Even voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Even voorstellen
Hallo, ik ben Fetze Venema, kom uit Santpoort Noord, ben 50 jaar. Reed lang geleden BMW bij mijn werkgever en heb zelf inmiddels gereden op een Suzuki 750, Honda 750 Magna, Suzuki 125 off the road, BMW R 450 RT, BMW K1100 LT (2x) en dan nu een BMW R850 RT. Nog steeds heb ik een BMW K1100 LT omdat ik dat voor mijn werk verkeer nodig heb. Deze zal uiteindelijk verkocht worden.Want sinds enkele weken heb ik een R 850 RT. Zie de foto's. De motor is van 2000 en is in 2007 geïmporteerd in NL. Is een originele politiemotor uit Milaan. Vorige eigenaar had er naar eigen zeggen sinds twee jaar niet meer mee gereden. Ik dacht das niet goed. Dan is er ook geen onderhoud gepleegd. Breng hem naar de BMW dealer in de buurt en dan wordt dat wel gefixed. Bracht hem weg voor herstel ABS en vervangen remblokken en remolie. Dat kostte me een lieve duit en ABS werkt nog steeds niet en voor nog een 2x lieve duit heb ik nieuwe ABS. Dat ga ik niet doen. Ga nu eerst alles zelf vernieuwen en vervangen en dan hoop ik met enkele weken weer heerlijk op de R 850 RT rond te rijden want ik moet zeggen dat rijdt lekkerder dan de K 1100. Over topsnelheid moet je het niet hebben want de top ligt iets lager maar waar haal je nog 220 zonder te betalen en qua vermogen ligt de R 850 wel er wel heel dicht tegen aan en dat komt wellicht omdat ze iets aan de overbrenging gedaan hebben dat hij wat makkelijker trekt. In vedergeval mij hoor je niet klagen (en ik rijd op een dag voor werk 130 km). Ik zal van het vervangen foto's maken en wat posten. In ieder geval plezier. Wellicht tot ziens bij een rondrit of treffen :-).
Re: Even voorstellen
Welkom!
Haal de blauwe kappen er wel af want dat is tegenwoordig verboden.
Aangesloten of niet, geen lampje er meer in, het is niet langer meer toegestaan. (sinds 2011)
Feit-code N652:
Het niet bij één in art. 29 of 30b RVV 1990 genoemde dienst in gebruik zijnde voertuig is voorzien van een lichtarmatuur voor een blauw zwaai-, flits-, of knipperlicht.
Kost je tenminste 70 euro per lichtarmatuur en de inbeslagname daarvan. Want het kan ook voorgelegd worden aan de officier van justitie. Die bepaald dan het verdere verloop van de zaak & de boetes.
Ook kan je kentekenbewijs ingevorderd worden en krijg je deze pas terug na een herkeuring bij de RDW.
Regeling Voertuigen - Artikel 5.2.65
- Personenauto’s niet in gebruik bij de in de artikelen 29, eerste lid, en 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten.
Helemaal de sjaak ben je als je ze ook nog gebruikt;
Feit-code R420:
Voeren blauw zwaailicht terwijl dat niet is toegestaan.
Dat wordt voorgelegd aan de officier van justitie en zal een hele pittige kunnen worden.
Punt is dat het voertuig als particulier bezit ingeschreven staat en niet langer bij een hulpdienst of politie en dan zijn optische en geluidssignaal-maatregelen niet langer meer toegestaan.
Net zoals de (Nederlandse hulpdiensten) belettering c.q retro-reflectie, die zijn namelijk officieel gedeponeerd en eigendom van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.
Aangesloten of niet, geen lampje er meer in, het is niet langer meer toegestaan. (sinds 2011)
Feit-code N652:
Het niet bij één in art. 29 of 30b RVV 1990 genoemde dienst in gebruik zijnde voertuig is voorzien van een lichtarmatuur voor een blauw zwaai-, flits-, of knipperlicht.
Kost je tenminste 70 euro per lichtarmatuur en de inbeslagname daarvan. Want het kan ook voorgelegd worden aan de officier van justitie. Die bepaald dan het verdere verloop van de zaak & de boetes.
Ook kan je kentekenbewijs ingevorderd worden en krijg je deze pas terug na een herkeuring bij de RDW.
- Personenauto’s niet in gebruik bij de in de artikelen 29, eerste lid, en 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten.
Feit-code R420:
Dat wordt voorgelegd aan de officier van justitie en zal een hele pittige kunnen worden.
Punt is dat het voertuig als particulier bezit ingeschreven staat en niet langer bij een hulpdienst of politie en dan zijn optische en geluidssignaal-maatregelen niet langer meer toegestaan.
Net zoals de (Nederlandse hulpdiensten) belettering c.q retro-reflectie, die zijn namelijk officieel gedeponeerd en eigendom van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Van harte welkom op ons mooie
! Veel lees- en rijplezier toegewenst
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- R1nus
- Type: R1200RT
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Feven
Leuke fiets ik zie dat de zijkoffers gewone toerkoffers zijn met platte deksels.
Wel bijzonder dat de belettering nog aanwezig is.
Veel veilige en prettige kilometers toegewenst en succes met het vernieuwen en vervangen.
Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling en zal het lijntje zeker volgen.
Rinus

