Pagina 1 van 1

Stuurkogel r1200rt

Geplaatst: 04 mei 2016, 16:13
door Frits MORREMA
Hai,

Vorig jaar kocht ik een r1200rt uit 2010 (nieuw model) met slechts 10.000 km op de teller. Al direct merkte ik dat de motor bij hogere snelheden op de snelweg behoorlijk windgevoelig is. Tenminste, dat dacht ik. Inmiddels heeft de motor 24.000 km op de teller staan dus ik heb er afgelopen jaar veel mee gereden. Omdat het gedrag bij hoogte snelheid mij toch irriteert ben ik eens verder gaan zoeken...

Volgens de dealer is de oorzaak een defecte stuurkogel. Kosten: 240€. Al met al is het rijden van een bmw een dure aangelegenheid. Grote 20.000 km beurt incl ventiel vervangen kostte mij 730€, vorige week een defecte richtingaanwijzer a 340€ en dan nu wer een stuurkogel a 240€.. Al met al 1.310€ om er 14.000 km mee te rijden (nieuwe bandjes reken ik niet mee). Dat zijn bedragen die ik met mijn vorige 2 suzuki's echt niet mee maakte.

Klopt het dat een r1200rt vrij duur met onderhoud is of heb ok gewoon pech gehad?

Gr
Frits

Re: Stuurkogel r1200rt

Geplaatst: 05 mei 2016, 00:07
door Ton1959
Raar dat een stuurkogel op die km stand speling heeft. Volgens mij ben ik het nog niet eerder tegen gekomen op het forum. Heb je gezien hoe ze de stuurkogel getest hebben? Ik zou toch denken dat zo'n onderdeel het gemakkelijk 150000km meegaat. Ik ben blij dat ik de beurten zelf doe als ik deze prijzen zo zie.

Re: Stuurkogel r1200rt

Geplaatst: 05 mei 2016, 00:27
door Eric r1200rt
Ik denk een combinatie van pech en inderdaad duur onderhoud. Heb jarenlang Yamaha gereden, minder problemen en lagere onderhoudskosten. Maaaar, zo'n RT rijdt zo vreselijk fijn ....!!!

Eric.

Re: Stuurkogel r1200rt

Geplaatst: 05 mei 2016, 11:06
door Baird
De hamvraag is natuurlijk of je probleem nu opgelost is ........

Re: Stuurkogel r1200rt

Geplaatst: 05 mei 2016, 11:10
door Baird
Een hamvraag is natuurlijk of je probleem nu opgelost is of dat ze maar wat geroepen hebben ......

Re: Stuurkogel r1200rt

Geplaatst: 05 mei 2016, 20:13
door HansD
Trouwens, de kapotte stuurschakelaar is een echte kwaal van de -1200- . Sommige mensen hebben al de vijfde of zesde schakelaar op hun motor. Daar zou ik de dealer op aanspreken en garantie eisen. (Geen materiaalkosten, alleen arbeidsuren)