Je informatie is niet geheel juist noch volledig;
De ZFE bevat zelf die "solid state" relais, pootje 58 van de high-density connector.
Beide stadslichten (side-lights in het Haynes boek) worden parallel aangestuurd vanuit de ZFE.
De kans dat die uitgang van de ZFE is opgeblazen is relatief klein en onwaarschijnlijk.
Het zijn hoofdzakelijk de accessoires-aansluitingen die soms door te grote overbelasting soms defect raken.
Ik zou eerst kijken of je ten opzichte van massa (accu min-pool en anders eventueel op het chassis) op de grijze-met-zwarte-strepen inderdaad geen spanning meet bij contact-aan.
Kijk heel goed dat je 100% zeker weet dat je op die grijze draad meet want het komt wel eens voor dat bij de fabricage de kleur van de draden in de lampfitting omgedraaid, zitten wat op zich geen kwaad kan.
De massa is de bruine draad, meet die via ohmse meting of deze daadwerkelijk nul ohm meet ten opzichte van de accu-min pool.
Overigens die massa-aansluiting wordt gedeeld met beide dimlichten, het grootlicht en de knipperlichten.
Maar je zou niet de 1e zijn met een draadbreuk of contact-probleem.
Ik neem aan dat de stadslichten de normale (5 watt) gloeilampen zijn en geen led-lampen?
Zijn die gloeilampen helder van kleur of zijn ze, wellicht ietwat, zwart?
Die gloeilampen worden vanzelf na verloop van tijd wat zwart, omdat het op die plek allemaal plastic is, dus slechte warmte-afvoer.
Als je gloeilampen helemaal helder van kleur zijn, kán het zijn dat ze nooit gewerkt hebben.
Als het led-lampen zijn *moet* je zogenoemde can-bus led-lampen gebruiken aangezien anders de ZFE ze detecteert als lampen-defect en ze inderdaad (vrijwel gelijk) permanent uitschakelt, tot de eerst volgende contact-aan moment. Normaal gesproken.
Dergelijke storingen worden normaal gesproken ook vastgelegd in het sturingsgeheugen, laat deze anders eens uitlezen wat er zoal aan storing-meldingen.
Je kunt inderdaad het dimlicht uitschakelen via de knipperlicht schakelaars maar dat is niet permanent, zodra je motor boven een bepaalde snelheid komt c.q beweegt gaat de verlichting weer aan.
Ook als je het contact uitzet, "reset" het een dergelijke instelling en zal bij de volgende contact-aan en het starten van de motor de dimlichten (e.d) gewoon weer aan gaan.