Pagina 1 van 1
Ride-On protection
Geplaatst: 04 jun 2015, 17:29
door Hazeldonk
Heeft iemand van de forumleden ervaring met Ride-On protection zodat je nooit meer met een lekke band komt te staan? Vandaag werd mij dit product aangeraden maar ik heb daar mijn twijfels zo over, aan de andere kant zou het zomaar een goede investering kunnen zijn en dan wil ik dat niet missen.
Ben
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 04 jun 2015, 18:42
door Ton1959
Sta je vaak met een lekke band dan? Ik weet graag als mijn band beschadigd is door een spijker of wat dan ook. Bij tubeless banden gaat het toch meestal om een band die langzaam leegloopt. Ik rijd nu bijna 40 jaar en heb nog nooit onderweg een lekke band gehad. Wel ooit de band opgepompt omdat ik wist dat hij lek was en toen naar huis gereden. Ik vind het gevaarlijk als je niet weet dat een band in feite een gat heeft waarbij schade is ontstaan van de band en je daar niet van op de hoogte bent omdat dit spul je band op spanning houd.
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 04 jun 2015, 20:00
door Hazeldonk
Ik heb in de vijftig jaar dat ik motorrij twee keer in ons land een lekke band gehad, dat is natuurlijk te verwaarlozen en hier in ons kikkerlandje kun je een lekke band ook nauwelijks een probleem noemen maar afgelopen week reed ik in Frankrijk op weggetjes in de Ardèche waar je geen mens zag, waar geen mens woonde en waar je mobiel hartstikke waardeloos is, als je daar dus een lekke band krijgt heb je een serieus probleem. Nu heb ik altijd wel een reparatiesetje bij me maar met dat Ride-On is dat overbodig omdat je daardoor geen eens merkt dat de band lek is en ook het drukverlies in de band is te verwaarlozen volgens de folder, vandaar mijn vraag!
Ben
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 04 jun 2015, 20:23
door Ton1959
Jou band kan dan al een spijker erin hebben voordat je hier vertrekt en met dit spul erin weet je daar niks van. En die kan dan ook nog zorgen voor een klapband . Een reparatiesetje is in zo'n geval handig maar zoals je zelf al aangeeft is de kans op andere problemen denk ik stukken groter. Lekke banden blijven wel zo zeldzaam maar in geval van een elektronische storing sta je ook te kijken en die kans is stukken groter toch . Niet weten dat er iets in je band zit is kan veel gevaarlijker zijn dan een lekke band. En dat is het risico met dit spul in de band. Tubelessbanden zijn behoorlijk veilig vind ik persoonlijk.
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 04 jun 2015, 20:31
door Hazeldonk
Nu weet ik nog niet of iemand er ervaring mee heeft, jij bent er geen voorstander van, dat is wel duidelijk.
Ben
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 04 jun 2015, 20:35
door Ton1959
Hazeldonk schreef:Nu weet ik nog niet of iemand er ervaring mee heeft, jij bent er geen voorstander van, dat is wel duidelijk.
Ben
Klopt ik wil er ook geen ervaring mee. Ik heb ervaring met probleemloos rijden zonder iets in mijn banden. Die methode werkt voor mij het best. Totaal drie lekke banden gehad en altijd gezien voordat ik wegreed. Of omdat ik vaststelde dat de bandenspanning wat gezakt was.
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 04 jun 2015, 21:39
door Bert M
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vrees dat jouw bandenleverancier jou dit volledig gaat afraden. En wel omdat je een behoorlijke (vermoedelijk plakkerige) smurrie via je ventiel gaat inbrengen. Ik verwacht dat je bij de eerst volgende bandenwissel een verschrikkelijk vieze bende op de binnenkant van je velg tegenkomt.
Bert M
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 04 jun 2015, 22:12
door Ton1959
Motorzaken zijn inderdaad niet blij als dat uit de band loopt tijdens een reparatie als een dergelijk middel weer eens niet werkte om het gat dicht te krijgen. Dan werd het alsnog band vernieuwen en die zooi opruimen die overal op het bandenapparaat viel. En natuurlijk ook bij een bandenwissel zoals Bert al aangeeft.
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 04 jun 2015, 22:58
door beckysmile
Ik heb een keer uit nood mijn achterband gerepareerd met zo' n bus, puur om thuis te komen. Werkte goed, maar de dag erna een slordige 3 uur werk gehad om de velg weer schoon te krijgen. Die zooi hecht nogal goed op alles, en niet alleen op rubber. Niet grappig, en niet aanbevelenswaardig.
