Ligt er aan wat je over-de-schouder-kijken noemt;
Er is een eenvoudig testje die je kunt doen.
Ga op de motor zitten, van de standaard af (evt. zij-standaard uit, voor het geval dat), motor verder uit, beide voeten aan de grond.
Kijk dan over je schouder zoals je normaal gesproken doet (wel eerlijk zijn/doen, natuurlijk

) en let dan heel goed op of de motor beweegt (zijdelings, waarschijnlijk)
Herhaal dit evt. meerdere keren achterelkaar (pas wel op, sommige mensen worden dan misselijk, vandaar de zijstandaard uit)
Vraag eventueel iemand anders om te kijken of je fiets bewogen wordt.
Is dat inderdaad het geval, dan kijk je te ver over je schouder, je probeert over je rug te kijken! :shock:
Als je over de schouder kijkt (probeer altijd beide kanten, een mens heeft een zure en een zoete kant) dient de fiets absoluut niet te bewegen.
Beweegt de fiets wel, dan kijk je te ver.
En dan kan een blinde-hoek spiegel helpen dat eventueel te voorkomen.
En als je de spiegels goed hebt afgesteld heb je vrijwel geen dode-hoek als je goed (en op de juiste manier) over de schouder kijkt.
Helaas zijn beide lang niet altijd het geval.
En je dient, zo wordt ons allemaal geleerd toch?, elke 10 á 15 seconden in je spiegels te kijken, en een dodehoek-spiegel kan helpen een glimp op te vangen van het verkeer vlak achter je, naast je, etc.
Daarnaast vindt ik de spiegels op de RT te laag zitten
