Wegrijden met mijn 1150

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
KevinRekord
Type: R1150RT
Bijz: Hoog scherm, Corbin zadel
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Wegrijden met mijn 1150

Ongelezen bericht door KevinRekord »

Vrienden,

Ik heb dus nu mij eerstr grote mannen motor aangeschaft en na een paar keer tanken blijf ik die eerste versnelling vreemd vinden, ik vind hem heel erg lang. Waar ik met mn k1100 alle bochten en rotondes in zn 3 deed kom ik hiermee vaak bij zijn 1 uit, en helemaal met wegtrekken. Ik heb al aardig gang voordat ik mn koppeling los kan laten. (Niet bevordelijk denk ik en ruik hem ook dan) Alsof ik in de 2e versnelling weg rij.

Nu weet ik dat mijnes een koppelings probleem heb gehad (is vervangen voor de aankoop) en hoorde ik ook dat er een bak probleem is geweest..... Met waarschijnlijk dus een bak wissel.... Ik draai met 100 in zn 6 3000 toeren en in zn 5 4000.
Klopt dit of heb ik een vreemde bak/cardan combinatie onder mn kont zitte?
JeHo
Type: R1200RT
Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuiden

Re: Wegrijden met mijn 1150

Ongelezen bericht door JeHo »

Hallo
Dus m.a.w. is de K1100 LT een kinderfietsje? Nou Nou !! Twee totaal verschillende motoren met twee totaal verschillende rijeigenschappen.
m.v.g. JeHo (een K1100 LT bezitter)
KevinRekord

Das niet helemaal hoe ik het bedoel, heb zelf ook nog een k1100rs (is mijn eerste motor) Maar excuses dat ik tegen het verkeerde been schop. Dit geeft alleen nog geen antwoord op mn vraag.
bjanolte
Bijz: Geweldig
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nes a/d amstel

Ongelezen bericht door bjanolte »

beste KevinRekord, je verhaal gelezen, vind ik het vreemd, dat je de rotondes niet in z´n 2 of 3 kunt rijden.
als ik in de 1e weg rij gaat het vlekkeloos heel kort de koppeling slippend vrij direct naar 2 en 3.
de motortoerentallen bij de gegeven snelheden heb ik nu even niet op mijn netvlies staan.
de overbrengingverhoudingen liggen bij mijn 1150 logies verdeeld.
rond de 80 km/h in de 6 gaat prima, alleen bij accelereren even terug naar 5 of 4.
misschien handig om iemand die met dit type motor bekend is even te laten rijden.
M.vr. gr. Ad
KevinRekord

Thanks!! Bij deze: Iemand die ervaring heb met een 1150 in dord die even een rondje op mn fiets wil maken? Om te kijken/ voelen of alles wel klop? Alvast bedankt

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”