geld in Eurozone te houden, buy local.
Ik reken er niet op dat die Triumph goedkoper zal worden. Een gebruikte Triumph kopen in Engeland is al een tijd de moeite waard. De prijzen van de motoren waren rond 1980 in Engeland zeker de moeite waard om daar een nieuwe motor te kopen maar nu verdien je er niks mee. Hier zullen de prijzen niet omlaag gaan verwacht ik.
- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Die Triumph zal inderdaad niet echt veel goedkoper gaan worden. En dat kelderen van die Pond... Ik heb het koersverloop vandaag in de gaten gehouden en bij het slot van de valutamarkt vanavond zaten we verrassend genoeg slechts 1,5 pence per Euro van het niveau van twee weken geleden. (de Euro is namelijk vandaag net zo hard mee gegaan met de daling ten opzichte van de US Dollar als onze GBP
)
Laat jullie niet gek maken door de ongelooflijk "gekleurde" paniekberichten in de Nederlandse media van vandaag; die hebben slechts 1 doel/opdracht: de Nederlandse bevolking op voorhand ontzettend bang maken voor een "Nexit"...
(van buiten de EU)
Bert M

Laat jullie niet gek maken door de ongelooflijk "gekleurde" paniekberichten in de Nederlandse media van vandaag; die hebben slechts 1 doel/opdracht: de Nederlandse bevolking op voorhand ontzettend bang maken voor een "Nexit"...
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
- Jeroen
- 2023
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Moto Guzzi Stelvio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Eens kijken of de dames en heren politicie eens op een verantwoordelijke en bovenal volwasse manier kunnen reageren.
Honda CB350 twin
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
- Ton1959
Het pond zal uiteindelijk wat meer moeten gaan zakken. Engeland zal moeten concurreren met de rest en dan zullen die prijzen wel wat gaan zakken. Maar de prijzen van motoren zullen hier op een gelijk niveau blijven. De importeur zal misschien een beetje meer winst in zijn zak houden.
Maar het kan nog wel even duren voor het Britse kaartenhuis echt gaat kraken in de voegen.
Maar zoals ik het bekijk heeft Engeland het paard van Troje de poort binnen getrokken. En met zo'n klein verschil tussen in and out verwacht ik een grote opeenvolging van problemen. Schotland zal zo naar de stembus gaan omdat daar het grootste gedeelte koos voor in. Dus daar hebben ze hun eerste probleem al.
Maar het kan nog wel even duren voor het Britse kaartenhuis echt gaat kraken in de voegen.
Maar zoals ik het bekijk heeft Engeland het paard van Troje de poort binnen getrokken. En met zo'n klein verschil tussen in and out verwacht ik een grote opeenvolging van problemen. Schotland zal zo naar de stembus gaan omdat daar het grootste gedeelte koos voor in. Dus daar hebben ze hun eerste probleem al.
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Een meerderheid van de inwoners van het Verenigd Koninkrijk zijn de klein- en grootschalige regelgeving vanuit Brussel meer dan zat. De beeldvorming over Europa is mede te danken aan vele politici, bureaucraten en media. Zie hier de uitslag van een referendum . . .
Uiteindelijk geloof ik in de kracht van de meerderheid en dus feitelijk in een samenwerking tussen lidstaten onderling (lees: Europa). Het is de boodschap van dit "Brexit" om juist deze kracht beter te laten zien en de bureaucratie te beteugelen.
To be continued . . .
Eilert
Uiteindelijk geloof ik in de kracht van de meerderheid en dus feitelijk in een samenwerking tussen lidstaten onderling (lees: Europa). Het is de boodschap van dit "Brexit" om juist deze kracht beter te laten zien en de bureaucratie te beteugelen.
To be continued . . .
Laatst gewijzigd door EileRT op 27 jun 2016, 11:54, 7 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- heinvandermeijs
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Contacteer:
De brexit is een signaal naar de rest van de wereld, om de zelfverrijking van de mannen uit Brussel niet meer te pikken. Ook hier in Nederland gaan er steeds meer stemmen op voor een Nexit. Liever nu dan morgen, dan houden we als land miljarden euro's in onze zak die o.a. voor de zorg gebruikt kan worden, want die is schrijnend vandaag de dag.
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
De EU als handelsorganisatie heeft ons veel voorspoed en welvaart opgeleverd. Samenwerken met de overige landen van Europa op gebied van veiligheid, milieu etc. is prima. De EU als politieke organisatie - als een soort Verenigde Staten van Europa - is de grootste miskleun.heinvandermeijs schreef:De brexit is een signaal naar de rest van de wereld, om de zelfverrijking van de mannen uit Brussel niet meer te pikken. Ook hier in Nederland gaan er steeds meer stemmen op voor een Nexit. Liever nu dan morgen, dan houden we als land miljarden euro's in onze zak die o.a. voor de zorg gebruikt kan worden, want die is schrijnend vandaag de dag.
Een Nexit voedt de verkeerde onderbuik gevoelens. We kunnen het onszelf niet veroorloven om ons te isoleren van de rest van EU-leden.
Maar we moeten wel af van de EU als politieke organisatie. Af van het geldverslindend instituut dat Brussel heet.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
- EileRT
- Erelid
Ik ben het met blackers eens.
Eilert
blackers schreef:De EU als handelsorganisatie heeft ons veel voorspoed en welvaart opgeleverd. Samenwerken met de overige landen van Europa op gebied van veiligheid, milieu etc. is prima. De EU als politieke organisatie - als een soort Verenigde Staten van Europa - is de grootste miskleun.
Een Nexit voedt de verkeerde onderbuik gevoelens. We kunnen het onszelf niet veroorloven om ons te isoleren van de rest van EU-leden.
Maar we moeten wel af van de EU als politieke organisatie. Af van het geldverslindend instituut dat Brussel heet.
