Pagina 1 van 1
Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 11:26
door JOS WRSM
De remblokken van de LC die na 10.000km geheel versleten zijn? Wat heeft een 10K km-beurt voor dit type dan nog meer in petto?
Doel van dit draadje is om inzicht te krijgen of de integrale kosten voor de R1200RT/lc beduidend hoger zijn als de R1200RT.
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:27
door Jurgen
Hallo allemaal,
Allereerst iedereen een fijn kerstfeest en een gelukkig nieuw motorjaar!
Met veel mooi weer dan uiteraard.
Dan verder met mijn vraag: zijn er meer LC rijders die bij de eerste 10000 km beurt achter al nieuwe remblokken nodig heeft? Bij mij werd de eerste 10000 km beurt al het volledige bedrag voor nieuwe remblokken in rekening gebracht. Ik vind 10000 km voor een set remblokken van dik €100,- iets te gortig. BMW zelf geeft niet thuis onder het motto: als je voorzichtig remt gaan de achterremmen als eerste eraan. In dat geval verwacht ik minimaal 50000 km met een stel voorremblokken te doen en 100000 km met de voorremschijven, maar dat zal een utopie zijn vrees ik. Zijn er meer die hier tegenaan gelopen zijn?
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:28
door basplehn
Beste Jurgen,
Bedankt voor jouw berichtgeving. Ik sta er ook van te kijken.
Heb jij na het vervangen jouw blokken nog gezien?
Zodra de mijne haar 10k beurt krijgt zal ik hier kritisch op Letten.
Misschien een idee om een topic aan te maken m.b.t. 10k beurt R1200RT LC
Bas
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:29
door Joop Diesel
Hallo Jurgen,
Ik heb er ondertussen al meer dan 10.000 km op staan en bij mij zijn de remblokken achter nog niet vervangen.
De monteur gaf wel aan dat dit al bij meerdere BMW's het geval was.
Zal ze zeker in de gaten houden

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:29
door doov650
In een ander draadje staat dat ErikS ook nieuwe blokken nodig had bij de 10 k beurt. Ook achter.
Ben benieuwd.
Ik heb heb al 136 k ( 40k, 68k en 28k) weg op mijn vorige 3 RT's. Bij de 2e zijn bij km stand 60k de blokken voor en achter vervangen. Bij de andere 2 nog nooit.
Op de LC staat nu 3k, dus volgend jaar meer nieuws van deze zijde.
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:29
door Lemoi
ben pas op de 4500 km. Zal in feb/maart op z'n laatst zijn 10K buurt krijgen. Dan zal ik eens zien of het bij mij ook het geval is
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:30
door thooms
Wat wil je remdelen zijn slijtage delen hoe moet je daar nu garantie op geven.
Dit geld het zelfde voor de koppeling krijg vaak genoeg te horen goh is wel snel versleten ja denk ik dan oelewapper dat komt omdat je niet fatsoenlijk er mee omgaat.
Maar goed 10.000 km is snel , misschien kan je voor je zelf eens nagaan waar door dit zou komen rem je alleen achter bv.
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:31
door basplehn
thooms schreef:Wat wil je remdelen zijn slijtage delen hoe moet je daar nu garantie op geven.
Dit geld het zelfde voor de koppeling krijg vaak genoeg te horen goh is wel snel versleten ja denk ik dan oelewapper dat komt omdat je niet fatsoenlijk er mee omgaat.
Maar goed 10.000 km is snel , misschien kan je voor je zelf eens nagaan waar door dit zou komen rem je alleen achter bv.
Het remsysteem van de LC's zijn deel integraal, dus bij het bedienen van de remhendel remt het systeem voor en achter!
Ik heb vier jaar lang een K1200GT gereden met gemiddeld zo'n 15k per jaar.
De K is zwaarder dan de LC en heb destijds vaker geremd dan nu met de LC, met de LC rem ik merendeels op de motor af.
Het enige wat ik in die vier jaar aan remblokken van de K heb vervangen waren de remblokken voor.
Ik wil alleen maar zeggen dat IK het raar vindt dat de remblokken van de LC achter bij meerdere collega's rond 10k vervangen zijn.
