Soms krijgt het slotmechanisme ook een "tik" als het vaantje afbreekt (ook als is dat vaantje volgens mij van gietmateriaal

)
Ik heb het bij deze en gene opgelost met krek jou probleem door voorzichtig & "gepast geweld" het afgebroken vaantje weer iets recht/horizontaal te buigen, soms gewoon met de schroevendraaier er tussen.
Is de koffer ooit wel van het slot geweest, want voor het zelfde geld is het niet de juiste sleutel!
Er zijn "handelaren" die een klagende klant "helpen" door de koffer om te wisselen van 1 van hun andere 2ehands motoren en dan "vergeten" het slotje zelf aan te passen op de sleutel.
Ik zeg niet dat bij jou het geval is, maar voor-het-geval-dat en je het slot met van de sleutels gebruikt, probeer ook eens 1 van je andere sleutels, inclusief de eventuele reserve-sleutels.
Je kunt, als eenmaal de cylinder uit het slot verwijdert is, heel goed zien of de sleutel echt past, dan schuiven alle nokken naar binnen geheel glad in de cylinder behalve het laatste nokje want dat is degene die de cylinder in het slotje houdt.
Het platte uiteinde is het daadwerkelijk deel wat het mechanisme van de vergrendeling bedient.
Ja, koffers zijn schreeuwend duur, maar dat is BMW eigenlijk wel met alles, ook de onderdelen. :shock:
@Wullum;
Ik begrijp wat je bedoelt, maar met of zonder vaantje kan je de vergrendeling doen.
Het is alleen vaak zo dat het vaantje dusdanig afbreekt dat je wel de hendel kan bedienen buiten het slot om.
Het vaantje is dus niet noodzakelijk voor wel of geen vergrendeling.
Zie mijn reactie hierboven, het kán zijn dat de (ene of beide) sleutel(s) (ook nog eens) niet past op dat slotje van die ene koffer.