Even voorstellen ...
Geplaatst: 06 jun 2016, 21:17
Hallo forumleden,
Mijn naam is Peter Homan, ik woon in Apeldoorn. In dienst kreeg ik de bijnaam 'Heman' die ik hier binnen dit forum als alias gebruik. In 1961 geboren in Twente als derde generatie motorrijdende Homans.
Vanaf 1979 in Groningen rijd ik motor, de oefenvergunning op een Jawa 350 (model '54, 350 gulden) ...
Daarna Honda 750 F1 (blokrevisies) en een Suzuki GS750 ... Een erg goede machine, Suzuki kwam laat met 4-takt ... Maar dan had je ook wat ... Later met mijn toenmalige vriendin op vakantie door Frankrijk geweest, ik op een geleende BMW 750/5 met Gläser-tit. Verliefd geraakt op die boxer (ondanks de middenbok-problemen onderweg), zijn geluid, bagagemogelijkheden en de wegligging. Monsterachtig sterk concept. Na de studie en militaire dienst een vrij nieuwe R80RT aangeschaft uit 1985, yukan-blau. Prima machine en een efficiënt vervoermiddel ... Totdat er gezinsuitbreiding kwam. In de jaren '90 uitsluitend auto gereden ... Dat veranderde toen er iemand in 2002 een oude BMW R100RT bij me bracht met de mededeling: "deze ga ik aan je verkopen, ga er maar eens een weekendje mee rijden" ... Verkocht. Inmiddels 14 jaar met de oude 'gummi-kuh' gereden met veel plezier en alle onderhoud er zelf (soms onder eindredactie) gepleegd en er veel van geleerd. Omdat ik jaarlijks als verkeersregelaar wielrenronde's begeleid èn ik de laatste 2 jaren moest uitvallen door 'technische problemen' heb ik besloten een meer bedrijfszekere motor te moeten aanschaffen. De oude R100RT was snel verkocht en gaat op transport naar Italië waar hij door Federico zal worden omgebouwd tot café-racer! De nieuwe is een donkerrode R1100RT geworden uit 1997 met slechts 53000 op de teller. Momenteel krijgt hij een grote beurt, nieuwe v-stream scherm en inbouw van een hyperpro 461 schokbreker. Door de onverwachte grotere rekening (koppeling moest vernieuwd) wacht ik nog even met de aanschaf van een ander zadel (Bagster of topsellerie). Ik kan bijna niet wachten om mijn nieuwe 'oilhead' weer op te halen ...! Veel gelezen over van allerlei onderwerpen over deze machine en kwam zo ook vaak op dit forum terecht. Nu maar besloten om lid te worden en mee te doen met de ideeën-uitwisselingen ...
Groeten uit Bretagne,
Peter
Mijn naam is Peter Homan, ik woon in Apeldoorn. In dienst kreeg ik de bijnaam 'Heman' die ik hier binnen dit forum als alias gebruik. In 1961 geboren in Twente als derde generatie motorrijdende Homans.
Vanaf 1979 in Groningen rijd ik motor, de oefenvergunning op een Jawa 350 (model '54, 350 gulden) ...
Daarna Honda 750 F1 (blokrevisies) en een Suzuki GS750 ... Een erg goede machine, Suzuki kwam laat met 4-takt ... Maar dan had je ook wat ... Later met mijn toenmalige vriendin op vakantie door Frankrijk geweest, ik op een geleende BMW 750/5 met Gläser-tit. Verliefd geraakt op die boxer (ondanks de middenbok-problemen onderweg), zijn geluid, bagagemogelijkheden en de wegligging. Monsterachtig sterk concept. Na de studie en militaire dienst een vrij nieuwe R80RT aangeschaft uit 1985, yukan-blau. Prima machine en een efficiënt vervoermiddel ... Totdat er gezinsuitbreiding kwam. In de jaren '90 uitsluitend auto gereden ... Dat veranderde toen er iemand in 2002 een oude BMW R100RT bij me bracht met de mededeling: "deze ga ik aan je verkopen, ga er maar eens een weekendje mee rijden" ... Verkocht. Inmiddels 14 jaar met de oude 'gummi-kuh' gereden met veel plezier en alle onderhoud er zelf (soms onder eindredactie) gepleegd en er veel van geleerd. Omdat ik jaarlijks als verkeersregelaar wielrenronde's begeleid èn ik de laatste 2 jaren moest uitvallen door 'technische problemen' heb ik besloten een meer bedrijfszekere motor te moeten aanschaffen. De oude R100RT was snel verkocht en gaat op transport naar Italië waar hij door Federico zal worden omgebouwd tot café-racer! De nieuwe is een donkerrode R1100RT geworden uit 1997 met slechts 53000 op de teller. Momenteel krijgt hij een grote beurt, nieuwe v-stream scherm en inbouw van een hyperpro 461 schokbreker. Door de onverwachte grotere rekening (koppeling moest vernieuwd) wacht ik nog even met de aanschaf van een ander zadel (Bagster of topsellerie). Ik kan bijna niet wachten om mijn nieuwe 'oilhead' weer op te halen ...! Veel gelezen over van allerlei onderwerpen over deze machine en kwam zo ook vaak op dit forum terecht. Nu maar besloten om lid te worden en mee te doen met de ideeën-uitwisselingen ...
Groeten uit Bretagne,
Peter