Beroerd radio geluid SMH5

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jaapwess
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Marknesse

Beroerd radio geluid SMH5

Ongelezen bericht door jaapwess »

Hallo allemaal,

Vandaag bij Sena SMH5 dual opgehaald. In de helmen inbouwen is een half uurtje werk en ging prima.
Onderling communiceren klinkt perfect, je kunt ook rustig 200 meter bij elkaar vandaan gaan staan en nog goed praten (we hebben nog niet gereden, iets met glaasje wijn drinken enzo vanavond).
De koppeling met de R1200LT (LC) ging ook in 1x goed, ik hoor radio, ik hoor MP3 en ik hoor de Navigator V.
Alleen... dat geluid van de radio is zwaar vervormd, alsof hij vreselijk hard staat op de motor zelf, terwijl dat niet het geval is. Zelfs als het zacht staat klinkt het vreselijk vervormd. De MP3, intercom en Navigator klinken wel redelijk goed.

Ik snap er niets van, waarom radio nou niet goed en de rest wel? Ik heb in de handleiding van de RT zitten kijken, in de audio handleiding, in het forum zitten spitten.... Grrrrr..... Iemand misschien enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, en of je de individuele volumes ergens kunt instellen?
Wel heb ik naar de mixer zitten kijken op de Nav V, maar die staat op 3x 100%

Groetjes,
Jaap
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
Inspector Gadget

Re: Beroerd radio geluid SMH5

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou adviseren via de SENA Device Manager te controleren of de meest recente update van de SENA SMH5 op/in jouw unit(s) staat.

Want voor firmware versie 2.2 geeft Sena aan:
SMH5 FIRMWARE V2.2:

- Improved compatibility with Bluetooth onboard audio systems
- Minor bug fixes in incoming call during intercom conversation
Als dat niet helpt, zal je bij de BMW dealeRT moeten vragen of er een update voor jou waterbuffel beschikbaar is.
(eventueel met name voor BT c.q. radio)

PS: Ik neem aan dat je ook gelezen hebt dat de volume-instelling voor elke BT bron apart (!) ingesteld en onthouden wordt via de jogdial.
jaapwess
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Marknesse

Ongelezen bericht door jaapwess »

Goedemorgen,

Voordat ik begon heb ik de Sena geupgrade naar versie 2.2, dus dat mag het haast niet zijn. Een update aan de motorkant zou natuurlijk ook kunnen, ik zal eens informeren.
Voor wat betreft de volumeknop, dat heb ik inderdaad gelezen, en dat werkt verder prima, alhoewel ik mijn bedenkingen heb met een dikke handschoen aan, maar dat zien we dan wel weer.

Groetjes,
Jaap
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dan ben ik bang dat het aan de BMW kant ligt, gok ik zo. _001
Wat mij ook weer niet helemaal zou verwonderen, eerlijk gezegd.
Dat is in den beginne altijd mogelijk.

De SENA natuurlijk ook, maar die is al een tijdje op markt, en verwacht ik dat de meeste gekende problemen al zijn opgelost.

Als de BMW dealeRT je niet verder kan helpen, raad ik aan een formele support-aanvraag bij SENA zelf te doen:
http://support.sena.com/home

Wat betreft de bediening van de volume-knop;
Het is een compromis van bedieningsgemak versus een dikke-bult die in de rijwind zit en zo, maar over het algemeen redelijk te doen.
Met een handschoen aan en dan ook nog "blind" bedienen mis je natuurlijk wel enige tactiele feedback, maar je zult verbaast zijn hoe handig jij na verloop van tijd zult zijn. _004 ;)

Maar SENA onderkent dat ook, en vandaar ook de stuurbediening (en sinds kort: optionele pols-bediening) bij sommige modellen. _004 _005

Het is dat ik al een (schuberth) oplossing heb, maar anders ...

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”