Maar een bééétje aggressief!

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Maar een bééétje aggressief!

Ongelezen bericht door Baird »

Kwam dit filmpje tegen, gefilmd bij Antwerpen, volgens mij zijn het nog Nederlanders ook. Shit begint bij 1:15. Oordeel zelf....

[media]MqJOqg_MUXc[/media]
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Maar een bééétje aggressief!

Ongelezen bericht door Baird »

Meteen nog maar eentje dan, Oudenaarde (B). Gaat toch anders dan je verwacht :O .

[media]Gop5plDJ9lE[/media]
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Baird schreef:Kwam dit filmpje tegen, gefilmd bij Antwerpen, volgens mij zijn het nog Nederlanders ook. Shit begint bij 1:15. Oordeel zelf....
Altijd lastig zo'n grote groep motorrijders zeker als ze bijna net zo hard rijden als jezelf. Die man die agentje speelt is echt levensmoe.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Rijden met dashcam.
Ben je dan eigenlijk niet stiekem op zoek naar sensationele beelden?
Ben je dan niet eerder geneigd om sensationele beelden uit te lokken?
Wat drijft de bezitter van een dashcam eigenlijk?

En wat het filpmje betreft:
De '''agent" heeft wel lef ja.
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

doov650 schreef:De '''agent" heeft wel lef ja.
De "agent" is niet alleen levensmoe maar meet zich de status van "verkeersregelaar" toe en daar heeft hij totaal geen recht op. Als mij dit als automobilist zou overkomen heb ik in no time "112" gebeld met de melding dat ik bedreigt wordt door een motorrijder van het type "Hells Angel" inclusief zijn kenteken.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

In zo'n geval zou ik nu denken: 'je gaat je gang maar'. Ik vermoed een nog redelijk jonge mannelijke chauffeur en aan de auto te zien een 'baasje'. Let maar eens op de kilometerteller links op het scherm. Op het moment de irritatie het grootst is de snelheid toegenomen van plm. 115 km/uur naar bijna 130 km/uur.
Praat het gedrag van de motorrijder niet goed, maar de automobilist had er verstandiger aan gedaan om rustig op de rechterbaan te blijven rijden totdat iedereen hem was gepasseerd.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

blackers schreef: maar de automobilist had er verstandiger aan gedaan
Daar gaan we weer: " de automobilist had....", nee "de motorrijders" moeten zich.....

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik zie meerdere slechte motorrijders bij die groep.
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

HansD schreef:
Baird schreef:Kwam dit filmpje tegen, gefilmd bij Antwerpen, volgens mij zijn het nog Nederlanders ook. Shit begint bij 1:15. Oordeel zelf....
Altijd lastig zo'n grote groep motorrijders zeker als ze bijna net zo hard rijden als jezelf. Die man die agentje speelt is echt levensmoe.
Niet alleen levensmoe maar waar haalt ie het idee uit zijn duffe brein vandaan om te denken dat hij het recht heeft het verkeer te regelen. Wel weer dapper van de autochauffeur om zich er betrekkelijk weinig van aan te trekken. Voor hetzelfde geld krijg je van die groep gratis 2 blauw gekleurde contactlenzen :shock: :shock: :shock:
IvoPs
Type: R1100RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: gouda

Ongelezen bericht door IvoPs »

Meteen nog maar eentje dan, Oudenaarde (B). Gaat toch anders dan je verwacht :O .

HaHa,

Grappig filmpje, wrs in scene gezet, niet de beste acteurs...
Viaantje
Type: R1150RT
Bijz: een standaard BWM
Woonplaats of omgeving: Vianen

Ongelezen bericht door Viaantje »

Het agressieve volkje is van de Surinaamse chapter van MotorClub No Surrender

http://zotnieuws.nl/agressieve-leden-bi ... -surrender
WaltzingMatilda
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Dit soort motorvolk zorgt ervoor dat alle motorrijders een slechte naam krijgen.
Men denkt als "outlaw" boven de wet te staan en handelt erna, en omdat ze met een grote groep zijn weten ze dat ze van de andere weggebruikers toch niets te vrezen hebben.
Dit gedrag zie je ook bij grote groepen wielrenners die ook als groep denken alle verkeersregels maar aan de laars te mogen lappen.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

WaltzingMatilda schreef:Dit soort motorvolk zorgt ervoor dat alle motorrijders een slechte naam krijgen.
Men denkt als "outlaw" boven de wet te staan en handelt erna, en omdat ze met een grote groep zijn weten ze dat ze van de andere weggebruikers toch niets te vrezen hebben.
Dit gedrag zie je ook bij grote groepen wielrenners die ook als groep denken alle verkeersregels maar aan de laars te mogen lappen.
+1 :evil:
zadkine
Type: R1100RT
Bijz: Antraciet
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door zadkine »

doov650 schreef:Rijden met dashcam.

