Nieuwe RT-Rijder? Ed
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Nieuwe RT-Rijder? Ed
Mijn naam is Ed en ben van plan een RT te kopen.
Vandaag een optie genomen op een 1100 RT uit 1996.
Proefrit viel niet tegen al was het wel even wennen........
Zijn er nog bijzondere aandachtspunten voordat ik besluit om hem te kopen?
(Tevens ook een leuke 1100 s geprobeerd, hoge funfactor maar toch minder voor woon-werk)
Gr ed
Vandaag een optie genomen op een 1100 RT uit 1996.
Proefrit viel niet tegen al was het wel even wennen........
Zijn er nog bijzondere aandachtspunten voordat ik besluit om hem te kopen?
(Tevens ook een leuke 1100 s geprobeerd, hoge funfactor maar toch minder voor woon-werk)
Gr ed
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: Nieuwe RT-Rijder? Ed
Hoi Ed,
Ben zelf nog niet zolang hier, maar me dunkt dat er genoeg info in de verschillende draadjes te vinden moet zijn.
gr
Peter
Ben zelf nog niet zolang hier, maar me dunkt dat er genoeg info in de verschillende draadjes te vinden moet zijn.
gr
Peter
R1200GSA 2010
Hoi Ed,
Allereerst welkom op dit forum, en gefeliciteerd met je keuze voor de RT. Daar kun je je bijna geen bult aan vallen. Waar ik persoonlijk op zou letten:
ga ermee rijden en kijk of je je vertrouwd voelt op de motor. Mijn eerste ervaring met een RT was er een waarbij ik geimponeerd was door het formaat en gewicht van het ding. Advies van de verkoper: 'Rijden, na de tweede rotonde voelt het al stukken beter.'
Hij had volkomen gelijk!
Da's nu zo'n 7 jaar geleden, ik rijd al ruim 5 jaar tevreden op deze RT rond (ivm de financiele consequenties van het rijden van een BMW, het is wat prijziger dan een rijzend zonnetje, maar wel een rijdend zonnetje!).
Ga anders ook nog eens bij een andere dealeRT proefrijden op een vergelijkbare RT (zelfde jaar, kilometerstand). Vergelijk dat met elkaar. Kijk wat de prijzen doen, garantie, eventuele korting op kleding etc.
Succes, en als je een keuze hebt gemaakt: showen die RT!
Allereerst welkom op dit forum, en gefeliciteerd met je keuze voor de RT. Daar kun je je bijna geen bult aan vallen. Waar ik persoonlijk op zou letten:
ga ermee rijden en kijk of je je vertrouwd voelt op de motor. Mijn eerste ervaring met een RT was er een waarbij ik geimponeerd was door het formaat en gewicht van het ding. Advies van de verkoper: 'Rijden, na de tweede rotonde voelt het al stukken beter.'
Hij had volkomen gelijk!
Da's nu zo'n 7 jaar geleden, ik rijd al ruim 5 jaar tevreden op deze RT rond (ivm de financiele consequenties van het rijden van een BMW, het is wat prijziger dan een rijzend zonnetje, maar wel een rijdend zonnetje!).
Ga anders ook nog eens bij een andere dealeRT proefrijden op een vergelijkbare RT (zelfde jaar, kilometerstand). Vergelijk dat met elkaar. Kijk wat de prijzen doen, garantie, eventuele korting op kleding etc.
Succes, en als je een keuze hebt gemaakt: showen die RT!
@ Dave
Ben al druk bezig met proefrijden...
Ik ben er al bijna over uit en waarschijnlijk wordt het dezelfde als de jouwe (aan je avatar te zien)
Mocht ik idd een RT kopen dan show ik hem ff.
Gr Ed
Ben al druk bezig met proefrijden...
Ik ben er al bijna over uit en waarschijnlijk wordt het dezelfde als de jouwe (aan je avatar te zien)
Mocht ik idd een RT kopen dan show ik hem ff.
Gr Ed
Hier staat ook een hele nette 1100 te koop
http://www.motorarena.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Willem Rietveld
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: 2014
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Almere
vioma schreef:Hier staat ook een hele nette 1100 te koop
Ten eerste: welkom bij de "club", het zal je zeker bevallen.
Dat is inderdaad een fraaie, alleen bij deze zaak kom ik nooit meer.
Toen ik op zoek was zag ik een erg fraaie lichtblauwe, afspraak gemaakt op vrijdagmiddag voor een proefrit op de zaterdagmorgen om 09.00 uur.
Als hij goed zou rijden was hij meteen verkocht. Nog snel een nieuw pak en helm gekocht en vervoer geregeld voor de volgende morgen.
Wordt ik vrijdagavond om 20.30 uur (!!!) gebeld dat hij een droevige mededeling had. Hij had hem diezelfde avond nog verkocht aan een ander.
Normaal zeg je dan dat er nog iemand al een afspraak heeft voor een proefrit en dat je die nog even afwacht.(woon niet naast de deur in almere namelijk)
Erg teleurgesteld, ze hebben wél fraaie motoren staan, dat wel.
Succes, Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
NIEUWE BMW-RIJDER!!
Vandaag een R1100RT gekocht uit 1996!
Zie Foto
Helaas moet ik nog wel 2 weken wachten maar dat houd ik ook nog wel even uit op mijn trouwe Alp.
Gr Ed

Vandaag een R1100RT gekocht uit 1996!
Zie Foto
Helaas moet ik nog wel 2 weken wachten maar dat houd ik ook nog wel even uit op mijn trouwe Alp.
Gr Ed
@ Dave
Ik vind de kleur ook mooi en de rode schijnen het snelst te zijn................
Gr Ed
Ik vind de kleur ook mooi en de rode schijnen het snelst te zijn................
Gr Ed
- peijsj
- Type: R1100RT
Kan ik bevestigen...
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!