Het kan zo maar zijn dat de remblokken bewust dunner zijn geproduceerd zodat iedere 10k deze a € 100,- vervangen dienen te worden, of misschien zit er een fout in het remsysteem achter zodat er continu contact is tussen remblok en remschijf
Bas
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:31
door boetsch1
Even een reactie op de remblokken achter, zelf rij ik een R1200GS LC 2013 en mijn remblokken achter waren bij 6000km op, volgens BMW omdat deze zachter van samenstelling waren. Ze zijn overigens de 1e keer onder garantie vervangen. De 2e set gingen 14.000km mee. Volgens BMW zitten er nu remblokken in met een andere samenstelling. Ze zouden nu langer mee moeten gaan, we zullen het mee maken. Aan de voorzijde nog geen remblokken vervangen na 23.000km.
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:31
door basplehn
boetsch1 schreef:Even een reactie op de remblokken achter, zelf rij ik een R1200GS LC 2013 en mijn remblokken achter waren bij 6000km op, volgens BMW omdat deze zachter van samenstelling waren. Ze zijn overigens de 1e keer onder garantie vervangen. De 2e set gingen 14.000km mee. Volgens BMW zitten er nu remblokken in met een andere samenstelling. Ze zouden nu langer mee moeten gaan, we zullen het mee maken. Aan de voorzijde nog geen remblokken vervangen na 23.000km.
Bedankt voor het delen met jouw ervaring in kwestie
Gr Bas
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:32
door Jurgen
Ook ik heb nu twee RT's 'versleten': een R1150RT 2-spark en een R1200RT uit 2008, ingeruild met resp. 80300 en 86500 km, maar zonder om de 10000 km nieuwe blokken nodig te hebben. Ik verwacht dan ook minimaal 20000 km met remblokken te kunnen doen. Ik rem inderdaad niet voluit, maar rem hoofdzakelijk op de motor af en rem bij met vrijwel altijd de (gekoppelde) voorrem. Deze rijstijl heb ik nu ruim 12 jaar en daar nog nooit problemen mee gehad. Meestal is na 40000 km de achterremschijf versleten en na 60-70000 km zijn de voorremschijven aan vervanging toe. Meestal na 2 keer de blokken vervangen.
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:34
door ErikS
De eerste 10.000 zit er op. Gisteren een beurt laten geven.
De gebruikelijke zaken, kleine storingen en. . . remblokken achter!
Bij elkaar weer voor een slordige 355 euro uitgegeven.
Gelukkig was daar de bon van meneer BMW nog (vanwege de terugroepactie). Dus niet hoeven pinnen. Een kleine meevaller in de dure december maand.
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:35
door EL SCORPIO
basplehn schreef:ErikS schreef:De eerste 10.000 zit er op. Gisteren een beurt laten geven.
De gebruikelijke zaken, kleine storingen en. . . remblokken achter!
Bij elkaar weer voor een slordige 355 euro uitgegeven.
Gelukkig was daar de bon van meneer BMW nog (vanwege de terugroepactie). Dus niet hoeven pinnen. Een kleine meevaller in de dure december maand.
Zo Erik bij 10.000 km jouw eerste set blokken
of waren ze defect?
Gr Bas
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:35
door basplehn
beemerrichard schreef:basplehn schreef:ErikS schreef:De eerste 10.000 zit er op. Gisteren een beurt laten geven.
De gebruikelijke zaken, kleine storingen en. . . remblokken achter!
Bij elkaar weer voor een slordige 355 euro uitgegeven.
Gelukkig was daar de bon van meneer BMW nog (vanwege de terugroepactie). Dus niet hoeven pinnen. Een kleine meevaller in de dure december maand.
Zo Erik bij 10.000 km jouw eerste set blokken
of waren ze defect?
Gr Bas
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 12:49
door moh_fan
Ter vergelijk een 2011 RT (K26)
1K €256 - Breeman
10K €256 - Breeman
20K €387 - Breeman
30K €324 - Breeman
40K €536 - Breeman
50K €359 - Breeman
60K €413 - Mofra
70K €192 - MSA
80K €473 - MSA
90K €257 - MR Motoren
Ter verduidelijking n.a.v. PB;
Dit zijn de bedragen die zijn betaald voor de door BMW voorgeschreven servicebeurten.