Een dashcam gebruik je om, zowel bij onterecht aanngesmeerde boetes (bv bij ontbrekende/verkeerd geplaatste verkeersborden) als bij ongevallen, het bewijs te leveren van wat er echt gebeurd is.
En niet dus om filmpjes van idioten op internet te plaatsen.

Wat die motorrijder betreft. Ik weet niet of die nog op de motor zou zitten als ik daar had gereden.Dat is geen lef....dat is suicidaal wat die doet.
Die automobilist wijkt op een gegeven moment nog net op tijd uit over de redresseer strook om die motor te ontwijken....of mij dat ook tijdig gelukt was weet ik niet.

En ook ik had 112 gebeld....
japachap
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Ik ga altijd vooruit dat dit soort motorgroep 'Eigenaars van de weg' zijn. Ik verwacht nooit positief of goed rijden van zo groepje... Beetje veroordelende/bevooroordeeld? Ja, maar evaring laat mij liever blij verassed worden dan andersom...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik ga altijd vooruit dat dit soort motorgroep 'Eigenaars van de weg' zijn. Ik verwacht nooit positief of goed rijden van zo groepje
Japachap, ik begrijp je reactie, maar ik hoop dat iedereen zich realiseert, dat de gemiddelde automobilist dit ook denkt als er een groepje motorrijders van ons forum langskomt.
Ook al gedragen wij ons anders/netter/verantwoordelijker (daar ga ik even van uit), het beeld is niet heel veel anders, en de gemiddelde automobilist reageert dan ook zo.

In de praktijk zullen ook wij dingen doen, om onze groep bij elkaar te houden, hopelijk niet zo extreem als de motorrijder op dit filmpje. Blijf je hierbij ten allen tijde bewust van het risico wat je neemt, niet eens zozeer door wat je doet, als wel door de reactie die er op kan volgen.

Groet, Aad
WaltzingMatilda

Daarom ga ik ook altijd met z'n vieren op pad, hooguit met 6 en niet meer.
Vooral diegenen die wel eens in België rijden zijn er al mee bekend, nl de zgn "wegkapiteins" .
"begeleiders" van grote groepen motorrijders (vanaf zo'n 8 personen) die langs de groep (soms zelfs bestaande zo'n 50 man) naar voren scheuren om kruispunten af te zetten zodat de hele groep kan oversteken om, nadat als de laatste gepasseerd is, weer volgas naar voren vliegen om weer het volgende kruispunt af ze zetten.
Ik vraag mij dan altijd af wat hier nou leuk aan is _001

Choppers, racers alles op een hoop en dan in treuzel tempo achter elkaar aan...ben altijd weer blij als ik de groep voorbij ben :mrgreen:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Wij lossen dat anders op:
zorg ervoor dat iedereen de juiste route in z'n navi heeft, spreek goed af waar er gepauzeerd wordt, en ga inderdaad niet met al te grote groepen op pad.
Vorig jaar een tour met 10 motoren, en eigenlijk was dat verkeerstechnisch teveel, wel hartstikke gezellig in de pauzes trouwens.
Met deze ervaring in het achterhoofd, zou ik zo'n groep nu in 2-en splitsen, hoef je niet zoveel achteruit te kijken, veiliger en aangenamer voor het andere verkeer.

Groet, Aad
WaltzingMatilda

beckysmile schreef:Wij lossen dat anders op:
zorg ervoor dat iedereen de juiste route in z'n navi heeft, spreek goed af waar er gepauzeerd wordt, en ga inderdaad niet met al te grote groepen op pad.
Vorig jaar een tour met 10 motoren, en eigenlijk was dat verkeerstechnisch teveel, wel hartstikke gezellig in de pauzes trouwens.
Met deze ervaring in het achterhoofd, zou ik zo'n groep nu in 2-en splitsen, hoef je niet zoveel achteruit te kijken, veiliger en aangenamer voor het andere verkeer.

Groet, Aad
Dit is leuk voor een nieuw draadje: "Hoe te rijden in groepsverband"
Viaantje
Bijz: een standaard BWM
Woonplaats of omgeving: Vianen

Ongelezen bericht door Viaantje »

beckysmile schreef:
Ik ga altijd vooruit dat dit soort motorgroep 'Eigenaars van de weg' zijn. Ik verwacht nooit positief of goed rijden van zo groepje
Japachap, ik begrijp je reactie, maar ik hoop dat iedereen zich realiseert, dat de gemiddelde automobilist dit ook denkt als er een groepje motorrijders van ons forum langskomt.
Ook al gedragen wij ons anders/netter/verantwoordelijker (daar ga ik even van uit), het beeld is niet heel veel anders, en de gemiddelde automobilist reageert dan ook zo.

