Pagina 1 van 1
R69
Geplaatst: 14 dec 2015, 14:37
door Ton1959
Ik zag deze net. Normaal houd ik niet van veel van de rare aanpassingen die veel hobbyisten doen maar deze vind ik toch wel zeer mooi. Niet praktisch maar wel mooi om te zien.
[media]ntw8Lq87sYo[/media]
Re: R69
Geplaatst: 14 dec 2015, 18:26
door EileRT
Wow . . . Wonderschoon . . . !
Re: R69
Geplaatst: 14 dec 2015, 19:41
door WaltzingMatilda
Hiel sjoen..en nu maar hopen dat er geen houtwormen lucht van krijgen

Re: R69
Geplaatst: 14 dec 2015, 19:45
door WaltzingMatilda
Past trouwens goed bij dit filmpje:
https://vimeo.com/49445992
Re: R69
Geplaatst: 14 dec 2015, 20:41
door Kees BMW
Dat is geen R 69 het motorblok is denk ik van ± 1979 ?
Gr-Kees.
Re: R69
Geplaatst: 14 dec 2015, 21:15
door Ton1959
Kees BMW schreef:Dat is geen R 69 het motorblok is denk ik van ± 1979 ?
Gr-Kees.
Even lezen wat er onder het filmpje staat Kees. Het frame is van de R69
Re: R69
Geplaatst: 14 dec 2015, 23:24
door aantzeetje
Zo stonden er zeker een stuk of 10 op de BMW dag in september in Formial - Spanje. Er zaten daar echt pareltjes bij (heb er wel geen foto's van

)
Re: R69
Geplaatst: 14 dec 2015, 23:27
door PaPinkelman
Ik weet wel dat dit tegenwoordig de mode is, maar het kan mij eerlijk gezegd niet zo bekoren
Ieder zijn smaak natuurlijk.....
Re: R69
Geplaatst: 14 dec 2015, 23:57
door Ton1959
Ach ik ben gewoon een liefhebber van de tijd toen motoren nog motoren waren. Niet te gladjes en er hoeft niet teveel op te zitten. En dan zie ik liever de oudere BMW's dan de huidige modellen. Voor mij was een gewone R75 voldoende geweest of een R90S. Ik vond de oude 500cc boxers geweldig mooi. Jammer dat er nog maar weinig echte motoren gemaakt worden. Maar ja het blijft een kwestie van smaak.
Re: R69
Geplaatst: 15 dec 2015, 12:41
door Duiker
Dit ben ik helemaal met je eens Ton.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Fred