Slijtage-onderdelen en reparaties -die ik overigens niet had- zijn hier niet in meegenomen.
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 13:46
door JOS WRSM
Doe mee aan de poll . . . . "Remblokken mijn R1200RT/LC na 10K versleten"
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 24 dec 2014, 13:47
door basplehn
Jos WRSM schreef:De remblokken van de LC die na 10.000km geheel versleten zijn? Wat heeft een 10K km-beurt voor dit type dan nog meer in petto?
Doel van dit draadje is om inzicht te krijgen of de integrale kosten voor de R1200RT/lc beduidend hoger zijn als de R1200RT.
Bedankt Jos voor het opzetten van dit draadje
Gr Bas
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 25 dec 2014, 10:00
door Mariecke
Mijn

heeft vorige week de extra grote 40.000 km beurt gehad bij Kenny (Msa)
Hier zijn toen ook de remblokken voor vervangen.
Ik vind 40.000 wel acceptabel, maar verwacht er nu wel iets langer.mee te doen
Ik probeer altijd, op weg, naar het werk, zoin mogelijk (lees niet) te remmen. Houd mij scherp en de rit leuk

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 25 dec 2014, 16:19
door Guusvb
moh_fan schreef:Ter vergelijk een 2011 RT (K26)
1K €256 - Breeman
10K €256 - Breeman
20K €387 - Breeman
30K €324 - Breeman
40K €536 - Breeman
50K €359 - Breeman
60K €413 - Mofra
70K €192 - MSA
80K €473 - MSA
90K €257 - MR Motoren
Bij bijna 12000 km heb ik mijn 10k beurt laten doen: € 252,-
zonder remblokken!
Ter referentie: Mij vorige RT (2009) kreeg bij de 40k beurt vóór nieuwe remblokken á € 140,- Achter waren ze bij 56k (inruil) nog niet vervangen.
moh_fan schreef:
Ter verduidelijking n.a.v. PB;
Dit zijn de bedragen die zijn betaald voor de door BMW voorgeschreven servicebeurten.
Slijtage-onderdelen en reparaties -die ik overigens niet had- zijn hier niet in meegenomen.
Moet ik hieruit begrijpen dat bij 90k kilometers nog steeds geen remblokken zijn vervangen????
Weet trouwens iemand hoe bepaald wordt of de blokken aan vervanging toe zijn: visuele inspectie of via canbus uitgelezen?
Groeten,
Guus
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 26 dec 2014, 11:59
door moh_fan
Na aankoop in 2011 ben ik ook op deze RT gelijk originele remblokken van Brembo gaan gebruiken. Ze genereren een betere remkracht, gaan langer mee (zie al reeds eerder geplaatste test op dit forum) en zijn goedkoper.
Voor heb ik de blokken nog niet zo heel lang geleden vervangen bij 91K.
Na 70K waren mijn voorremschijven dun genoeg om vervangen te worden.
Achter verbruik ik nog altijd de eerste schijf en set remblokken. Van Brembo natuurlijk!
PS.
GSA-rijders hebben dit probleem ergens eind 2006 ook al eens voorgehad. Toen werd ook zeer regelmatig melding gemaakt van ernstige slijtage van achterremblokken. 6-7000km en er konden nieuwe gestoken worden... Destijds zouden de originele BMW-blokken niet gesinterd zijn...
Sent from my iPad aan alle forumleden
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 26 dec 2014, 12:13
door basplehn
moh_fan schreef:Na aankoop in 2011 ben ik ook op deze RT gelijk originele remblokken van Brembo gaan gebruiken. Ze genereren een betere remkracht, gaan langer mee (zie al reeds eerder geplaatste test op dit forum) en zijn goedkoper.
Voor heb ik de blokken nog niet zo heel lang geleden vervangen bij 91K.
Na 70K waren mijn voorremschijven dun genoeg om vervangen te worden.
Achter verbruik ik nog altijd de eerste schijf en set remblokken. Van Brembo natuurlijk!
PS.