Laatst gewijzigd door EileRT op 27 jun 2016, 23:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Eilert
Eilert
- Ton1959
Ben het ook eens met wat hierboven al gezegd is. Maar een grote groep stemde ook vooral tegen immigranten. Dat steeds meer door Brussel geregeld word vind ik ook maar niks. Als we het hier in Nederland het al niet eens kunnen worden over veel zaken dan moet je die zeker niet proberen te regelen met zoveel landen samen. Iedereen wil gewoon niet hetzelfde. Maar ik moet zeggen dat de Euro voor mij ook geen voordeel was. Het enige leuke is dat je niet constant geld hoeft te wisselen tijdens het reizen door Europa. Al moet ik het dan vaak toch nog als ik weer richting Engeland ga.
Ik verwacht dat Engeland spijt zal krijgen van deze stap. Schotland zal nu gaan kiezen voor de onafhankelijkheid. Maar het vertrek van Engeland zal ons op een bepaalde manier goed doen. Nu gaat men nadenken over aanpassingen binnen de EU om andere uitstappers te voorkomen. En misschien schuift Engeland dan ook wel weer aan tafel.
Ik verwacht dat Engeland spijt zal krijgen van deze stap. Schotland zal nu gaan kiezen voor de onafhankelijkheid. Maar het vertrek van Engeland zal ons op een bepaalde manier goed doen. Nu gaat men nadenken over aanpassingen binnen de EU om andere uitstappers te voorkomen. En misschien schuift Engeland dan ook wel weer aan tafel.
- Kees
- Bijz: Origineel
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
blackers schreef:
De EU als handelsorganisatie heeft ons veel voorspoed en welvaart opgeleverd. Samenwerken met de overige landen van Europa op gebied van veiligheid, milieu etc. is prima. De EU als politieke organisatie - als een soort Verenigde Staten van Europa - is de grootste miskleun.
+1
Hoorde onlangs iemand zeggen: "ik ben van na de oorlog, ik hoop dat dat zo blijft"
Kees
De EU als handelsorganisatie heeft ons veel voorspoed en welvaart opgeleverd. Samenwerken met de overige landen van Europa op gebied van veiligheid, milieu etc. is prima. De EU als politieke organisatie - als een soort Verenigde Staten van Europa - is de grootste miskleun.
+1
Hoorde onlangs iemand zeggen: "ik ben van na de oorlog, ik hoop dat dat zo blijft"
Kees
- heinvandermeijs
- Contacteer:
Wacht maar er komt nog veel meer boven water, waaruit blijkt dat heel de EU een instituut is met hele andere bedoelingen dan dat nu bekend is.blackers schreef:De EU als handelsorganisatie heeft ons veel voorspoed en welvaart opgeleverd. Samenwerken met de overige landen van Europa op gebied van veiligheid, milieu etc. is prima. De EU als politieke organisatie - als een soort Verenigde Staten van Europa - is de grootste miskleun.heinvandermeijs schreef:De brexit is een signaal naar de rest van de wereld, om de zelfverrijking van de mannen uit Brussel niet meer te pikken. Ook hier in Nederland gaan er steeds meer stemmen op voor een Nexit. Liever nu dan morgen, dan houden we als land miljarden euro's in onze zak die o.a. voor de zorg gebruikt kan worden, want die is schrijnend vandaag de dag.
- Bert M
- Erelid
In principe zijn de bedoelingen bekend, maar je moet alleen weten waar je de informatie moet zoeken...heinvandermeijs schreef:
Wacht maar er komt nog veel meer boven water, waaruit blijkt dat heel de EU een instituut is met hele andere bedoelingen dan dat nu bekend is.
Bert M
Bert M
Bert M
- heinvandermeijs
- Contacteer:
Klopt Bert, maar niet iedereen weet die info te vindenBert M schreef:In principe zijn de bedoelingen bekend, maar je moet alleen weten waar je de informatie moet zoeken...heinvandermeijs schreef:
Wacht maar er komt nog veel meer boven water, waaruit blijkt dat heel de EU een instituut is met hele andere bedoelingen dan dat nu bekend is.
![]()
Bert M
- Baird
- 2024
Nogal naïef van je, ook je verdere reacties: Veel plezier met de Grote Roerganger uit Venlo.heinvandermeijs schreef:De brexit is een signaal naar de rest van de wereld, om de zelfverrijking van de mannen uit Brussel niet meer te pikken. Ook hier in Nederland gaan er steeds meer stemmen op voor een Nexit. Liever nu dan morgen, dan houden we als land miljarden euro's in onze zak die o.a. voor de zorg gebruikt kan worden, want die is schrijnend vandaag de dag.
(past in het rijtje: we zijn ook nooit op de maan geweest, 9-11 is door de CIA gedaan en Sadam had echt 'weapons of mass-destruction')
Ik verwacht overigens dat deze reactie van mij binnenkort gecensureerd zal worden.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Nico4sen
- 2023
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: RE: Re: Brexit? Wat nu?
Laat ik dan maar een +1 bij jouw post zetten BairdBaird schreef:Nogal naïef van je, ook je verdere reacties: Veel plezier met de Grote Roerganger uit Venlo.heinvandermeijs schreef:De brexit is een signaal naar de rest van de wereld, om de zelfverrijking van de mannen uit Brussel niet meer te pikken. Ook hier in Nederland gaan er steeds meer stemmen op voor een Nexit. Liever nu dan morgen, dan houden we als land miljarden euro's in onze zak die o.a. voor de zorg gebruikt kan worden, want die is schrijnend vandaag de dag.
(past in het rijtje: we zijn ook nooit op de maan geweest, 9-11 is door de CIA gedaan en Sadam had echt 'weapons of mass-destruction')
Ik verwacht overigens dat deze reactie van mij binnenkort gecensureerd zal worden.
Hartelijke groeten van Y300 aan alle forumleden
- heinvandermeijs
- Contacteer:
Bert, ik ben zeker geen fan van die man uit Venlo, en verder, Laat de toekomst maar uitwijzen wie er het dichtst bij de waarheid zit.
- Bert M
- Erelid
Laten we een ding vaststellen: Het is wel een heel erg lastig onderwerp om voldoende genuanceerd te behandelen op een (motor)forum.
