Nieuw hier. Dus even voorstellen
Geplaatst: 09 jan 2016, 13:58
Goedemiddag
Mijn naam is Rob Rothe en ik ben van 1955 en woonachtig in Wijk bij Duurstede.
Heb tot 17 jaar geleden een Yamaha Virago 1100 gereden. Daarvoor nogmaals een Virago en daarvoor een Suzuki Savage 650 CC één cilinder.
Nu dus na 17 jaar begon het toch weer ..........
Ik wilde weer een cardan aangedreven motor met een andere zit dan op een chopper. Een vriend van mij heeft verschillende BMW's gehad, maar ik vond dat altijd maar een oude lullenmotor.
Toch wat nader bekeken wat voor motoren BMW eigenlijk maakt.
Eerst op internet gekeken en daar zag ik het één en ander. Dan verschillende bedrijven benaderd. Eén in Hoogeveen, één in Hoevelaken, Amersfoort, in de Bilt, Tiel en bij Arie Molenaar in IJsselstein (Utrecht).
Verschillende motorbedrijven vertelden mij dat ik de motorzaak in Hoogeveen niet moest nemen. Het zou min of meer een aparte zaak zijn. Dat klopte in mijn geval ook wel. Had ze gemaild dat ik interesse had in een bepaalde motor, maar dat ik die prijs er niet voor zou willen geven en dat ik ergens anders een lagere prijs voor moest betalen. Zij konden wel wat van de prijs afhalen. Zo'n dikke €1000. Veel geld. Ik mailde hen dat ik er wel interesse in had en dat ik ze zou bellen. Dat deed ik ook en toen schrok de verkoper dat hij die prijs gezegd had en gaf toe dat hij één of twee keer per jaar zo'n foutje maakte. Ik heb het er maar bij laten zitten.
Toen kwam ik via de telefoon bij Arie Molenaar in IJsselstein en daar kon ik een afspraak mee maken om te komen kijken en vooraf ook onderhandelt. De prijzen waren ongeveer overal hetzelfde. Scheelde zo'n €500 en 10000km per GS.
De R1200GS heb ik bekeken bij Molenaar en hij was mooooooi. 70000km op de teller. Mag van mijn vrouw er niet naast slapen.
Even op gereden en ja hoor hij beviel mij goed. Alleen de richting aanwijzers en het uitknopje van die richtingaanwijzers is voor mij een kriem. Ik zal er aan moeten wennen. Heb er maar 3 keer op gereden sinds pakweg 14 dagen.
Vraag mij toch af of je het handvat met die knopjes aan de rechtzijde niet kunt verdraaien (iets).
Er was nog een mooie motor in de zaak en dat was de R nine T. Heel andere machine, maar wel erg mooi. Buddyseat wel erg hard.
Nu wachten op het betere weer en dan voorzichtig rijden en oefenen met de knopjes en niet gasgeven terwijl ik de knipperlichten uit wil zetten.
Mocht iemand hierop willen reageren dan graag ([email protected])
Mijn naam is Rob Rothe en ik ben van 1955 en woonachtig in Wijk bij Duurstede.
Heb tot 17 jaar geleden een Yamaha Virago 1100 gereden. Daarvoor nogmaals een Virago en daarvoor een Suzuki Savage 650 CC één cilinder.
Nu dus na 17 jaar begon het toch weer ..........
Ik wilde weer een cardan aangedreven motor met een andere zit dan op een chopper. Een vriend van mij heeft verschillende BMW's gehad, maar ik vond dat altijd maar een oude lullenmotor.
Toch wat nader bekeken wat voor motoren BMW eigenlijk maakt.
Eerst op internet gekeken en daar zag ik het één en ander. Dan verschillende bedrijven benaderd. Eén in Hoogeveen, één in Hoevelaken, Amersfoort, in de Bilt, Tiel en bij Arie Molenaar in IJsselstein (Utrecht).
Verschillende motorbedrijven vertelden mij dat ik de motorzaak in Hoogeveen niet moest nemen. Het zou min of meer een aparte zaak zijn. Dat klopte in mijn geval ook wel. Had ze gemaild dat ik interesse had in een bepaalde motor, maar dat ik die prijs er niet voor zou willen geven en dat ik ergens anders een lagere prijs voor moest betalen. Zij konden wel wat van de prijs afhalen. Zo'n dikke €1000. Veel geld. Ik mailde hen dat ik er wel interesse in had en dat ik ze zou bellen. Dat deed ik ook en toen schrok de verkoper dat hij die prijs gezegd had en gaf toe dat hij één of twee keer per jaar zo'n foutje maakte. Ik heb het er maar bij laten zitten.
Toen kwam ik via de telefoon bij Arie Molenaar in IJsselstein en daar kon ik een afspraak mee maken om te komen kijken en vooraf ook onderhandelt. De prijzen waren ongeveer overal hetzelfde. Scheelde zo'n €500 en 10000km per GS.
De R1200GS heb ik bekeken bij Molenaar en hij was mooooooi. 70000km op de teller. Mag van mijn vrouw er niet naast slapen.
Even op gereden en ja hoor hij beviel mij goed. Alleen de richting aanwijzers en het uitknopje van die richtingaanwijzers is voor mij een kriem. Ik zal er aan moeten wennen. Heb er maar 3 keer op gereden sinds pakweg 14 dagen.
Vraag mij toch af of je het handvat met die knopjes aan de rechtzijde niet kunt verdraaien (iets).
Er was nog een mooie motor in de zaak en dat was de R nine T. Heel andere machine, maar wel erg mooi. Buddyseat wel erg hard.
Nu wachten op het betere weer en dan voorzichtig rijden en oefenen met de knopjes en niet gasgeven terwijl ik de knipperlichten uit wil zetten.
Mocht iemand hierop willen reageren dan graag ([email protected])