Hallo!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

tapeshirt
Type: R1100RT
Bijz: Blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid

Hallo!

Ongelezen bericht door tapeshirt »

Hoi!

Na een tijd meelezen hier en daar en een groeiende interesse in de mooie lijnen van een RT toch maar eens geregistreerd. Ik ben dus van plan een RT aan te gaan schaffen. En daar heb ik natuurlijk wat vragen bij. Met name het tijdstip. Is het namelijk zo dat de prijzen van interessante objecten in het najaar lager zijn dan op het moment? of ligt dat niet zo heel ver uit elkaar? Wat is jullie mening hierover? Ik ben op zoek naar een 1100RT of, als ik geluk heb en ik kan er een vinden, een 1150RT. budget zeg maar 3000 euro. Ongeveer....

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

gr
Berend
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hallo!

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Berend,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum ! _004

Je gaat je dus oriënteren op een 1100 of een 1150. Normaliter zijn de 1150 's wat duurder gezien het recentere bouwjaar, maar dat hoeft niet per definitie zo te zijn. RT 's zijn in principe gemaakt om vele kilometers te kunnen rijden, mits deze goed en regelmatig worden onderhouden. Voordat ik je hier nog allerlei tips over ga geven, kun je het beste dit draadje even doorlezen: viewtopic.php?f=63&t=5366.

Ik wens je veel plezier met je zoektocht naar een mooie RT en we horen vast wel welke het geworden is! _004

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 21 jun 2016, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
heinvandermeijs
Type: R1200RT
Bijz: R1200rt uit 2010
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: tilburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door heinvandermeijs »

Hoi Berend, ik heb ook 2 rt's gehad en merkte op mijn zoektocht dat het tijdstip niet uitmaakt wanneer je voor een RT gaat. Deze prijzen zijn erg constant. Het beste is om er gewoon een goede uit te pikken en daar goed mee te onderhandelen. Zorg er wel voor dat de onderhouds-historie kloppend is, want daar zijn ze erg gevoelig voor.
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
tapeshirt

Dank voor de reacties en de tips! deze zijn zeer welkom. Ik heb ondertussen begrepen dat de bouwjaren voor 97 een revisie aan de versnellingsbak ondergaan kunnen hebben. Het is me niet helemaal duidelijk of dit een echte terugroepactie van BMW is geweest, of dat dit min of meer gedaan is als een motor toevallig in de werkplaats was. Tevens vraag ik me af of dit ergens terug te vinden is.
Dan is er nog de 1150 met wel of geen twinspark, en ik heb ergens gelezen dat deze zijn eigen problematiek heeft. Nu vraag ik me af wat deze is. Maar misschien is dit niet het onderwerp voor in dit draadje.

Nogmaals, alle tips zijn welkom, maar zelf zoeken doe ik ook.

groet,

Berend
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

tapeshirt schreef:Dank voor de reacties en de tips! deze zijn zeer welkom. Ik heb ondertussen begrepen dat de bouwjaren voor 97 een revisie aan de versnellingsbak ondergaan kunnen hebben. Het is me niet helemaal duidelijk of dit een echte terugroepactie van BMW is geweest, of dat dit min of meer gedaan is als een motor toevallig in de werkplaats was. Tevens vraag ik me af of dit ergens terug te vinden is.
Dan is er nog de 1150 met wel of geen twinspark, en ik heb ergens gelezen dat deze zijn eigen problematiek heeft. Nu vraag ik me af wat deze is. Maar misschien is dit niet het onderwerp voor in dit draadje.