Alleen al om uit te leggen wat de EU nu eigenlijk precies is en waar de oorsprong ligt, vergt vele A4-tjes tekst met bronnen en verwijzingen. En omdat vele 'belanghebbenden' (zowel pro als contra EU) zich bedienen van propaganda, bestaande uit halve onwaarheden, hele leugens en volstrekte lariekoek, is het voor de meeste mensen erg lastig om een gefundeerd oordeel te vellen over het fenomeen EU. Was het een goed idee van Cameron om met dit vuur te spelen en dit referendum te organiseren? Even los van wat de EU feitelijk is en puur kijkend naar de "onderbuik"-discussies (wederom van zowel de pro als de anti kampen), denk ik dat het niet handig was. Maar het is gebeurd, er ligt een uitslag en daar moeten we het mee doen...
Bert M
Alleen al om uit te leggen wat de EU nu eigenlijk precies is en waar de oorsprong ligt, vergt vele A4-tjes tekst met bronnen en verwijzingen. En omdat vele 'belanghebbenden' (zowel pro als contra EU) zich bedienen van propaganda, bestaande uit halve onwaarheden, hele leugens en volstrekte lariekoek, is het voor de meeste mensen erg lastig om een gefundeerd oordeel te vellen over het fenomeen EU. Was het een goed idee van Cameron om met dit vuur te spelen en dit referendum te organiseren? Even los van wat de EU feitelijk is en puur kijkend naar de "onderbuik"-discussies (wederom van zowel de pro als de anti kampen), denk ik dat het niet handig was. Maar het is gebeurd, er ligt een uitslag en daar moeten we het mee doen...
Bert M
Bert M
Bert M
- blackers
Ik ga vandaag lekker een stukje rijden.

Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
-
- Bijz: Model 2011, full option
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Angst is een slechte raadgever, de Britten kennen maar weinig angst.
Welvaart los zien van welzijn is een must. Schijn-welvaart in ruil voor een gijzeling zonder einde is voor mij geen welzijn.
De Britten komen er boven op
, en wij zullen weer een hogere bijdrage aan Europa moeten gaan betalen
.
Het sombere is dat onze politici niet goed genoeg zijn om ons land te regeren. Als Brussel hier niets meer te zeggen heeft zijn wij de klos.
Een Triumph aanschaffen is voortaan een statement
Ronald
Welvaart los zien van welzijn is een must. Schijn-welvaart in ruil voor een gijzeling zonder einde is voor mij geen welzijn.
De Britten komen er boven op

Het sombere is dat onze politici niet goed genoeg zijn om ons land te regeren. Als Brussel hier niets meer te zeggen heeft zijn wij de klos.
Een Triumph aanschaffen is voortaan een statement

Ronald
- Ton1959
Ik verwacht zo een tweede referendum. Het is lastig dat de media altijd zoveel onzin schrijft. Als je daar woont dan lees je een andere waarheid dan wat wij te lezen krijgen in onze kranten. Ik besefte de grote verschillen tussen Nederland en Engeland pas toen ik daar woonde. Veel mensen in Engeland stemde deze keer tegen de immigranten . Gedeeltelijk snap ik het wel. De verschillen zijn in Engeland zo groot en dit had ik zeker niet verwacht. Wij weten hier nog niet echt wat armoede is. Maar ja hopelijk zet de Brexit veel mensen aan het denken. Ik wil geen referendum hier over in or out. Maar zie ook graag een aantal veranderingen. Het kan beter.
- Kees
- Bijz: Origineel
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Politiek en religie zijn onderwerpen die vaak leiden tot felle discussie's en heftige meningsverschillen.
Overigens past het volgens mij ook niet in de doelstelling van het forum.
Wat mij betreft een slotje en overgaan naar onze gezamenlijke hobby.
Met groet,
Kees
Met groet,
Kees
- Ton1959
Daarom staat het draadje toch onder RT Café. Maar ik denk ook wel dat we lang zouden blijven discussiëren. Ach we zien wel hoe het verder zal gaan.Kees schreef:Politiek en religie zijn onderwerpen die vaak leiden tot felle discussie's en heftige meningsverschillen.
Met groet,
Kees
- bratus
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Lees dit artikel maar eens. Het is 3 dagen voor het brexit referendum geplaatst (dus geen geklets achteraf) en slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop en verwoord exact wat ik al jaren denk (en voel).
(En nee, ik ben geen aanhanger van de schrijver (en zijn partij) maar zit aan de andere kant van het spectrum.)
(En nee, ik ben geen aanhanger van de schrijver (en zijn partij) maar zit aan de andere kant van het spectrum.)
Laatst gewijzigd door bratus op 26 jun 2016, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- 2023
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Moto Guzzi Stelvio
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Bratus
Interresant artikel kan mij daar wel in vinden de EEG vond ik een goed en groot iets waar zij nu naar willen toewerken daar heb ik mijn bedenkingen bij
ps
net een heerlijke rit gemaakt
Interresant artikel kan mij daar wel in vinden de EEG vond ik een goed en groot iets waar zij nu naar willen toewerken daar heb ik mijn bedenkingen bij
ps
net een heerlijke rit gemaakt

Honda CB350 twin
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
- heinvandermeijs
- Contacteer:
Inderdaad een mooi artikel, kan mezelf wel vinden in wat daar staat
- Ton1959
Ik vind ergens dat het moeten kunnen zonder referendums. Je kan niet alles door middel van referendums regelen simpelweg omdat mensen de gevolgen meestal niet kennen van hun keuze. Pas na de Brexit gingen veel Britten pas lezen wat het effect van een Brexit kon zijn voor hun.
Tenzij we dagelijks kunnen stemmen en onze keus meteen kunnen aanpassen als het gewenste effect niet bereikt is met de vorige keuze.
Ach uiteindelijk is het toch niet de politiek die de touwtjes in handen heeft maar de grote werkgevers.