GSA-rijders hebben dit probleem ergens eind 2006 ook al eens voorgehad. Toen werd ook zeer regelmatig melding gemaakt van ernstige slijtage van achterremblokken. 6-7000km en er konden nieuwe gestoken worden... Destijds zouden de originele BMW-blokken niet gesinterd zijn...
Sent from my iPad aan alle forumleden
Ah kijk Moh_Fan, daar heb jij degelijk een (.)
Sintermetaal of niet gesinterd, dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van snellere slijtage.
IK heb altijd Brembos sintermetaal gehad, deze gaan zeker na de 10.000 km erop!
Overweeg zelfs de eerste, en komende onderhoudsbeurten door Kenny uit te laten voeren.
Puur vanwege de goede recenties en oprechtheid.
Bas
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 27 dec 2014, 10:04
door ErikS
doov650 schreef:In een ander draadje staat dat ErikS ook nieuwe blokken nodig had bij de 10 k beurt. Ook achter.
klopt helemaal. Toen ik de motor op ging halen werd er tussen neus en lippen door gezegd dat ze de achterblokken meteen maar vervangen hadden want "die hielden het geen 5ooo km meer uit".
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 27 dec 2014, 13:01
door Ton1959
Volgens mij gebruikt BMW toch gewoon Brembo remblokken. En dan doe ik met achterremblokken gemakkelijk 50000 km.
Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 28 dec 2014, 14:54
door Jurgen
Praten we hier nog allemaal over de LC versie van de R1200RT? Met mijn oude RT's kon ik ook gemakkelijk 20000 km met de achterremblokken halen. En bij niet-gekoppelde achterremmen zal de slijtage helemaal minimaal zijn; veel mensen gebruiken hun rempedaal nauwelijks. Nogal wiedes dat je dan 50000km met een set remblokken haalt.
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 30 dec 2014, 13:33
door Arjan W
Euhhh... Wellicht ben ik niet zo'n coureur maar ik heb nu 83k km's op de teller staan. Maar mijn achter remblokken gaan nog wel een rondje mee. Naar verwachting mijn schijven ook nog wel. De voorremblokken zijn al ergens ronde de 40/45k km's vervangen.
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 03 jan 2015, 18:13
door Guusvb
Contact met mijn dealer leerde het volgende:
Er zijn remblokken bij enkele LC's vervangen en BMW heeft inmiddels voor andere blokken gekozen. Iedereen die nu nieuwe blokken nodig heeft, krijgt andere dan er oorspronkelijk oplagen (in ieder geval in het begin van dit jaar). Ik had nog 3 mm bij 12k kilometer en zal bij een zelfde rijstijl de 20k halen.
Het lijkt erop dat dit nu onder controle is maar dat is nog afwachten. Alleen jammer voor diegenen die al (heel vroeg) de extra kostenpost hadden en waarschijnlijk krijgen bij hun 10k beurt.
De snelle slijtage wordt aan de rij-cq remstijl toegekend, maar BMW gaat wel andere monteren...
Guus
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 03 jan 2015, 18:47
door basplehn
Bedankt Guus voor jouw mededeling
Bas
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 03 jan 2015, 22:00
door Ton1959
Jurgen schreef:Praten we hier nog allemaal over de LC versie van de R1200RT? Met mijn oude RT's kon ik ook gemakkelijk 20000 km met de achterremblokken halen. En bij niet-gekoppelde achterremmen zal de slijtage helemaal minimaal zijn; veel mensen gebruiken hun rempedaal nauwelijks. Nogal wiedes dat je dan 50000km met een set remblokken haalt.
Ik denk als je niet remt met de achterrem je voor remblokken des te harder slijten maar ook die gaan bij mij enorm lang mee. Ik vind het wel raar dat remblokken zo snel kunnen verslijten op een motor. Maar ja ik heb geen LC en zal er ook nooit geen hebben. Het zou inderdaad kunnen dat er per ongeluk voor een veel te zachte remblok is gekozen op de LC. Maar dan verwacht ik wel dat met een hardere blok de remwerking ook iets minder zal zijn.
