Terug bij af....
Geplaatst: 09 aug 2015, 18:19
Beste forumgenoten,
ik wil me als nieuw forumlid even voorstellen en wat 'achtergrondinformatie' geven.
Ik ben Jos Korte, 58 jaar en woonachtig in het 'immer zonnige' Wierden in het oosten des lands.
Sedert 4 weken in het bezit van een 'gletsjergroene' R1100RT uit 1996 met 105.000 kilometer op de teller (en een bij 95.000 kilometer gereviseerde versnellingsbak...).
Tot voor kort was ik een tevreden BMW K-rijder: mijn laatste was een K1100LT, daarvoor drie K100's en een K75.
De K's, helemaal niets mis mee,. En dat was nou eigenlijk juist wat er mis mee was; ze doen wat ze moeten doen en dat ook nog eens heel erg goed!
Ik las ooit ergens op internet 'de K is een saaie motor' en dat gevoel begon ik ook steeds meer te krijgen...
Ik miste het 'motor-gevoel', het 'voelen van de motor'.
Reden waarom ik nu 'terug ben bij af'; mijn eerste motorfiets (de Jawa tel ik even niet mee..) was een boxer, way back in the 80's.
De afgelopen weken veel gepoetst, gecheckt en (zelfs vandaag nog) afgesteld. En een verhoogde Ztechnik V-stream ruit geplaatst (de ruiten van de K's zijn toch fijner...).
Ik zal binnenkort mijn ervaringen met de 'oude' zero = zero en de 'nieuwe' zero = 250 methode voor afstellen van de gasklepaanslagschroeven met jullie delen.
Zojuist nog een lekker ritje gemaakt en heerlijk genoten!
Jos
ik wil me als nieuw forumlid even voorstellen en wat 'achtergrondinformatie' geven.
Ik ben Jos Korte, 58 jaar en woonachtig in het 'immer zonnige' Wierden in het oosten des lands.
Sedert 4 weken in het bezit van een 'gletsjergroene' R1100RT uit 1996 met 105.000 kilometer op de teller (en een bij 95.000 kilometer gereviseerde versnellingsbak...).
Tot voor kort was ik een tevreden BMW K-rijder: mijn laatste was een K1100LT, daarvoor drie K100's en een K75.
De K's, helemaal niets mis mee,. En dat was nou eigenlijk juist wat er mis mee was; ze doen wat ze moeten doen en dat ook nog eens heel erg goed!
Ik las ooit ergens op internet 'de K is een saaie motor' en dat gevoel begon ik ook steeds meer te krijgen...
Ik miste het 'motor-gevoel', het 'voelen van de motor'.
Reden waarom ik nu 'terug ben bij af'; mijn eerste motorfiets (de Jawa tel ik even niet mee..) was een boxer, way back in the 80's.
De afgelopen weken veel gepoetst, gecheckt en (zelfs vandaag nog) afgesteld. En een verhoogde Ztechnik V-stream ruit geplaatst (de ruiten van de K's zijn toch fijner...).
Ik zal binnenkort mijn ervaringen met de 'oude' zero = zero en de 'nieuwe' zero = 250 methode voor afstellen van de gasklepaanslagschroeven met jullie delen.
Zojuist nog een lekker ritje gemaakt en heerlijk genoten!
Jos