Dat artikel is niet slecht inderdaad. Nou nog een met de beste oplossing van de problemen die we nu gaan krijgen. Ik zou in ieder geval denken dat we eens wat meer aan de mensen moeten gaan denken in plaats van meer winst maken.
Tenzij we dagelijks kunnen stemmen en onze keus meteen kunnen aanpassen als het gewenste effect niet bereikt is met de vorige keuze.
Ach uiteindelijk is het toch niet de politiek die de touwtjes in handen heeft maar de grote werkgevers.
Dat artikel is niet slecht inderdaad. Nou nog een met de beste oplossing van de problemen die we nu gaan krijgen. Ik zou in ieder geval denken dat we eens wat meer aan de mensen moeten gaan denken in plaats van meer winst maken.
- bratus
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Ik vind dit veel te gemakkelijk gezegd, kan haast uit de mond van een politicus komen. Lees het eerste stuk (maar ook verderop) in het artikel maar eens:Ton1959 schreef:..........regelen simpelweg omdat mensen de gevolgen meestal niet kennen van hun keuze.
===========================================================================================
In 2002 verzekerde toenmalig minister Donner nog dat er niet meer dan 15.000 Polen verwacht werden met het open gaan van de grenzen van onze arbeidsmarkt. In 2007 werd de aparte vergunningsverplichting voor Polen om hier te komen wonen en werken opgeheven. Het aantal Polen is nu doorgegroeid naar 150.000. Waarschuwingen voor het effect op de arbeidsmarkt, laag opgeleiden zullen worden weggeconcurreerd, de lonen aan de onderkant zouden dalen, werden weggewimpeld.
===========================================================================================
Grote groepen "normale" Nederlanders gaven de te verwachtte effecten indertijd aan maar dat werd gewoon weggewimpeld. Hele groepen mensen (blijkt uit dit stuk) kunnen zeer goed inschatten wat het effect is van gemaakte keuze's. Ik vind dit dan ook een onderschatting van (of arrogantie richting) grote bevolkingsgroepen (door de politieke elite) die dan weggezet worden als, oud, laag opgeleid en onderbuik gevoelens hebbend.
Persoonlijk denk ik dat de Britten het prima gaan redden buiten Europa. We zullen het resultaat wel zien met ongeveer 5 jaar.
- Ton1959
Ik heb het stuk helemaal gelezen. Ze weten de gevolgen van hun keus ervan niet omdat ze dit nooit eerder hebben meegemaakt. Eruit stappen brengt een hoop ellende mee die zelfs nu niemand kan overzien. Er is al zoveel jaren armoede in dat zag ik al in het begin van de jaren 80 en nu nog. Alleen de criminaliteit neemt nog meer toe. Toen ik daar woonde vertelde familie mij dat alles in Engeland zou veranderen dat het erop vooruit zou gaan. Maar helaas was dit niet het geval. Nederland ging op een aantal punten diezelfde richting in. We bouwen hier ook langzaam af. De privatisering maakte veel dingen slechter. Neemt niet weg dat ik zo terug zou willen omdat ik in Engeland andere pluspunten zag. Maar nooit meer naar het gebied waar ik eerst woonde. Teveel criminaliteit en wijken waar je niet eens veilig kon stoppen met de auto.bratus schreef:Ik vind dit veel te gemakkelijk gezegd, kan haast uit de mond van een politicus komen. Lees het eerste stuk (maar ook verderop) in het artikel maar eens:Ton1959 schreef:..........regelen simpelweg omdat mensen de gevolgen meestal niet kennen van hun keuze.
In 2002 verzekerde toenmalig minister Donner nog dat er niet meer dan 15.000 Polen verwacht werden met het open gaan van de grenzen van onze arbeidsmarkt. In 2007 werd de aparte vergunningsverplichting voor Polen om hier te komen wonen en werken opgeheven. Het aantal Polen is nu doorgegroeid naar 150.000. Waarschuwingen voor het effect op de arbeidsmarkt, laag opgeleiden zullen worden weggeconcurreerd, de lonen aan de onderkant zouden dalen, werden weggewimpeld.
Grote groepen "normale" Nederlanders gaven de te verwachtte effecten indertijd aan maar dat werd gewoon weggewimpeld. Hele groepen mensen (blijkt uit dit stuk) kunnen zeer goed inschatten wat het effect is van gemaakte keuze's. Ik vind dit dan ook een onderschatting van (of arrogantie richting) grote bevolkingsgroepen (door de politieke elite) die dan weggezet worden als, oud, laag opgeleid en onderbuik gevoelens hebbend.
Persoonlijk denk ik dat de Britten het prima gaan redden buiten Europa. We zullen het resultaat wel zien met ongeveer 5 jaar.
-
- Bijz: bj 2012 met alle optie's
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: zundert
ach kom op, geen betutteling, Die eilanders wilden er nooit bij horen, ze willen geen metrieke stelsel, ze willen niet rechts rijden, ze willen niet dit en ook niet dat.
Laat ze.. ze bouwen mooie motoren, en zijn ook motor minded, maar daarmee heb je het wel gehad.
Vergane glorie!
Vind het overigens wel sneu voor de Schotten en de Noord Ieren, zij hebben er ook niet om gevraagd. laat hen meedoen, en hiermee een antwoord geven op al die excentrieke en eigenwijze Britten.
Laat ze.. ze bouwen mooie motoren, en zijn ook motor minded, maar daarmee heb je het wel gehad.
Vergane glorie!
Vind het overigens wel sneu voor de Schotten en de Noord Ieren, zij hebben er ook niet om gevraagd. laat hen meedoen, en hiermee een antwoord geven op al die excentrieke en eigenwijze Britten.
