Ik heb nu mijn gopro fiets bevestiging op mijn gps steun geplaatst. Zit erg stevig. Binnenkort ga ik het uitproberen. Wil hem ook als dashcam op de motor gebruiken.

Hartelijke groeten van GT-I9505 aan alle forumleden
Moderator: RT_Patrick
Ja dat had ik inderdaad ook al bedacht. Het scherm moet ook goed schoon zijn. Heb ik gelukkig een goed spulletje voor. De vorige keer had de camera er geen last van. Als ik het getest heb zal ik het resultaat hier neerzetten.Inspector Gadget schreef:Strak.![]()
Hou er wel rekening mee dat lichtbrekingen van het daglicht en met name met de (vooral bij felle) zon in het windscherm, heel vervelende effecten kan hebben op je opnames.
Ook kan je camera soms behoorlijk gefopt worden qua belichting waardoor schier normale omstandigheden de opnames niet goed (meer) zijn.
De dikte van het windscherm is namelijk dusdanig dat deze als een prisma werkt en invloed heeft op de licht- en beeldsensor van de camera.
Ook de eventueel minuscule krasjes op je windscherm kunnen soms vrij storend in de opname te zien zijn, afhankelijk van de stand van het windscherm en de zon.
Haha ja de ruit is een uitdaging.mhovens schreef:Prima opnamen, rustig beeld prima. Ik heb een van mijn actioncams op die plek gemonteerd en geeft over het algemeen goed beeld. Moet wel zeggen dat je de ruit goed schoon moet houden en dat kan best een uitdaging zijn. Bepaalde stand van de zon is ook niet prettig met reflecties in de ruit. Voor wat betreft YouTube, volgens mij is er iets niet goed gegaan vanuit je videobewerkingssoftware (3x woordwaarde). -top-
Ja die heb ik, maar is ook lastig tijdens het rijden hahaInspector Gadget schreef:Of je gebruikt de GoPro App, daarmee kan je ook de meeste GoPro's bedienen en zelfs instellen.
(GoPro HERO4, HERO+ LCD, HERO+, HERO3+, HERO3, HD HERO2 met Wi-Fi BacPac)
+1Bert M schreef:Ik wil met mijn kritische kanttekening niemand veroordelen, maar wel bewust maken en wellicht zich zelf de vraag laten beantwoorden of het actief bedienen van camera's (en inderdaad navigatie apparatuur e.d.) tijdens het deelnemen aan het verkeer echt wel binnen de veiligheidskaders van het motorrijden past.
![]()
Bert M
Het gaat enkel om het aan en uit zetten. Soms denk ik, hee dat is is een leuk stukje... Klik en filmen maar. Anders is het stoppen, afstappen en aanzetten. Ik film steeds korte stukjes van max een paar minuten. Vind ik makkelijker met bewerken.Bert M schreef:Kleine kritische kanttekening: moet je een camera kunnen bedienen tijdens het rijden? Is dat niet net zoiets als een tekstbericht schrijven, scheren, opmaken, de krant lezen etc tijdens het rijden? Het haalt toch je aandacht van je primaire activiteit: het rijden.
![]()
Bert M
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!