Re: R69
Geplaatst: 17 jan 2016, 18:40
door kees356
Hoe geweldig het er ook uitziet, het orgineel is imho niet te verslaan.
Ik vind die koperkleur pijpen echt super....
Nog steeds happy met mijn 28K oude R75/5 dame,
elke keer dat ik er mee naar mijn werk rij krijg ik duimpjes omhoog op de A2.
Maar als ik de ruimte / geld had....
Re: R69
Geplaatst: 17 jan 2016, 19:22
door Ton1959
kees356 schreef:Hoe geweldig het er ook uitziet, het orgineel is imho niet te verslaan.
Ik vind die koperkleur pijpen echt super....
Nog steeds happy met mijn 28K oude R75/5 dame,
elke keer dat ik er mee naar mijn werk rij krijg ik duimpjes omhoog op de A2.
Maar als ik de ruimte / geld had....
Het blok en de bochten vind ik mooi en de trommelrem. Voor de rest blijft origineel het mooist. Het uiterlijk van de oude BMW's is moeilijk te verbeteren . Niks mooier en dan wel in het zwart met een mooie bies.
Re: R69
Geplaatst: 17 jan 2016, 19:55
door EileRT
Jullie hebben gelijk, er gaat niets boven het origineel. De oude BMW's vind ik ook schitterend. Helaas heb ik er niet een. Voor iedereen die er wel een heeft: rijden, genieten en zuinig op zijn. En ja, in het zwart met een mooie bies. Wie weet koop ik er ooit een . . .
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Eilert
Re: R69
Geplaatst: 17 jan 2016, 20:54
door Bert M
Fantastische looks, maar als ik remtrommels zie en een houten zadel, dan krijg ik spontaan de zenuwen en een zere kont bij de gedachte alleen al. Da's geen motor om eens lekker een paar uurtjes mee door het Peak-District te gaan dollen...
Bert M
Re: R69
Geplaatst: 17 jan 2016, 21:33
door EileRT
Beste Bert,
Niet alle oudere BMW's hebben een houten zadel. Natuurlijk hebben de comfortzadels van vandaag de dag een veel betere zit dan de zadels van de oudere BMW modellen. En die trommelrem, ja dat remt heel anders dan de schijfrem op de hedendaagse BMW's. Je bent logischer wijs gewend aan het comfort en de rijeigenschappen van jouw huidige BMW. Dat is op dat gebied niet te vergelijken met de oudere BMW motoren. Wat mij aanspreekt is de belevenis van het hebben en rijden op een originele oudere BMW. Het is voor mij pure nostalgie. Ik zou graag zo'n motor naast mijn RT willen . . .
Ik begrijp overigens heel goed dat jij op jouw BMW een paar uurtjes door het Peak-District wil gaan dollen!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Eilert
Bert M schreef:Fantastische looks, maar als ik remtrommels zie en een houten zadel, dan krijg ik spontaan de zenuwen en een zere kont bij de gedachte alleen al. Da's geen motor om eens lekker een paar uurtjes mee door het Peak-District te gaan dollen...
Bert M
Re: R69
Geplaatst: 17 jan 2016, 21:48
door Ton1959
Bert M schreef:Fantastische looks, maar als ik remtrommels zie en een houten zadel, dan krijg ik spontaan de zenuwen en een zere kont bij de gedachte alleen al. Da's geen motor om eens lekker een paar uurtjes mee door het Peak-District te gaan dollen...
Bert M
Tuurlijk niet Bert. Met deze hoef je niet zo ver. Je gaat naar de eerste de beste pub met een mooi terras je zet je motor neer en je gaat zitten met je Guinness en geniet van je motor die daar buiten in de zon staat te glimmen terwijl jij geniet van je pint. En dan altijd weer die mensen die je wat willen vragen over de motor. Desnoods nog cod and chips erbij en een leuk uitzicht over die haven met al die kreeftenkooien voor een leuke achtergrond. Zie je het al voor je?

Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 07:45
door Bert M
Ton1959 schreef:...Je gaat naar de eerste de beste pub met een mooi terras...
Die ligt exact op 641 meter van mijn voordeur, wat op zich een voordeel is: kan ik rustig lopend terug naar huis na een paar neuten...
...je zet je motor neer en je gaat zitten en geniet van je motor die daar buiten in de zon staat te glimmen terwijl jij geniet van je pint. En dan altijd weer die mensen die je wat willen vragen over de motor.
Op zondagochtend in het dorpje Matlock (poort van The Peak District) met zowel de mini-GS als met het Teutoonse zwaargewicht, nooit gebrek aan 'aandacht' tijdens mijn Cappuccino-break. BMW is tegenwoordig een zeldzame verschijning in het Engelse straatbeeld... (veel KTM en Triumph)
Desnoods nog cod and chips erbij en een leuk uitzicht over die haven met al die kreeftenkooien voor een leuke achtergrond.
Dat van die haven is lastiger: daar moet ik minstens twee uur voor op dat houten zadel zitten... :shock:
Zie je het al voor je?

Ja, eigenlijk wel... Bedankt voor het mooie plaatje!

Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 07:58
door Bert M
EileRT schreef:Beste Bert,
Niet alle oudere BMW's hebben een houten zadel. Natuurlijk hebben de comfortzadels van vandaag de dag een veel betere zit dan de zadels van de oudere BMW modellen. En die trommelrem, ja dat remt heel anders dan de schijfrem op de hedendaagse BMW's. Je bent logischer wijs gewend aan het comfort en de rijeigenschappen van jouw huidige BMW. Dat is op dat gebied niet te vergelijken met de oudere BMW motoren. Wat mij aanspreekt is de belevenis van het hebben en rijden op een originele oudere BMW. Het is voor mij pure nostalgie. Ik zou graag zo'n motor naast mijn RT willen . . .
Ik begrijp overigens heel goed dat jij op jouw BMW een paar uurtjes door het Peak-District wil gaan dollen!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Eilert
Ik hink met deze BMW een beetje op twee gedachten. Hij is echt mooi, zoals ik al zei: fantastische looks... Maar voor een klassieker is deze eigenlijk te mooi. Het lijkt me fantastisch om een oude BMW uit de 50'er jaren te bezitten, maar dan mag, of eigenlijk zelfs
moet, de tand des tijds er al wat invloed op hebben gehad. Ik zag nog niet zolang geleden een Jaguar uit 1968. Deze was dermate ingrijpend gerestaureerd, dat hij meer geperfectioneerd was, dan dat de fabriek ze destijds bouwde en afleverde... En dan klopt er voor mijn perceptie iets niet. Het wordt dan een soort museum-stuk, een relikwie. En dat is mijn gevoel bij deze ook. Met name door het fabuleuze houtwerk: echt een topvoorbeeld van ambachtelijk handwerk. Schitterend om te zien, maar eigenlijk te mooi geworden om er echt op te rijden.
Bert M
Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 11:00
door DickL
Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.
gr. Dick
Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 11:31
door Ton1959
DickL schreef:Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.
gr. Dick
Tja als je kijkt hoeveel mensen het niet volhouden op de BMW zadels van deze tijd dan stel ik ook dat niet alles beter werd. Al zijn wij natuurlijk ook ouder geworden. Met mijn bromfiets met zweefzadel zat ik 7 uur achter elkaar in het zadel soms. Van Tilburg naar Domburg deden we ook met de bromfiets.
Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 12:50
door Baird
Nadeel van die zweefzadels is wel dat je iedere 10 jaar een ander exemplaar moet opsnorren want dan zijn ze kompleet uitgescheurd, mijn R25 (bouwjaar 1951) mag weer een nieuwe hebben want je kijkt er dwars doorheen en zitten ho-maar

Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 13:45
door EileRT
Volgens mij denken wij hierover hetzelfde Bert. Ik ging in mijn gedachtengang even off-topic en keek niet naar de R69 custom uitvoering zoals aan het begin van dit draadje, maar naar een originele oude BMW en daar moet de tand des tijds inderdaad enige invloed op hebben gehad.
Ik zie het al voor me . . . wij met twee van die oude BMW's die lekker ploffen door het Peak-District!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Eilert
EileRT schreef: . . .Wat mij aanspreekt is de belevenis van het hebben en rijden op een originele oudere BMW . . .
Bert M schreef:. . .Het lijkt me fantastisch om een oude BMW uit de 50'er jaren te bezitten, maar dan mag, of eigenlijk zelfs moet, de tand des tijds er al wat invloed op hebben gehad. . .
Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 17:41
door Ton1959
Ze mogen bij mij meteen een R75 brengen of een R90S in dezelfde staat als mijn motor dan mogen ze de R1100R meteen meenemen. Ik geef de voorkeur aan de oudere modellen.
Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 17:52
door WaltzingMatilda
Ton1959 schreef:DickL schreef:Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.
gr. Dick
Tja als je kijkt hoeveel mensen het niet volhouden op de BMW zadels van deze tijd dan stel ik ook dat niet alles beter werd. Al zijn wij natuurlijk ook ouder geworden. Met mijn bromfiets met zweefzadel zat ik 7 uur achter elkaar in het zadel soms. Van Tilburg naar Domburg deden we ook met de bromfiets.
Vergelijk de leeftijd van die RTérs (met alle respect overigens) eens met jouw leeftijd toen je 7 uur bromfiets aan het rijden was....
Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 18:26
door Ton1959
WaltzingMatilda schreef:Ton1959 schreef:DickL schreef:Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.
gr. Dick
Tja als je kijkt hoeveel mensen het niet volhouden op de BMW zadels van deze tijd dan stel ik ook dat niet alles beter werd. Al zijn wij natuurlijk ook ouder geworden. Met mijn bromfiets met zweefzadel zat ik 7 uur achter elkaar in het zadel soms. Van Tilburg naar Domburg deden we ook met de bromfiets.
Vergelijk de leeftijd van die RTérs (met alle respect overigens) eens met jouw leeftijd toen je 7 uur bromfiets aan het rijden was....
Dat zei ik dus al. Al moet ik zeggen dat ik smiddags nu ook wel eens ga rijden en dan is het ook een ritje van 400km. Dus op mijn aangepast zadel kan ik gemakkelijk 800 tot 900 km afleggen zonder problemen. Ik moet dan wel op de goede wegen blijven.
Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 19:07
door WaltzingMatilda
Ton1959 schreef:WaltzingMatilda schreef:Ton1959 schreef:DickL schreef:Even terugkomend op zadels : Ik vond het zweefzadel wat ik op mijn NSU Quickly bromfiets had zitten qua comfort verre superieur aan alles wat er tegenwoordig op motorfietsen wordt gezet (hoewel natuurlijk niet geschikt voor echt sportief rijden). Met deze bromfiets legde ik destijds vele honderden kilometers per dag af en nooit last gehad van houten kont. Trouwens, ook de buddyseat op mijn vroegere R 80 RT vond ik qua zitcomfort veel beter dan die zadels op mijn 1100RT en mijn huidige 800 ST.
Maar ja, zoals altijd : smaken verschillen.
gr. Dick
Tja als je kijkt hoeveel mensen het niet volhouden op de BMW zadels van deze tijd dan stel ik ook dat niet alles beter werd. Al zijn wij natuurlijk ook ouder geworden. Met mijn bromfiets met zweefzadel zat ik 7 uur achter elkaar in het zadel soms. Van Tilburg naar Domburg deden we ook met de bromfiets.
Vergelijk de leeftijd van die RTérs (met alle respect overigens) eens met jouw leeftijd toen je 7 uur bromfiets aan het rijden was....
Dat zei ik dus al. Al moet ik zeggen dat ik smiddags nu ook wel eens ga rijden en dan is het ook een ritje van 400km. Dus op mijn aangepast zadel kan ik gemakkelijk 800 tot 900 km afleggen zonder problemen. Ik moet dan wel op de goede wegen blijven.
400 km en dan 's middags vertrekken?
Dan moeten het toch allemaal grote wegen zijn.
Als ik een toertochtje uitzet van ongeveer 400 km zijn dat zulke kleinere wegen dat bij goed doorrijden de gemiddelde snelheid zo'n 45 km/u is.
Tel er nog eens een uurtje pauze bij en je bent 10 uur onderweg...
Re: R69
Geplaatst: 18 jan 2016, 22:44
door Ton1959
Klopt ga de snelweg op naar Vlissingen vandaar binnendoor naar Westkapelle Domburg Zierikzee En Goes. En hier en daar wat foto's en een terrasje. Ik loop graag even langs de kust . Ik heb niks met een binnendoor ritje over al die drempels hier. Daar is mijn rug niet echt gek op. Maar ik ben wel graag aan zee. Neemt niet weg dat ik graag in de omgeving van Cochem rijd. Maar in Nederland vind ik de Veluwe Zeeland en Limburg mooi.
Ik heb al plezier als ik op mijn motor zit . Ik heb al zoveel binnendoor wegen gezien in Nederland en na een tijdje word boederderij stukje gras en een stuk kanaal ook al net zo gauw saai als die snelweg. Voor het mooie ga ik dan ook liever wat verder weg. Maar de zee trekt me altijd wel aan. Geeft een beetje hetzelfde gevoel van vrijheid als de motor als je heerlijk op het terras zit en uitkijkt over het strand en de meeuwen ziet vliegen in de wind. Iedereen vind gelukkig iets anders leuk. Natuurlijk doe ik wel graag rondje Alpen. Ritje rond de Mont Blanc en dat soort dingen.