- Ton1959
Je bent niet goed op de hoogte merk ik. Engeland heeft al jaren liters op de brandstofpomp ook. Steeds meer mensen denken in beide stelsels overigens. En de temperatuur gaat voort in Celsius. Ze passen zich steeds meer aan. Wij reden vroeger overigens ook links maar wie lieten de Fransen over ons heen lopen. Als je wat meer met de eilanders praat dan hoor je dat ze graag wat dingen van hier willen kopiëren. Ze zien ook wel wat er bij ons beter is. Maar hetzelfde geld voor Nederland wij denken ook dat we alles beter weten.Paultje schreef:ach kom op, geen betutteling, Die eilanders wilden er nooit bij horen, ze willen geen metrieke stelsel, ze willen niet rechts rijden, ze willen niet dit en ook niet dat.
Vergane glorie!
-
- Bijz: bj 2012 met alle optie's
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: zundert
inches, yards, pounds, ounces, etc..
let it be.
In 1969 gingen de Zweden ook rechts rijden net zoals in de rest van Europa. herinner me nog als een Zweed je inhaalde hij eerst claxonneerde en dan voorbijkwam. Engeland blijft conservatief, en halsstarrig vasthouden aan die oude gewoontes. Wij gaan dat beeld natuurlijk nooit volgen, je zag het vroeger ook met de motorindustrie, ze wilden maar niet moderniseren, vasthouden aan vooroorlogse technieken.
Norton, Triumph,Velocette, BSA, afijn gewoon vergane glorie.
Er zijn best wel moderne progressieve partijen maar die kunnen niet op tegen die conservatieven. die wanen zich vaak superieur aan de rest van Europa.
Wij moeten verder, met of zonder Engeland.
De tijden dat zij een wereldmacht waren zijn al lang voorbij, ze moeten mee, links om rechts om.
De multinationals welke zich in the City hebben gevestigd komen in de nabije toekomst vanzelf naar het continent om zaken te doen, de afzetmarkt van Europa als achterland is velemalen groter dan Engeland!
Als wij de euro wat lager bijstellen, creëren we een geldstroom en kunnen de Britten met hun dure pond echt niet meer mee, Amerika doet dit al tijden. op termijn gaan de Engelsen failliet.
Die willen vaak alleen hun zin doordrijven, en dat kan niet meer, we zijn nu met 27 landen.
England o England your country so brave....
let it be.
In 1969 gingen de Zweden ook rechts rijden net zoals in de rest van Europa. herinner me nog als een Zweed je inhaalde hij eerst claxonneerde en dan voorbijkwam. Engeland blijft conservatief, en halsstarrig vasthouden aan die oude gewoontes. Wij gaan dat beeld natuurlijk nooit volgen, je zag het vroeger ook met de motorindustrie, ze wilden maar niet moderniseren, vasthouden aan vooroorlogse technieken.
Norton, Triumph,Velocette, BSA, afijn gewoon vergane glorie.
Er zijn best wel moderne progressieve partijen maar die kunnen niet op tegen die conservatieven. die wanen zich vaak superieur aan de rest van Europa.
Wij moeten verder, met of zonder Engeland.
De tijden dat zij een wereldmacht waren zijn al lang voorbij, ze moeten mee, links om rechts om.
De multinationals welke zich in the City hebben gevestigd komen in de nabije toekomst vanzelf naar het continent om zaken te doen, de afzetmarkt van Europa als achterland is velemalen groter dan Engeland!
Als wij de euro wat lager bijstellen, creëren we een geldstroom en kunnen de Britten met hun dure pond echt niet meer mee, Amerika doet dit al tijden. op termijn gaan de Engelsen failliet.
Die willen vaak alleen hun zin doordrijven, en dat kan niet meer, we zijn nu met 27 landen.
England o England your country so brave....
In deze "strijd" zijn er m.i. alleen maar verliezers.
Al met al een echt hele trieste bedoeling, waar iedereen last van gaat krijgen, op allerlei niveau's en gedurende langere tijd.
Inclusief degene die voor de Brexit gekozen hebben en ultimo niet kunnen voorzien wat alle gevolgen zullen gaan zijn, nu, straks en vooral later.
Ik heb begrip voor de argumenten, de diverse voors en tegens, maar de politiek heeft in dit alles een zeer twijfelachtige eer gespeeld.
Zaken zijn niet eerlijk, verdraaid en onvolledig weergegeven.
En zullen degene die De Keuze gemaakt hebben, mogelijk later een kater-gevoel gaan krijgen en dan is helaas-pindakaas, gedane zaken nemen geen keer.
Ikzelf ervaar dit alles als een soort van zwakte-bod, want de daadwerkelijke veranderingen moeten gebeuren in de politiek, de regels en de afspraken.
Daar is zat mis mee, zondermeer.
Maar zo rigoureus een dergelijke stap nemen, het spijt mij, ik kan het werkelijk niet begrijpen, ondanks de omstandigheden.
Maar misschien moet je er wonen, het ervaren, jarenlang tegenslagen moeten verwerken, want zo heerlijk is het niet altijd in de UK heb ik onderhand wel begrepen.
Kortom, spijtig en erg jammer, voor iedereen.
Al met al een echt hele trieste bedoeling, waar iedereen last van gaat krijgen, op allerlei niveau's en gedurende langere tijd.
Inclusief degene die voor de Brexit gekozen hebben en ultimo niet kunnen voorzien wat alle gevolgen zullen gaan zijn, nu, straks en vooral later.
Ik heb begrip voor de argumenten, de diverse voors en tegens, maar de politiek heeft in dit alles een zeer twijfelachtige eer gespeeld.
Zaken zijn niet eerlijk, verdraaid en onvolledig weergegeven.
En zullen degene die De Keuze gemaakt hebben, mogelijk later een kater-gevoel gaan krijgen en dan is helaas-pindakaas, gedane zaken nemen geen keer.
Ikzelf ervaar dit alles als een soort van zwakte-bod, want de daadwerkelijke veranderingen moeten gebeuren in de politiek, de regels en de afspraken.
Daar is zat mis mee, zondermeer.
Maar zo rigoureus een dergelijke stap nemen, het spijt mij, ik kan het werkelijk niet begrijpen, ondanks de omstandigheden.
Maar misschien moet je er wonen, het ervaren, jarenlang tegenslagen moeten verwerken, want zo heerlijk is het niet altijd in de UK heb ik onderhand wel begrepen.