Leuke fiets ik zie dat de zijkoffers gewone toerkoffers zijn met platte deksels.
Wel bijzonder dat de belettering nog aanwezig is.
Veel veilige en prettige kilometers toegewenst en succes met het vernieuwen en vervangen.
Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling en zal het lijntje zeker volgen.
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hallo Fetze,
Hartelijk welkom op ons
en veel plezier hier en uiteraard met jouw ex RT-P
. Helemaal ex is 'ie nog niet gezien de toeters en bellen . . . Inspector Gadget heeft je waardevolle tips en uitleg gegeven om met plezier weer verder de weg op te gaan.
Over jouw ABS . . . wellicht wil de BMW dealer er een gloednieuwe pomp inzetten en kun je overwegen om deze te laten reviseren . . . dit kost ook een lieve duit, maar aanmerkelijk minder dan een nieuwe ABS.
Wanneer je de zoekfunctie (rechts bovenaan) gebruikt kom je veel info hierover tegen.
Eilert
Hartelijk welkom op ons

Over jouw ABS . . . wellicht wil de BMW dealer er een gloednieuwe pomp inzetten en kun je overwegen om deze te laten reviseren . . . dit kost ook een lieve duit, maar aanmerkelijk minder dan een nieuwe ABS.
Wanneer je de zoekfunctie (rechts bovenaan) gebruikt kom je veel info hierover tegen.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Ik zie groene kappen en geen blauwe. TInspector Gadget schreef:Welkom!
Feit-code N652:
Feit-code R420:
De beletteringen reflectie zijn niet Nederlands.
Is er wel een probleem dan?
Ik vind het wel een gave fiets zo.
Allereerst dank voor de waarschuwing een eventuele bekeuring op te lopen. Dat zal volgens mij niet gebeuren.
De optische signalen zijn inderdaad groen gemaakt om het probleem zoals Inspector Gadget omschrijft te voorkomen. Daarnaast heeft de striping helemaal niets met die van Nederlandse voorrangsvoertuigen en zijn niet retro reflecterend hierdoor is dat niet verwarrend voor het overige verkeer (Let wel: die grijze bus met blauwe striping achter mijn motor is ook een voorrangsvoertuig met optische- en geluidssignalen). Om niet in de verleiding te komen het een en ander aan te zetten zijn de besturingselementen verwijderd (scheelt ook accustoring).
Ook bedankt voor de tip EileRT betreffende de ABS modulator. Ik heb een geteste tweedehands modulator besteld via Ebay. Scheelt met de in Nederland aangeboden modulators qua prijs. Blijft altijd een gok. Neemt niet weg dat ik de uit te nemen module laat reviseren zodat ik altijd een reserve heb gezien de vele problemen met de BMW modulators.
Allemaal bedankt voor de reacties en tips, ik hoop dat er nog vele zullen volgen en zal aankloppen als ik het even niet meer weet of zie zitten.
Fetze.
De optische signalen zijn inderdaad groen gemaakt om het probleem zoals Inspector Gadget omschrijft te voorkomen. Daarnaast heeft de striping helemaal niets met die van Nederlandse voorrangsvoertuigen en zijn niet retro reflecterend hierdoor is dat niet verwarrend voor het overige verkeer (Let wel: die grijze bus met blauwe striping achter mijn motor is ook een voorrangsvoertuig met optische- en geluidssignalen). Om niet in de verleiding te komen het een en ander aan te zetten zijn de besturingselementen verwijderd (scheelt ook accustoring).
