Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Erwan
Type: R1200RT
Bijz: R 1200RT-P
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Erwan »

Ik ben Erwan,ik heb na jaren een K1100lT te hebben gereden nu een R1200RT-P gekocht.
Na lang wikken en wegen toch de gok gewaagd. Moet nog erg wennen aan de P uitvoering.
Uiteindelijk gaf de prijs de doorslag 4750,- voor een fiets uit 2009 met 92000 op de teller. De KLPD was zo vriendelijk om het onderhoudsschema toe te sturen( keurig schema elke kilometer met onderhoud netjes vermeld. Geen rare dingen gezien.
De bedrading is nog een hele klus en ook het ombouwen zal nog wel wat gaan vergen. Gelukkig heb ik hier al heel veel handige tips en verhalen gelezen.
Ook zal ik Kenny van MSA eens gaan benaderen voor een inspectie. Mijn eerste afspraak bij de BMW dealer MotoPort Wormerveer is gemaakt i.v.m de aluminium flens.
Wie heeft trouwens de meeste kilometers op te teller staan? Ben benieuwd hoelang het blok mee kan gaan.
Als het net zo is als mijn Volvo v70 diesel kan ik er rustig nog 600.000 mee door rijden :D
[groet]
Arjan W
2024
2024
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Arjan W »

Welkom, veel veilige km's gewenst met je aankoop. Naar het schijnt zijn er zelfs fanaten die makkelijk een half miljoen op een RT rijden. Je kan dus nog even vooruit _004 .
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Nico4sen
2023
2023
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Welkom hier op dit informatieve en gezellige forum. Veel plezier met je RT-P en veel succes met de ombouw. Er zijn hier inderdaad een aantal ombouwers in ons midden, waaronder ikzelf. Die van mij is inmiddels de 120.000 km gepasseerd. Mijn Volvo S60 D5 staat slechts op 390.000. :)
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel lees- en rijplezier toegewenst _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo Erwan.

Om te beginnen natuurlijk van harte welkom op het RT forum!!

Wie de meeste kilometers op de teller heeft staan kan ik je niet beantwoorden. Wel heb ik eens een test gelezen van een R1200RT van 2005 met 3 ton op de teller. Na demonteren van het blok was de slijtage op alle fronten binnen de marge. Schatting was toen dat revisie pas aan de orde zou zijn als de motor over de 5 ton zou hebben gelopen.
In dat geval kan ik in ieder geval nog even vooruit _004

Dus: geniet ze en op naar de 500.000 :D

Gr. Luc
Erwan
Bijz: R 1200RT-P
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Ongelezen bericht door Erwan »

Bedankt voor jullie leuke reacties.
Goed om te horen dat het van die degelijke motoren zijn, ben van plan om heel wat kilometers te maken.
Ik moest vrouwlief eerst overtuigen van de noodzaak en ben nu dus ook weer verplicht om alle jaargetijden door te rijden voor woon\werk.Maar dat heb ik er graag voor over :lol:
Heb dus los van de handvat verwarming (die gelukkig origineel aanwezig is) ook maar meteen een shirt aangeschaft met warmte elementen.
Ik heb met mij K ook nooit problemen gehad reed nog steeds erg goed en vooral heel betrouwbaar.
De R verschilt vooral in de wegligging en het remsysteem. -kwijling-
Moet nog wel wat wennen aan de boxer, de eerste twee versnellingen komen wat onrustig over en bij een koude motor loopt hij nog niet helemaal soepel.Verbruik van 1/15 :O zou ook beter moeten kunnen als ik dat zo lees.
Hoop nog wat suggesties en tips te lezen op het forum.
[groet]
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Erwan,

Van harte welkom op ons RT-forum en veel succes met de ombouw van jouw -1200- -P ! Big RT Smile

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
Knitremmal
Bijz: Garmin Zumo 660, Interphone 4, Pilot Road Ii
Woonplaats of omgeving: Flevoland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Knitremmal »

Welkom en hele fijne en veilige kilometers gewenst!

Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”