R1100RT '96 Katalysator
Moderator: RT_Patrick
R1100RT '96 Katalysator
Hallo,
Ik vroeg me af of mijn R1100RT uit 1996 wel of geen katalysator heeft. Ik kon op het forum geen duidelijk antwoord vinden.
Ik vraag het omdat ik gisteren voor het het eerst , en hopelijk voro het laatst, in mijn motorloopbaan een motor uit mijn handen heb laten glijden oftewel mijn R1100RT. Dat was ongelooflijk balen! Een steen die toch los bleek te liggen en voor je het weet zeilt ie uit je handen.
Ik had helaas nog geen cilinderbeschermers (stonden op het verlanglijstje) dus de rechterkant is beschadigd. Moet dus op zoek naar een vervanging. En dan gelijk cilinderbeschermers.
Bij het rijden komt er een giga walm vrij uit de uitlaat, dus ik denk dat er olie ergens terecht is gekomen. Ik weet nog niet hoe ik dit moet oplossen. Wel wil ik weten of er een katalysator aan boord, anders rij je die misschien stuk.
Groet
Donic
Ik vroeg me af of mijn R1100RT uit 1996 wel of geen katalysator heeft. Ik kon op het forum geen duidelijk antwoord vinden.
Ik vraag het omdat ik gisteren voor het het eerst , en hopelijk voro het laatst, in mijn motorloopbaan een motor uit mijn handen heb laten glijden oftewel mijn R1100RT. Dat was ongelooflijk balen! Een steen die toch los bleek te liggen en voor je het weet zeilt ie uit je handen.
Ik had helaas nog geen cilinderbeschermers (stonden op het verlanglijstje) dus de rechterkant is beschadigd. Moet dus op zoek naar een vervanging. En dan gelijk cilinderbeschermers.
Bij het rijden komt er een giga walm vrij uit de uitlaat, dus ik denk dat er olie ergens terecht is gekomen. Ik weet nog niet hoe ik dit moet oplossen. Wel wil ik weten of er een katalysator aan boord, anders rij je die misschien stuk.
Groet
Donic
- PaulRS
Re: R1100RT '96 Katalysator
Hoi.
Kijk eens naar het stuk uitlaatpijp net achter de klem waar de bochten samen komen, daar zou dan de Lambda sensor moeten zitten, net voordat die pijp in de tussendemper verdwijnt.
Of als de kat buitenspel is gezet, zit daar een afdichtplug.
Zit daar niks, geen kat.
Groeten, Paul.
Kijk eens naar het stuk uitlaatpijp net achter de klem waar de bochten samen komen, daar zou dan de Lambda sensor moeten zitten, net voordat die pijp in de tussendemper verdwijnt.
Of als de kat buitenspel is gezet, zit daar een afdichtplug.
Zit daar niks, geen kat.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Als je meer wilt weten over je motor kijk dan eens op de olgende link van "De Hobbyist"
Als je wil weten wanneer uw BMW geboren is , tik dan de laatste 7 cijfers/letters van je chassisnummer in en........................
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;
hier kun je ook zien of er een kat onder zit of niet
groetjes Jan
Als je wil weten wanneer uw BMW geboren is , tik dan de laatste 7 cijfers/letters van je chassisnummer in en........................
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Jan
Jan,
Bedankt voor je reactie. Ga ermee aan de slag.
Gelukkig is het walmen gisteren afgelopen na enkele kilometers rijden.
Heb zaterdag een VRO-dag, dus dan heb ik een goede machine nodig.
Groet
Donic
Bedankt voor je reactie. Ga ermee aan de slag.
Gelukkig is het walmen gisteren afgelopen na enkele kilometers rijden.
Heb zaterdag een VRO-dag, dus dan heb ik een goede machine nodig.
Groet
Donic
Jan, dat is nog eens een goede tip! Wat een coole site. Direct m'n auto en motor even gecheckt.....werkt prima.BMW Tijger schreef:Als je meer wilt weten over je motor kijk dan eens op de olgende link van "De Hobbyist"
groetjes Jan
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Katalysator uitlaat op niet katalysator RT
door DieterV » » in Overige Techniek & Mechanica - 9 Reacties
- 4624 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget