niet kunnen starten indicator knippert tussen N en 2
Moderator: RT_Patrick
- Michaelmiata89
- Type: R1200RT
- Bijz: '09 ex 1200 RT-P van korps Doetinchem
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Den Haag
niet kunnen starten indicator knippert tussen N en 2
Gister voor de tweede keer gehad. Nadat mijn 1200RT-P '09 een weekje stil had gestaan wilde hij niet starten.
Contact aan, grijs vlakje waar normaal de versnelling wordt aangegeven. Motorfiets staan wel in N want ik rolde een garage uit. Met contact aan naar 1 geschakeld, terug naar N en door naar 2 en weer terug naar N. Nu geeft ie wel N aan op de display en kan ik starten. Vervolgens slaat ie gelijk weer af en knippert de indicator tussen N en 2 en weer een grijs vlak. Nog een paar keer contact aan en uit, motorfiets op de middenbok en wederom proberen. Nu startte ie wel.
Enig idee waar ik naar moet gaan zoeken?
Grt,
Michael
Contact aan, grijs vlakje waar normaal de versnelling wordt aangegeven. Motorfiets staan wel in N want ik rolde een garage uit. Met contact aan naar 1 geschakeld, terug naar N en door naar 2 en weer terug naar N. Nu geeft ie wel N aan op de display en kan ik starten. Vervolgens slaat ie gelijk weer af en knippert de indicator tussen N en 2 en weer een grijs vlak. Nog een paar keer contact aan en uit, motorfiets op de middenbok en wederom proberen. Nu startte ie wel.
Enig idee waar ik naar moet gaan zoeken?
Grt,
Michael
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Re: niet kunnen starten indicator knippert tussen N en 2
Ik vermoed dat de sensor voor de versnelling indicatie het aan het begeven is, of de connectie is wat 'gaar'. (of heeft de 1200RT ook nog een aparte neutraal sensor?).
Start de motor wel als je de koppeling intrekt?
Start de motor wel als je de koppeling intrekt?
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Re: niet kunnen starten indicator knippert tussen N en 2
Bij de 1200RT-serie is het geen BCD-schakelaar (zoals bij de 1100-serie) maar op basis van weerstand.
In tegenstelling tot de 1100-serie, kent de 1200-serie geen aparte schakelaar of sensor voor de neutraal-stand.
Vaak is de aanleiding van een dergelijke storing bij de 1200RT vervuiling van die schakelaar.
Schoonmaken dus.
En eventueel bij de BMW dealeRT langs gaan (of iemand met een GS911 diagnose-apparaat) en de "adaptation" laten uitvoeren;
Dat is in een speciale leer-mode door alle versnellingen schakelen opdat al die specifieke weerstand-waardes weer opnieuw ingeleerd worden.
In tegenstelling tot de 1100-serie, kent de 1200-serie geen aparte schakelaar of sensor voor de neutraal-stand.
Vaak is de aanleiding van een dergelijke storing bij de 1200RT vervuiling van die schakelaar.
Schoonmaken dus.
En eventueel bij de BMW dealeRT langs gaan (of iemand met een GS911 diagnose-apparaat) en de "adaptation" laten uitvoeren;
Dat is in een speciale leer-mode door alle versnellingen schakelen opdat al die specifieke weerstand-waardes weer opnieuw ingeleerd worden.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 142 Weergaves
-
Laatste bericht door Nigeldehavilland
-
- 7 Reacties