Ik heb ook van dit antilekspul in mijn fietsbanden zitten, maar daar zit dan ook nog een binnenband in, dan is het wel nuttig. Daarbij gaat mijn fiets ook niet harder als 25km/u, en dat is dan bergaf met wind mee :mrgreen:
Groet, Aad
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 05 jun 2015, 08:10
door Hazeldonk
beckysmile schreef:Ik heb een keer uit nood mijn achterband gerepareerd met zo' n bus, puur om thuis te komen. Werkte goed, maar de dag erna een slordige 3 uur werk gehad om de velg weer schoon te krijgen. Die zooi hecht nogal goed op alles, en niet alleen op rubber. Niet grappig, en niet aanbevelenswaardig.
Ik heb ook van dit antilekspul in mijn fietsbanden zitten, maar daar zit dan ook nog een binnenband in, dan is het wel nuttig. Daarbij gaat mijn fiets ook niet harder als 25km/u, en dat is dan bergaf met wind mee :mrgreen:
Groet, Aad
Deze ervaring is waarom ik de vraag stelde. Nu weet ik genoeg om er niet aan te beginnen. Dank je wel.
Ben
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 05 jun 2015, 09:06
door tmolsth
Ik heb een kleim compressortje van zo'n 30 euro. Direct aan te sluiten op de bwm plug op het dashboard. Daar kom je ook mee thuis als je band een beetje lekt. Is ook handig als je de bandenspanning ermee controleert. Het ding heeft nl. een manometertje; kun je gelijk wat bijblazen als dat nodig is. Scheelt elke keer 50 eurocent bij de pomp. Uiteraard heb ik ook een plaksetje voor noodgevallen.
Theo Olsthoorn vanuit Chengdu, China
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 05 jun 2015, 09:19
door Ton1959
Hazeldonk schreef:beckysmile schreef:Ik heb een keer uit nood mijn achterband gerepareerd met zo' n bus, puur om thuis te komen. Werkte goed, maar de dag erna een slordige 3 uur werk gehad om de velg weer schoon te krijgen. Die zooi hecht nogal goed op alles, en niet alleen op rubber. Niet grappig, en niet aanbevelenswaardig.
Ik heb ook van dit antilekspul in mijn fietsbanden zitten, maar daar zit dan ook nog een binnenband in, dan is het wel nuttig. Daarbij gaat mijn fiets ook niet harder als 25km/u, en dat is dan bergaf met wind mee :mrgreen:
Groet, Aad
Deze ervaring is waarom ik de vraag stelde. Nu weet ik genoeg om er niet aan te beginnen. Dank je wel.
Ben
Wij weten natuurlijk niet wat voor jou de belangrijkste ervaring is. Je leek nogal schrik te hebben om met een platte band in de Ardèche te komen staan. Ik dacht meer aan de veiligheid. De rommel die uit de band komt bij vervangen is ook niet leuk maar ik dacht niet dat je dit het belangrijkste zou vinden. Voor mij staat veiligheid meestal op nummer één. En daar zie ik het grootste nadeel van deze middeltjes.
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 05 jun 2015, 09:53
door wil51
Motoport maakte reclame voor dit spul in hun laatste magazine. Maar ja, ze geven je ook al lekke band garantie als je bij hun een band laat monteren. :lol:
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 05 jun 2015, 12:52
door Inspector Gadget
tmolsth schreef:Ik heb een kleim compressortje van zo'n 30 euro. Direct aan te sluiten op de bwm plug op het dashboard.
Alleen zal je bij sommige modellen pompen problemen kunnen krijgen met de CAN-bus op de 1200-serie, de accessoires-aansluiting kan max circa 5 ampère aan, daarna sluit CAN-bus de poort af totdat je het contact weer uit zet.
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 05 jun 2015, 18:23
door Hazeldonk
Inspector Gadget schreef:tmolsth schreef:Ik heb een kleim compressortje van zo'n 30 euro. Direct aan te sluiten op de bwm plug op het dashboard.
Alleen zal je bij sommige modellen pompen problemen kunnen krijgen met de CAN-bus op de 1200-serie, de accessoires-aansluiting kan max circa 5 ampère aan, daarna sluit CAN-bus de poort af totdat je het contact weer uit zet.
Een compressortje is leuk maar voorkomt niet dat je plat rijdt.
Ben
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 05 jun 2015, 18:28
door Hazeldonk
Ton1959 schreef:Hazeldonk schreef:beckysmile schreef:Ik heb een keer uit nood mijn achterband gerepareerd met zo' n bus, puur om thuis te komen. Werkte goed, maar de dag erna een slordige 3 uur werk gehad om de velg weer schoon te krijgen. Die zooi hecht nogal goed op alles, en niet alleen op rubber. Niet grappig, en niet aanbevelenswaardig.
