Canbus en navigatie.
Geplaatst: 14 mei 2015, 00:37
Hoi medeforummers,
Vandaag aan het knutselen geweest met mijn tomtom rider.
Het idee was om deze op contactstroom te schakelen, leek me handig ivm leegtrekken van de accu etc.
Tijdens het aansluiten kwam ik er alleen achter met behulp van een spanningsmeter dat zodra je gaat meten en dus weerstand creëert (wat ook het tomtom doc zal doen) wordt de spanning eraf gegooid.
Gelukkig heb ik een ex-p waardoor er via de 2e accu nog een secundair elektrisch systeem aanwezig was met continue stroom. Hierop heb ik hem nu dan maar aangesloten.
Heeft iemand enig idee hoe het doc alsnog op contactstroom zou kunnen?
Vandaag aan het knutselen geweest met mijn tomtom rider.
Het idee was om deze op contactstroom te schakelen, leek me handig ivm leegtrekken van de accu etc.
Tijdens het aansluiten kwam ik er alleen achter met behulp van een spanningsmeter dat zodra je gaat meten en dus weerstand creëert (wat ook het tomtom doc zal doen) wordt de spanning eraf gegooid.
Gelukkig heb ik een ex-p waardoor er via de 2e accu nog een secundair elektrisch systeem aanwezig was met continue stroom. Hierop heb ik hem nu dan maar aangesloten.
Heeft iemand enig idee hoe het doc alsnog op contactstroom zou kunnen?