In de praktijk zullen ook wij dingen doen, om onze groep bij elkaar te houden, hopelijk niet zo extreem als de motorrijder op dit filmpje. Blijf je hierbij ten allen tijde bewust van het risico wat je neemt, niet eens zozeer door wat je doet, als wel door de reactie die er op kan volgen.

Groet, Aad
Het zit in het aard van de mens om zich anders te gedragen in een groep (sterker/machtiger), en zeker gezien een "stoere" m.c.
Daarin moeten we onszelf afvragen hoe je daarmee mee om gaat, moet je zo'n knakker van de motor afrijden (terwijl je zelf weet hoe kwetsbaar je bent, en ook al gedraagt hij zich niet correct ten opzichte van deze bestuurder). Maar je hebt natuurlijk wel de poppen flink aan het dansen als hij zich laat verleiden om hem eraf te rijden, ook al zou je in je recht staan. Je rijdt in het buitenland, een grote groep bikers erom heen.... Zou zelfs ik zenuwachtig van worden.
Anderszijds zoals Aad aangeeft, ook wij willen een groep bij elkaar houden. Je zou met voor-achterrijders kunnen gaan rijden, zoals ik vroeger al gewend was met wielrennen. Maar dan wel mensen die ervoor opgeleid zijn om als wegkapitein te fungeren (zoals bij onze zuiderburen ben je officieel benoemd).
Laatst gewijzigd door Viaantje op 11 feb 2015, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Na lezing van meerdere reacties één kanttekening mijnerzijds:

Hoe fout iemand ook zit, ik zal nooit een levend wezen bewust onderste boven rijden. Geen mens, geen dier en zelfs geen leden van een MC...

Wees altijd de wijste in het verkeer!

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
doov650

Re: Maar een bééétje aggressief!t

zadkine schreef:
doov650 schreef:Rijden met dashcam.

En niet dus om filmpjes van idioten op internet te plaatsen.
..
Dat bedoel ik. Dan is er toch ook flink wat mis met de fllmer , naar mijn bescheiden mening dan.
doov650

WaltzingMatilda schreef:Daarom ga ik ook altijd met z'n vieren op pad, hooguit met 6 en niet meer.
Vooral diegenen die wel eens in België rijden zijn er al mee bekend, nl de zgn "wegkapiteins" .
"begeleiders" van grote groepen motorrijders (vanaf zo'n 8 personen) die langs de groep (soms zelfs bestaande zo'n 50 man) naar voren scheuren om kruispunten af te zetten zodat de hele groep kan oversteken om, nadat als de laatste gepasseerd is, weer volgas naar voren vliegen om weer het volgende kruispunt af ze zetten.
Ik vraag mij dan altijd af wat hier nou leuk aan is _001

Choppers, racers alles op een hoop en dan in treuzel tempo achter elkaar aan...ben altijd weer blij als ik de groep voorbij ben :mrgreen:
Copy that.
Dat is voor mij ook reden om bijvoorbeeld het RT treffen te mijden. Aan een beetje behoorlijk sturen kom je op zo'n dag niet toe.
basplehn
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Woonplaats of omgeving: Heesch

Ongelezen bericht door basplehn »

Misschien kom je idd niet aan het sturen toe, aangezien de omgeving.
Maar het RT treffen brengt ook saamhorigheid met zich mee, en dus voor mij wel een reden aanwezig te zijn Big RT Smile.

PS: zal ASAP aanmelden en betalen.

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Bert M schreef:Na lezing van meerdere reacties één kanttekening mijnerzijds:

Hoe fout iemand ook zit, ik zal nooit een levend wezen bewust onderste boven rijden. Geen mens, geen dier en zelfs geen leden van een MC...

Wees altijd de wijste in het verkeer!

[groet]

Bert M
Ik geloof ook dat ik dat bedoelde te zeggen (naar wij dachten zou Koen Verhoef [ wie kent 'm nog] hebben gezegd)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Vorie
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Ongelezen bericht door Vorie »

zelfs alleen door het filmpje te kijken voel je je al geïntimideerd. Ik kan me de reactie van de automobilist voorstellen, al had ik er waarschijnlijk ook even een telefoontje aan gewaagd. En dit is voor mij ook absoluut de reden dat ik altijd alleen of met z'n tweeën rij.

verder heb ik niets tegen op mensen die wel graag in een groep rijden hoor. Alleen is mijn menig wel dat je dan juist jezelf als groep moet aanpassen aan het verkeer en niet afdwingen dat het verkeer zich aanpast aan de groep. Je maakt zelf de keuze om met meerdere mensen op pad te gaan, daar hoeft het andere verkeer wat mij betreft geen rekening mee te houden.
groeten, Coen
WaltzingMatilda

Ik vraag mij zwz af wat je als motorrijder op de autosnelweg doet.
Dit is m.i. alleen voor transport van auto's en goederen :mrgreen:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “RT Café”