roadbooks

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Dingelbert
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst

roadbooks

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Vorig jaar zijn we met z'n zessen naar Amerika gegaan voor een motor-tocht door het wilde westen. Onze "vliegjestoer" (tevreden motorrijders herken je aan de vliegjes op de tanden). Het was een geweldige ervaring die naar meer smaakte.
Dit jaar volgden een twee-daagse tocht naar de Eifel (larfjestoer)en een drie-daagse tocht door Schotland (vliegjestoer 2009). Op dit moment staan we aan de vooravond van een meerdaagse tocht "binnendoor" naar Pau in de Pyreneeën (over 14 dagen), waar de broer van een onzer woont. Zo langzamerhand is het gebruik dat we een roadbook maken, niet zozeer met de waypoints etc (die staan gewoon in de navigatie), maar met bijzonderheden over de weg die we rijden. Een beetje naar ons voorbeeld "de bende van Wim", een Belgische tv-serie, wellicht bekend.Ook wij hebben een "Wim", dus we meten ons die naam ook maar aan.
Voor belangstellenden hebben we beschikbaar de routes (in *itn-formaat, dus tomtom), maar ook de "verhalende"roadbooks. Soms zitten er wat grapjes in die alleen voor insiders zijn, maar over het algemeen - zo laat ik me vertellen - zijn het mooie verhalen.
Enfin, misschien is er belangstelling voor. Het roadbook voor de trip naar de Pyreneeën is nog niet helemaal af, maar dat zal deze week voor elkaar komen.
Als mensen belangstelling hebben voor een van de trips, stuur dan even een pb / email, dan stuur ik op mijn buurt een link of een email met het betreffende roadbook (dat voor de Pyreneeën dreigt een groot boekwerk te worden van meer dan 50 pagina's).
Ik hoor wel of er belangstelling voor is
Peter

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”