Ook bedankt voor de tip EileRT betreffende de ABS modulator. Ik heb een geteste tweedehands modulator besteld via Ebay. Scheelt met de in Nederland aangeboden modulators qua prijs. Blijft altijd een gok. Neemt niet weg dat ik de uit te nemen module laat reviseren zodat ik altijd een reserve heb gezien de vele problemen met de BMW modulators.
Allemaal bedankt voor de reacties en tips, ik hoop dat er nog vele zullen volgen en zal aankloppen als ik het even niet meer weet of zie zitten.
Het is absoluut een gave fiets zo, en echt een plaatje.
Het is ronduit jammer dat dat diverse bezitters van ex-overheidsvoertuigen zich niet konden inhouden dat die maatregelen van verbod genomen zijn.
Wat betreft de striping en belettering duid ik inderdaad alleen de Nederlandse uitvoeringen.
Hoewel ik ook vernomen heb dat het verbod naar verluid ook geldt voor Belgische en Duitsche ex-overheidsvoertuigen omdat we ook intensief samenwerken met die landen in onze grensgebieden en soms ook gezamenlijk opereren op Nederlands grondgebied.
Dat die kappen dus groen zijn kon ik niet beoordelen op de foto, maar dat ligt aan mij!
Het is ronduit jammer dat dat diverse bezitters van ex-overheidsvoertuigen zich niet konden inhouden dat die maatregelen van verbod genomen zijn.
Wat betreft de striping en belettering duid ik inderdaad alleen de Nederlandse uitvoeringen.
Hoewel ik ook vernomen heb dat het verbod naar verluid ook geldt voor Belgische en Duitsche ex-overheidsvoertuigen omdat we ook intensief samenwerken met die landen in onze grensgebieden en soms ook gezamenlijk opereren op Nederlands grondgebied.

Dat die kappen dus groen zijn kon ik niet beoordelen op de foto, maar dat ligt aan mij!

Hallo fetze.
Welkom op het RT forum.
Ik kijk uit naar de plaatjes en beschrijving van de opknapbeurt van je
.
Luc
Welkom op het RT forum.
Ik kijk uit naar de plaatjes en beschrijving van de opknapbeurt van je

Luc
Ik vind hem prachtig, juist omdat de belettering er nog op zit...
Groene kappen zijn vermoed ik even fout als blauw. Politie heeft namelijk naast blauw ook groene lampen! ( voor het commandovoertuig) dus zoek dat voor de zekerheid even uit....
Groene kappen zijn vermoed ik even fout als blauw. Politie heeft namelijk naast blauw ook groene lampen! ( voor het commandovoertuig) dus zoek dat voor de zekerheid even uit....

- R1nus
- Type: R1200RT
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Feven,
Ik zag je onderschrift staan en werd nieuwsgierig.
nu är körglädjen tillbaka
Voor zover ik wat kan vinden is het Zweeds en staat er iets van: Nu is het rijplezier terug.
Voor zover ik wat kan vinden is het Zweeds en staat er iets van: Nu is het rijplezier terug.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Klopt, is een slogan van Saab toen ze weer auto's gingen bouwen. Een Saab 99 is mijn andere hobby. (Maar niet van de topicstarter... Back on topic)R1nus schreef:Feven,
Theun schreef:Ik vind hem prachtig, juist omdat de belettering er nog op zit...
Daar kan je wel eens gelijk in hebben al worden die lampen alleen stilstaand gebruikt bij herkenbare hulpverleningsvoertuigen. Ik denk nog steeds dat mijn

(hoewel de vorige eigenaar nooit problemen heeft ondervonden en meerdere Europese landen heeft bezocht

- Jeroen1969
- Type: R1250RT
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
ABS problemen? Even langs Kenny of Niels van Motor Service Amersfoort. Als die het niet kunnen fixen, vergeet de ABS dan maar.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!