giannia schreef:
dank voor de tips.
Ik zal een nieuwe halen en de oude bewaren.
Het feit is dat ik de tankdop lichtjes kan bewegen,niet tegenstaand de bouten volledig ingedraaid zijn.
ik vermoed dat de rubber dus niet meer goed zit.
Waarschijnlijk de juiste conclusie.
giannia schreef:
dit wordt een weekend klusje maar ik heb vandaag normaal eindelijk mijn platen dus dit wordt eerst wat rond tuffen
Dat is misschien niet zo'n goed idee..
Als de O ring niet goed zit, is dus je brandstoftank boven niet vloeistof dicht.
Bij het rijden kan er dus theoretisch brandstof uikomen wat over je tank naar onder richting je blok loopt.
Doordat je kuip erover zit zie je dit dus niet, hooguit kun je het ruiken bij stilstand.
giannia schreef:ik zit gewoon een beetje in met de vlotter.
Gianni, zoals eerder aangegeven heb ik in mijn eerste post de verkeerde benaming gebruikt.
Daarvoor had ik de term vlotter ook al tussen aanhalingstekens gezet.
Ik noemde het zo omdat het zo uitziet, maar ik zie dat ik daardoor zelfs Inspector Gadget op het verkeerde been heb gezet, mijn exuses daarvoor.
De juiste term is tankbeluchter.
Tijdens het rijden verbruik je brandstof, om een vacuum in de tank te voorkomen moet er dus lucht bij kunnen.
Deze lucht komt uit een van de twee slangen die je op de tekening ziet aan de vulopening.
De slang loopt door de tank naar beneden, gaat daar de tank uit, en hangt los ergens bij je hoofdstandaard.
In de tank zit deze slang dus gekoppeld aan een buisje dat om je vulopening is gebogen en daar vast zit.
Aan het eind van dat buisje zie je de beluchter zitten. (op de tekening boven beide slangen)
Aan de bovenzijde van de beluchter zit in het midden een klein gaatje om de tank van lucht te kunnen voorzien.
De lucht kan dus onder de motor de slang in, gaat naar boven waar de slang de tank ingaat, en zit vervolgens op het buisje vast waar aan het andere einde de beluchter zit.
Deze beluchter is eigenlijk het hoogste punt in je tank, waardoor het nooit mogelijk zou moeten zijn dat brandstof boven het niveau van de beluchter komt.
In dat geval loopt namelijk brandstof uit je tank door de beluchter/buisje/slang naar de onderkant van je motor. (totdat het brandstof niveau weer onder de beluchter zit)
In het zeldzame geval dat de beluchter loskomt staat het buisje waar hij op gemonteerd zit dus open, ook dan kan er dus ook brandstof uitlopen.
In het geval dat het binnenwerk uit je tank moet, en het word niet voorzichtig terug gezet, kan het zijn dat het buisje waarop de beluchter zit verbuigt of dat de beluchter loskomt.
Dit kan ook gebeuren als de 2 slangen verkeerd in de tank liggen (ergens omheen gedraaid zitten), en je moet druk gaan zetten om hem op de juiste plaats te krijgen.
De slangen zijn namelijk net lang genoeg om ze te monteren, maar veel extra lengte heb je niet.
Ik zou me om de beluchter niet druk maken.
Nogmaals, het is niet waarschijnlijk dat het gebeurt en ik had het misschien beter niet vermeld.
Succes
Rene