Kortom, spijtig en erg jammer, voor iedereen.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 27 jun 2016, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- heinvandermeijs
- Contacteer:
Er is in Spanje nu ook een poltieke strijd gaande, als de uitdager deze wint, volgt een exit voor Spanje snel.
- blackers
And so I did. Had a nice ride from Muiden to Alkmaar (where the victory started)by using the 'kronkel' module. And from Alkmaar straight home.blackers schreef:Ik ga vandaag lekker een stukje rijden.![]()
Je ziet ik ben alvast mijn engels weer een beetje aan het oefenen. Kan van pas komen als ze in de 'uitverkoop" gaan.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
- EileRT
- Erelid
Wijze woorden Rob . . . ook je uitleg n.a.v. onderstaand citaat.
Eilert
Inspector Gadget schreef:In deze "strijd" zijn er m.i. alleen maar verliezers.
Eilert
Eilert
- Ton1959
[/quoteEileRT schreef:Wijze woorden Rob . . . ook je uitleg n.a.v. onderstaand citaat.
Eilert
Inspector Gadget schreef:In deze "strijd" zijn er m.i. alleen maar verliezers.
So true unfortunately
Ik houd het nieuws erover constant bij. Ach volgend jaar weer lekker naar Engeland op vakantie. Ik steun de economie wel. Okay ik zal voorlopig geen nieuwe Norton kopen maar misschien nog ooit een Bonneville.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik hoorde iemand op tv zeggen dat een referendum een goed middel is om ongenoegen in kaart te brengen en te uiten, maar niet zo'n goed middel om succesvol beleid mee te maken. Het is toch vooral veel emotie en die mag en moet gehoord worden, maar daarna moet het verstand weer zegevieren. Helaas gaat dat vaak over compromissen sluiten en ook de nadelen van sommige oplossingen accepteren. Er zijn niet zo vaak simpele oplossingen voor complexe problemen. Dat hoort nu eenmaal bij democratie.
Zoals een Engelse politicus ooit zei: "2 hoeraatjes voor de democratie, geen 3!" .
Daarnaast denk ik dat het goed is dat er een land uit de EU stapt, zodat we van de oeverloze discussies af zijn, en nu gaan zien wat dat betekent. Overigens kan dat nog wel even duren, want de procedure om de EU te verlaten duurt meerdere jaren. Ik denk zelf dat de Engelsen spijt gaan krijgen en dat de nadelen van een BRexit groter zijn dan de voordelen, maar we gaan het zien...
Zoals een Engelse politicus ooit zei: "2 hoeraatjes voor de democratie, geen 3!" .
Daarnaast denk ik dat het goed is dat er een land uit de EU stapt, zodat we van de oeverloze discussies af zijn, en nu gaan zien wat dat betekent. Overigens kan dat nog wel even duren, want de procedure om de EU te verlaten duurt meerdere jaren. Ik denk zelf dat de Engelsen spijt gaan krijgen en dat de nadelen van een BRexit groter zijn dan de voordelen, maar we gaan het zien...
In tegenstelling tot de meeste commentaren zou ik bij referendum voor Nexit kiezen. Hadden wij destijds een referendum gehad over invoering van de Euro dan had ik net als de Denen tegengestemd. Als gevolg van het UK referendum voorspellen onheilsprofeten nu een economische terugslag met grote nadelen, maar dat moet ik eerst nog zien, en bovendien : Door die Euro zit Nederland nu al voor meer dan 25 miljard (!!) in de staatsschuld van een landje als Griekenland, en dat is geen speculatie maar een feit. En naar mijn mening kunnen we dat nu al gelijk bij onze staatsschuld optellen want dat geld komt nooit meer terug. Ik zeg altijd: De EU bestaat niet, en het beste bewijs is dat ze hun eigen defensie en buitengrenzen niet op orde hebben. Ik vind samenwerking met andere landen prima, maar op vrijwillige basis, en voor vrijhandel (bron van welvaart waar ik een groot voorstander van ben) hebben we die EU helemaal niet nodig.
Ik kan nog veel meer nadelen opsommen maar zal het hier maar bij laten.
gr. Dick
gr. Dick
- Baird
- 2024
+1, daarnaast is een referendum een te makkelijke bypass van ons democratisch bestel.HansD schreef:Ik hoorde iemand op tv zeggen dat een referendum een goed middel is om ongenoegen in kaart te brengen en te uiten, maar niet zo'n goed middel om succesvol beleid mee te maken. Het is toch vooral veel emotie en die mag en moet gehoord worden, maar daarna moet het verstand weer zegevieren. Helaas gaat dat vaak over compromissen sluiten en ook de nadelen van sommige oplossingen accepteren. Er zijn niet zo vaak simpele oplossingen voor complexe problemen. Dat hoort nu eenmaal bij democratie.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- HansD
ik wil ook alleen vrijwillig, en ook alleen de voordelen van samenwerking en niet de nadelen, maar hoe ver kom je daar mee? Hadden we dan ooit 1 munt, en 1 markt gehad? Voor een internationaal transportland als Nederland lijkt me terug naar lokale grenzen, munten, douanes, wetten en regelingen niet handig.DickL schreef:In tegenstelling tot de meeste commentaren zou ik bij referendum voor Nexit kiezen. Hadden wij destijds een referendum gehad over invoering van de Euro dan had ik net als de Denen tegengestemd. Als gevolg van het UK referendum voorspellen onheilsprofeten nu een economische terugslag met grote nadelen, maar dat moet ik eerst nog zien, en bovendien : Door die Euro zit Nederland nu al voor meer dan 25 miljard (!!) in de staatsschuld van een landje als Griekenland, en dat is geen speculatie maar een feit. En naar mijn mening kunnen we dat nu al gelijk bij onze staatsschuld optellen want dat geld komt nooit meer terug. Ik zeg altijd: De EU bestaat niet, en het beste bewijs is dat ze hun eigen defensie en buitengrenzen niet op orde hebben. Ik vind samenwerking met andere landen prima, maar op vrijwillige basis, en voor vrijhandel (bron van welvaart waar ik een groot voorstander van ben) hebben we die EU helemaal niet nodig.
gr. Dick
Inderdaad, een referendum is al snel te veel op de emotie.
