Nieuw lid
Geplaatst: 30 aug 2015, 18:45
Hallo allemaal.
Ik ben Ruud, 50 jaar en sinds 25 augustus weer in het bezit van een BMW. Het is een R1100RS uit 1996, met 66.000 km op de teller. Dit is mijn 4de BMW, maar de 3de van mijzelf. Toen ik mijn rijbewijs had gehaald, heb ik een tijdje op een R80/7, 1000cc van een kennis gereden. Daarna kocht ik een R100RS, die ik een jaar of 2 heb gehad. Er kwamen electra problemen, die ik niet kon vinden/repareren. Daarom is deze motor weg gegaan, na veel investeringen. Ik heb toen een K100RT uit 1985 gekocht, waar ik ook met plezier op heb gereden. Vorig jaar is deze fiets weg gegaan, nadat deze bijna 3 jaar had stil gestaan, door lichamelijke problemen. Dit voorjaar begon het toch weer te kriebelen en heb ik een Kawa 600ZZ-R gekocht, als heropstapfiets. En vervolgens staat er een kennis op de stoep met een R1100GS. Ik was op slag verliefd. Graag zou ik zelf ooit ook een GS hebben, maar een goede en mooie kan ik voorlopig niet betalen. Toch kriebelde het, om weer BMW boxer te rijden. Ik vond mijn RS vlak bij huis en kon een goede deal maken met de verkoper. Mijn Kawa dus ingeruild en de BMW mee naar huis. Er mankeren wel wat kleine dingetjes aan, maar die los ik rustig op. Kapotte lampjes in de teller, stadsllicht en alarmlichten die niet werkten, niets bijzonders dus. Komend najaar zal ik alle olie verversen en een nieuw filter plaatsen. Ik heb gelukkig de beschikking over een droge en lichte ruimte, om wat sleutelwerk te mogen doen.
Hopelijk kan ik veel info van het forum raadplegen, om het onderhoud makkelijker te maken.
Groeten,
Ruud
Ik ben Ruud, 50 jaar en sinds 25 augustus weer in het bezit van een BMW. Het is een R1100RS uit 1996, met 66.000 km op de teller. Dit is mijn 4de BMW, maar de 3de van mijzelf. Toen ik mijn rijbewijs had gehaald, heb ik een tijdje op een R80/7, 1000cc van een kennis gereden. Daarna kocht ik een R100RS, die ik een jaar of 2 heb gehad. Er kwamen electra problemen, die ik niet kon vinden/repareren. Daarom is deze motor weg gegaan, na veel investeringen. Ik heb toen een K100RT uit 1985 gekocht, waar ik ook met plezier op heb gereden. Vorig jaar is deze fiets weg gegaan, nadat deze bijna 3 jaar had stil gestaan, door lichamelijke problemen. Dit voorjaar begon het toch weer te kriebelen en heb ik een Kawa 600ZZ-R gekocht, als heropstapfiets. En vervolgens staat er een kennis op de stoep met een R1100GS. Ik was op slag verliefd. Graag zou ik zelf ooit ook een GS hebben, maar een goede en mooie kan ik voorlopig niet betalen. Toch kriebelde het, om weer BMW boxer te rijden. Ik vond mijn RS vlak bij huis en kon een goede deal maken met de verkoper. Mijn Kawa dus ingeruild en de BMW mee naar huis. Er mankeren wel wat kleine dingetjes aan, maar die los ik rustig op. Kapotte lampjes in de teller, stadsllicht en alarmlichten die niet werkten, niets bijzonders dus. Komend najaar zal ik alle olie verversen en een nieuw filter plaatsen. Ik heb gelukkig de beschikking over een droge en lichte ruimte, om wat sleutelwerk te mogen doen.
Hopelijk kan ik veel info van het forum raadplegen, om het onderhoud makkelijker te maken.
Groeten,
Ruud