Verslijten r850r
Geplaatst: 03 dec 2015, 07:11
Nog een vraag. Mijn r850r heeft nu bijna 144.000km gelopen, en omtrend twee dingen maak ik me een beetje zorgen. Allereerst vind ik het gas vrij zwaar gaan. Ik heb het gevoel dat de gashendel tegen de knoppenunit aanwringt. Siliconen hebben geen zin, en omdat de gashendel en de knoppenunit een onderdeel zijn, kun je ze helaas niet verplaatsten ten opzichte van elkaar. Ik heb de kabel van de gashendel naar de verdeler wel goed gesmeerd met teflonspray, maar het gaat nog steeds zwaar.
Tweede probleem vind ik nog irritanter. Ik merk speling op de aandrijflijn. Als je de koppeling op laat komen, dan hoor je een "klonk" geluid en voel ik dat het gasgeven niet direct naar het achterwiel gaat. Het duurt heel even en dan komt de reactie twee keer zo hard. Het voelt hetzelfde als een kettingmotorfiets met een te losse ketting. Moet ik gaat uitkijken naar een andere bak? Of is het de klok?
En dan nog iets, het blok draait heel langzaam en bokkig als hij koud is, en heel snel als hij warm is. Dit is de karakteristiek van een boxer, maar ik vind het wel erg extreem. Soms valt hij uit bij kou. Moet ik mijn luchtmassa meter doormeten?
Tweede probleem vind ik nog irritanter. Ik merk speling op de aandrijflijn. Als je de koppeling op laat komen, dan hoor je een "klonk" geluid en voel ik dat het gasgeven niet direct naar het achterwiel gaat. Het duurt heel even en dan komt de reactie twee keer zo hard. Het voelt hetzelfde als een kettingmotorfiets met een te losse ketting. Moet ik gaat uitkijken naar een andere bak? Of is het de klok?
En dan nog iets, het blok draait heel langzaam en bokkig als hij koud is, en heel snel als hij warm is. Dit is de karakteristiek van een boxer, maar ik vind het wel erg extreem. Soms valt hij uit bij kou. Moet ik mijn luchtmassa meter doormeten?