Nogmaals, alle tips zijn welkom, maar zelf zoeken doe ik ook.

groet,

Berend
Succes met de zoektocht. Ik zou zeggen laat die van 97 staan waar ze staan tenzij je de motor heel goedkoop kunt kopen . Het kan ook zijn dat er nog niks aan de versnellingsbak is gedaan qua revisie. Hij kan zelfs goed zijn maar de dealers ruilen ze zeker om die reden niet graag in als ze het al doen. Ik denk dat je voor jou budget bij de R1100RT uit komt.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel plezierige en veilige kilometers toegewenst _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
WILBMW
Bijz: full optional
Land: Holland
Woonplaats of omgeving: Marknesse

Ongelezen bericht door WILBMW »

Helaas lees ik je bericht nu pas. Heb gisteren mijn -1100- ingeruild voor een -1200- . Mijn oude rt is perfect. Alles wat je maar kunt bedenken is vervangen. Nieuwe bak, koppeling, accu, remleidingen, banden, remschijf achter incl. blokken, koppakkingen en al de lagers keerringen cardan. Verder slechts 61000km gereden. Werkelijk perfecte motor (let wel er kan altijd iets kapot). Reden verkoop: ik wilde graag full optionele 1200rt. met name de cruise controle en de stoelverwarming ivm onwillige bilspier is absolute must. Zeker nu mijn vrouw en ik hebben besloten op de motor op vakantie te gaan. Oftewel als je een mooie en technisch goeie motor wilt kopen moet je deze kopen! Ik heb deze ingeruild bij Swiftmotoren in Almere.
Bijlagen
IMG_3940.JPG
IMG_3940.JPG (46.37 KiB) 161 keer bekeken
IMG_3939.JPG
IMG_3939.JPG (43.34 KiB) 161 keer bekeken
IMG_3936.JPG
IMG_3936.JPG (46.33 KiB) 161 keer bekeken
IMG_3935.JPG
IMG_3935.JPG (46.89 KiB) 161 keer bekeken
IMG_3934.JPG
IMG_3934.JPG (41.93 KiB) 161 keer bekeken
tapeshirt

Hoi WilBMW,

En ik zie nu jou bericht pas... Ziet er goed uit, maar is niet mijn voorkeurskleur....

Toch bedankt voor de tip!

gr
Berend
tapeshirt

Zo. Het is gelukt. Een blauwe R1100RT voor mij. 103 dkm uit 97 van de tweede eigenaar.

Heerlijk!

gr
Berend
heinvandermeijs
Contacteer:

Heeft deze de bak revisie wel gehad Berend?
tapeshirt

Hoi Hein,

Voor zover ik weet is de bakrevisie eventueel nodig bij modellen voor '97, toch? Erik van Lent heeft de motor gekeurt en heeft geen melding gemaakt van een slecht schakelende bak. Ik merk ook niets raars aan de bak.
Ik heb zelf de historie van de motor niet, degene waar de motor in onderhoud is geweest heeft bijgehouden wat hij aan de motor gedaan heeft. Hij heeft daar vorige week ook nog een beurt gehad en heeft de nodige zaken aangepakt.
Ik zal eens een mailtje wagen aan BMW. misschien dat die nog wat historie hebben.

gr
Berend
heinvandermeijs
Contacteer:

Als je er goed bij voelt Berend, dan heb je een goede motor gekocht. Altijd als ik mijn gevoel volgde had ik een goede motor, zelfs als hij achterstallig onderhoud had.

gr hein
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Berend, gefeliciteerd met de aankoop van een blauwe -1100- . Als Erik van Lent jouw RT heeft goedgekeurd dan kan jij met plezier motorrijden! Big RT Smile _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Carel boxer64
Bijz: plus radio
Woonplaats of omgeving: Heerenveen

Ongelezen bericht door Carel boxer64 »

Hallo Berend,

icon_welcome , hele mooie kleur dat blauwe, na een poets beurt glimpt hij de wereld tegemoet.
Kleur is wel belangrijk, het moet goed voelen _004

Veel plezier ermee.

[groet]

Carel -top-
Motorrijden op een BMW/ Beter kan niet
tapeshirt

Hoi!

@ Hein, helemaal gelijk, ik voel me er goed bij, dank je!

@ Eilert, Dank je! en inderdaad, ik heb wel vertrouwen in het oordeel van Erik. Kundige man!

@ Carel, inderdaad, kleur is enorm belangrijk! ik wilde bewust geen grijze of groenige, die zie je overal. (kwam er vanmorgen nog een tegen tussen Helmond en Beek en Donk) Maar blauw, ja, dat vind ik een sprekende kleur. Nu nog even poetsen..... Maar rijden is veel leuker natuurlijk.... :-)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”