Ik heb ook van dit antilekspul in mijn fietsbanden zitten, maar daar zit dan ook nog een binnenband in, dan is het wel nuttig. Daarbij gaat mijn fiets ook niet harder als 25km/u, en dat is dan bergaf met wind mee :mrgreen:
Groet, Aad
Deze ervaring is waarom ik de vraag stelde. Nu weet ik genoeg om er niet aan te beginnen. Dank je wel.
Ben
Wij weten natuurlijk niet wat voor jou de belangrijkste ervaring is. Je leek nogal schrik te hebben om met een platte band in de Ardèche te komen staan. Ik dacht meer aan de veiligheid. De rommel die uit de band komt bij vervangen is ook niet leuk maar ik dacht niet dat je dit het belangrijkste zou vinden. Voor mij staat veiligheid meestal op nummer één. En daar zie ik het grootste nadeel van deze middeltjes.
Zeker, maar hoe veilig is rijden een lekke band? Echt schrikken doe ik niet van een lekke band in de Ardèche het is alleen nogal een gedoe om er met een RT op een veilige manier mee om te gaan vooral als je niemand kan bereiken! Wat is dan een groot nadeel van dit middel? De zooi als de band er af moet?
Ben
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 05 jun 2015, 18:56
door Ton1959
Al de jaren dat ik in de garage werkte kwamen er veel auto's met spijkers in de banden voor een grote beurt. Ze wisten niet eens dat er een spijker inzat omdat de band langzaam leeg liep. Het belangrijkste is regelmatig de bandenspanning controleren en een keer je wiel een volledige slag draaien om te kijken of er niks in de band zit. Tubeless banden zijn zoveel veiliger dan de banden met binnenband.
Soms is het middel erger dan de kwaal. Er zijn veel mensen die onbalans problemen hebben door dit soort spul in hun banden. En het niet weten dat er een probleem is met een band is het ergst Zo gauw als je bandenspanning meer zakt dan normaal moet je de band goed inspecteren en dat is alles wat je moet doen. En voor de zekerheid kan je dan nog een reparatieset meenemen. Maar het is net waar je voor kiest. Ik doe het op mijn manier omdat de kans op een lekke band kleiner lijkt dan al de andere dingen die me kunnen overkomen. De kans om een ongeluk te krijgen is zoveel groter en toch rijd ik motor.
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 01 sep 2015, 01:43
door Viaantje
beckysmile schreef:Ik heb een keer uit nood mijn achterband gerepareerd met zo' n bus, puur om thuis te komen. Werkte goed, maar de dag erna een slordige 3 uur werk gehad om de velg weer schoon te krijgen. Die zooi hecht nogal goed op alles, en niet alleen op rubber. Niet grappig, en niet aanbevelenswaardig.
Ik heb ook van dit antilekspul in mijn fietsbanden zitten, maar daar zit dan ook nog een binnenband in, dan is het wel nuttig. Daarbij gaat mijn fiets ook niet harder als 25km/u, en dat is dan bergaf met wind mee :mrgreen:
Groet, Aad
In de wielrennerij, lees amateurs wilde men dit ook wel eens in de binnenbanden spuiten zodat je bij een eventueel lek niet hoefde te wisselen van bandje.
Maar bij een klapband zag die bepaalde renner er niet meer uit, gifgroen slijm all over the place...
Dus ik zeg, niet gebruiken.
Re: Ride-On protection
Geplaatst: 01 sep 2015, 16:35
door Franky
tmolsth schreef:Ik heb een kleim compressortje van zo'n 30 euro. Direct aan te sluiten op de bwm plug op het dashboard. Daar kom je ook mee thuis als je band een beetje lekt. Is ook handig als je de bandenspanning ermee controleert. Het ding heeft nl. een manometertje; kun je gelijk wat bijblazen als dat nodig is. Scheelt elke keer 50 eurocent bij de pomp. Uiteraard heb ik ook een plaksetje voor noodgevallen.
Theo Olsthoorn vanuit Chengdu, China
+1
De Airman mee in de koffer en een bandenreparatiesetje onder het zadel. Dat laatste hoop ik eigenlijk nooit nodig te hebben maar is gewoon uit voorzorg

Re: Ride-On protection
Geplaatst: 01 sep 2015, 20:08
door Baird
Klein compressortje én de hausgemachte Huismanflap, ik klop het af maar sindsdien ....

Re: Ride-On protection
Geplaatst: 01 sep 2015, 20:12
door Ton1959
ANWB pasje