Of ik voor een Nexit zou kiezen, ik denk in dit stadium dat het niet zo verstandig (meer) is.
Het moet dan ook bekostigd gaan worden en het is maar de vraag hoe snel je (onze) economie daarvan zal herstellen.
In mijn optiek zijn zaken zoals Griekenland, het financiële stelsel & de gerelateerde instellingen in het algemeen, in de grondslag veroorzaakt door het faillissement (lees: onkunde) van de politiek.
Het is te vaak een handje-klap, dubbele agenda's, pure dommigheid en ronduit oneerlijkheid die de problemen van morgen, overmorgen en zelfs "een paar jaar later" door de politiek veroorzaakt zijn.
Van het onderwijs, tot en met "de participatie-maatschappij", van onze veiligheid (lees: het meevechten in den vreemden waarmee je nog meer vijanden creëert), tot het debacle Groningen (wat ik echt een blamage van de politiek en de rechtvaardigheid vindt), elke keer weer is het de politiek die besluit namens ons, gekozen door ons, maar helaas lang niet altijd daad bij het woord houdt. (met nadruk op houden, oftewel doen wat je zegt & zeggen wat je doet).
Maar, eerlijkheidshalve, we kunnen alleen onszelf daarvan de schuld geven, wij hebben ze gekozen.
De politiek van heden ten dagen is niet meer wat het geweest is, wat mij betreft.
Dan de EU;
In principe was het een goede gedachte, ter voorkoming van conflicten en ultimo oorlogen en economische grondslagen.
De Euro was een puur economische keuze van Frankrijk en Duitsland, waarbij dat "spel" op het scherpst van de snede gespeeld werd, geeft de historie weer.
Terwijl het op dat moment eigenlijk voor de overige EU landen helemaal niet zo'n goede keuze zou zijn.
Maar door de lobby is het er doorheen gepusht.
Ik erken de gemakken, maar iedereen die kan rekenen weet dat het allemaal flink duurder geworden is, de kosten zijn soms letterlijk geëxplodeerd.
En het toelatingsbeleid (laat staan de handhaving) rammelt aan alle kanten, zie Griekenland.
Het is soms heel erg schrikken wat er zoal bekokstoofd is en/of wordt.
Maar, wederom, dat is de politiek, degene die wij gekozen hebben.
Kortom, als we de volgende keer naar de stembus stappen (en ik zie dat als een morele plicht aan degene die dat voor ons verkregen en verdedigt hebben) moet je heel goed nadenken welke keuzes jij maakt, en voor wie.
Natuurlijk heeft het ons allemaal ook welvaart gebracht, maar het is in mijn optiek ook een zeer hoge prijs die wij er voor moeten betalen.
Het is een instituut die in de fundamenten op zwakke pijlers gebouwd is, en sommige pijlers beginnen nu al scheuren te vertonen.
Daarnaast is er gebouwd in drijfzand, dus de basis is niet op orden.
En het is aan de politiek om daarop actie te ondernemen, het probleem vast te stellen (oorzaak) en met een oplossing te komen.
Doortastend en daadkrachtig.
Het spijt mij, maar dergelijke signalen zie ik vooralsnog niet in onze politiek.
Of ik voor een Nexit zou kiezen, ik denk in dit stadium dat het niet zo verstandig (meer) is.
Het moet dan ook bekostigd gaan worden en het is maar de vraag hoe snel je (onze) economie daarvan zal herstellen.
In mijn optiek zijn zaken zoals Griekenland, het financiële stelsel & de gerelateerde instellingen in het algemeen, in de grondslag veroorzaakt door het faillissement (lees: onkunde) van de politiek.
Het is te vaak een handje-klap, dubbele agenda's, pure dommigheid en ronduit oneerlijkheid die de problemen van morgen, overmorgen en zelfs "een paar jaar later" door de politiek veroorzaakt zijn.
Van het onderwijs, tot en met "de participatie-maatschappij", van onze veiligheid (lees: het meevechten in den vreemden waarmee je nog meer vijanden creëert), tot het debacle Groningen (wat ik echt een blamage van de politiek en de rechtvaardigheid vindt), elke keer weer is het de politiek die besluit namens ons, gekozen door ons, maar helaas lang niet altijd daad bij het woord houdt. (met nadruk op houden, oftewel doen wat je zegt & zeggen wat je doet).
Maar, eerlijkheidshalve, we kunnen alleen onszelf daarvan de schuld geven, wij hebben ze gekozen.
De politiek van heden ten dagen is niet meer wat het geweest is, wat mij betreft.
Dan de EU;
In principe was het een goede gedachte, ter voorkoming van conflicten en ultimo oorlogen en economische grondslagen.
De Euro was een puur economische keuze van Frankrijk en Duitsland, waarbij dat "spel" op het scherpst van de snede gespeeld werd, geeft de historie weer.
Terwijl het op dat moment eigenlijk voor de overige EU landen helemaal niet zo'n goede keuze zou zijn.
Maar door de lobby is het er doorheen gepusht.
Ik erken de gemakken, maar iedereen die kan rekenen weet dat het allemaal flink duurder geworden is, de kosten zijn soms letterlijk geëxplodeerd.
En het toelatingsbeleid (laat staan de handhaving) rammelt aan alle kanten, zie Griekenland.
Het is soms heel erg schrikken wat er zoal bekokstoofd is en/of wordt.
Maar, wederom, dat is de politiek, degene die wij gekozen hebben.
Kortom, als we de volgende keer naar de stembus stappen (en ik zie dat als een morele plicht aan degene die dat voor ons verkregen en verdedigt hebben) moet je heel goed nadenken welke keuzes jij maakt, en voor wie.
Natuurlijk heeft het ons allemaal ook welvaart gebracht, maar het is in mijn optiek ook een zeer hoge prijs die wij er voor moeten betalen.
Het is een instituut die in de fundamenten op zwakke pijlers gebouwd is, en sommige pijlers beginnen nu al scheuren te vertonen.
Daarnaast is er gebouwd in drijfzand, dus de basis is niet op orden.
En het is aan de politiek om daarop actie te ondernemen, het probleem vast te stellen (oorzaak) en met een oplossing te komen.
Doortastend en daadkrachtig.
Het spijt mij, maar dergelijke signalen zie ik vooralsnog niet in onze politiek.
- Ton1959
Maar ooit werd ons wijsgemaakt dat we geld zouden besparen. We kunnen reizen zonder constant geld te hoeven wisselen. Alleen is het jammer dat we voor de grens over zijn al bedonderd zijn met de Euro. Alle prijzen zijn gewoon verdubbeld. Misschien dat we op dit moment niet blij moeten zijn met de Brexit maar nu moeten er toch een aantal wakker worden en gaan denken hoe we meer exits kunnen voorkomen. Ik had overigens niet zo'n probleem met die grenscontroles. We hebben hem elk jaar als we naar Engeland gaan. Het geeft je echt het gevoel dat je naar het buitenland gaat. Het is toch niet echt één Europa nu. Iedereen bedenkt zijn eigen regels en tolheffingen.HansD schreef:ik wil ook alleen vrijwillig, en ook alleen de voordelen van samenwerking en niet de nadelen, maar hoe ver kom je daar mee? Hadden we dan ooit 1 munt, en 1 markt gehad? Voor een internationaal transportland als Nederland lijkt me terug naar lokale grenzen, munten, douanes, wetten en regelingen niet handig.DickL schreef:In tegenstelling tot de meeste commentaren zou ik bij referendum voor Nexit kiezen. Hadden wij destijds een referendum gehad over invoering van de Euro dan had ik net als de Denen tegengestemd. Als gevolg van het UK referendum voorspellen onheilsprofeten nu een economische terugslag met grote nadelen, maar dat moet ik eerst nog zien, en bovendien : Door die Euro zit Nederland nu al voor meer dan 25 miljard (!!) in de staatsschuld van een landje als Griekenland, en dat is geen speculatie maar een feit. En naar mijn mening kunnen we dat nu al gelijk bij onze staatsschuld optellen want dat geld komt nooit meer terug. Ik zeg altijd: De EU bestaat niet, en het beste bewijs is dat ze hun eigen defensie en buitengrenzen niet op orde hebben. Ik vind samenwerking met andere landen prima, maar op vrijwillige basis, en voor vrijhandel (bron van welvaart waar ik een groot voorstander van ben) hebben we die EU helemaal niet nodig.
gr. Dick
-
Een volksraadpleging is toch juist onderdeel van een democratisch bestelBaird schreef:
+1, daarnaast is een referendum een te makkelijke bypass van ons democratisch bestel.

Daarnaast kun je niet volhouden dat coalitievorming in NL werkelijk democratisch is tenzij voorafgaand aan de verkiezingen deze coalities bindend kenbaar worden gemaakt.

Bovendien wordt ons land ook nog eens (mede) geregeerd door lui die we helemaal niet gekozen hebben. Denk maar eens aan de vakbondsleiders, werkgeversorganisaties en oppositiepartijen. We hebben er zelfs een gevoelloos woord voor bedacht, polderen.

Het probleem bij een referendum is natuurlijk wel dat iedereen met stemrecht, inclusief de grootse domoren en notoire antegonisten, gehoord wordt.
Dat zou inderdaad tot hele nare en ongewenste situaties kunnen leiden, veel directer dan bij verkiezingen.
Ronald
Het is nu droog, ik ga een rondje RT-en.

Laatst gewijzigd door Jekihero op 27 jun 2016, 19:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Mijn loon is meer dan verdubbeld, dus in koopkracht zijn we er op vooruit gegaan. Het maakt dus niet zo veel uit of je met kralen of met spiegels betaalt.Ton1959 schreef:
Alleen is het jammer dat we voor de grens over zijn al bedonderd zijn met de Euro. Alle prijzen zijn gewoon verdubbeld.
- Ton1959
Maar de verdubbeling van de prijzen kwam sneller als de salarisverhoging.doov650 schreef:Mijn loon is meer dan verdubbeld, dus in koopkracht zijn we er op vooruit gegaan. Het maakt dus niet zo veel uit of je met kralen of met spiegels betaalt.Ton1959 schreef:
Alleen is het jammer dat we voor de grens over zijn al bedonderd zijn met de Euro. Alle prijzen zijn gewoon verdubbeld.
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
verdubbeling van de prijzen?
Dat was ik al weer vergeten. AUW.
Maar nog erger is dat de pond en euro zakken t.o.v. de Dollar.
En ik heb nu een amerikaanse motor en soms zijn spullen alleen in Amerika te krijgen.
Dus nog meer betalen dan ik al deed.
En ze zijn niet goedkoop dat kan ik je vertellen.
En dan nog invoerrechten enz. DUBBEL AUW. :shock:
Dat was ik al weer vergeten. AUW.
Maar nog erger is dat de pond en euro zakken t.o.v. de Dollar.
En ik heb nu een amerikaanse motor en soms zijn spullen alleen in Amerika te krijgen.
Dus nog meer betalen dan ik al deed.
En ze zijn niet goedkoop dat kan ik je vertellen.
En dan nog invoerrechten enz. DUBBEL AUW. :shock:
- blackers
Ze hebben de smaak te pakken. De Engelsen op het EK ook Exit.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
- HansD
blackers schreef:Ze hebben de smaak te pakken. De Engelsen op het EK ook Exit.

-
Maar ze hebben zich wel weten te kwalificeren!blackers schreef:Ze hebben de smaak te pakken. De Engelsen op het EK ook Exit.
Wat zegt dat over Nederland?
Ronald
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!