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 06 mar 2015, 21:30
door Lemoi
vorige week mijn 10000 km beurt gehad (10984 km op de teller). En ja hoor, ook de remblokken achter vervangen...hopeloos
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 06 mar 2015, 22:54
door basplehn
Lemoi schreef:vorige week mijn 10000 km beurt gehad (10984 km op de teller). En ja hoor, ook de remblokken achter vervangen...hopeloos
Had je tevens gevraagd welke typen blokken erop zaten?
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 06 mar 2015, 23:12
door basplehn
Voor de LC rijders onder ons, mocht er tijdens de 10k beurt de blokken achter vervangen te worden, even vragen welke type blokken erop hebben gezeten
Bas
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 07 mar 2015, 20:58
door Lemoi
Ik heb de oude blokken nog. Zal eens kijken of er wat opstaat
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 15 apr 2015, 12:07
door basplehn
Zojuist 10k beurt laten uitvoeren.
Kosten € 194,63
1) Castrol Power Racing Olie 5W40 + filter vervangen
2) 100cc Remvloeistof DOT4 vervangen.
3) Tevens wat klein materiaal.
4) Uit laten lezen.
5) Combischakelaar rechts vervangen (BMW Motorrad garantie).
Olie verbruik ná 10k nihil.
Remblokken achter zo goed als nieuw (de blokken die er nu opzitten standaard organische Brembo blokken).
Bas
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 15 apr 2015, 18:49
door moh_fan
basplehn schreef:Zojuist 10k beurt laten uitvoeren.
Bij een BMW dealer of MSA?
Nette prijs hoor, als dit door een dealer is uitgevoerd!
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 16 apr 2015, 11:40
door basplehn
Onderhoud bij BMW Molenaar Motoren i.v.m. garantie/periode.
MSA zal iedere BMW vallende onder de fabrieksgarantie doorverwijzen naar de officiële BMW Dealer.
Gr Bas
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 20 apr 2015, 13:26
door Habeve
1e Jaarsonderhoud bij Motorplaza Heerenveen (kleine beurt)
1 Oliefilter (olie zelf; Castrol 5W-40 Racing)
1 Afdichtring
1 Forte Motopower 2 (voor winterstalling)
3.5mnd winterstalling
Arbeidsloon
Totaal € 150,25
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 25 jun 2015, 12:12
door theridingman
r1200rt lc,1ste 1000km nazichtje
- bmw inrijcontrole
- 4t 5w40 synthetisch
- oliefilter
- afdichtingsring
- versnellingsbakolie 75w90
- afdichtingsring
- diagnose met computer
- milieubijdrage
- softwareupdate en op vol vermogen zetten (niet aangerekend)
totaal: 177.89€
-
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 26 jun 2015, 15:23
door HansD
theridingman schreef:
- versnellingsbakolie 75w90
-
Versnellingsbakolie ?
Ik had begrepen dat de bak van de nieuwe boxer geen aparte olie meer heeft, maar zijn olie deelt met de motor.
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 26 jun 2015, 20:55
door jpauwels
In de kardan zit toch ook versnellingsbak olie:) laten we hopen dat ze geen 2l in rekening hebben gebracht
Sent from my iPad aan alle forumleden
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 26 jun 2015, 21:28
door theridingman
jpauwels schreef:In de kardan zit toch ook versnellingsbak olie:) laten we hopen dat ze geen 2l in rekening hebben gebracht
Sent from my iPad aan alle forumleden
kostprijs van die olie: 2.35€ dus dat gaat over een minimale hoeveelheid.
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 26 jun 2015, 21:31
door jpauwels
Dan is dat ook weer opgehelderd, is dus de olie in de cardan [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]
Sent from my iPad aan alle forumleden
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 12 jul 2015, 22:33
door Henk7777
Ik heb een R1200RT LC, nu 8 weken oud...6000km op de teller..
Inspectie van de remblokken leert dat de blokken achter sneller slijten dan blokken voor terwijl ik hoofdzakelijk de voorrem gebruik....
Op dit forum worden Brembo blokken aanbevolen begrijp ik......
Ik zal maar vast 2 setjes bestellen dan.... :)
Henk
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 13 jul 2015, 12:01
door doov650
Henk7777 schreef: terwijl ik hoofdzakelijk de voorrem gebruik....
Henk
Dat is onmogelijk.
Je remt met voor én achter als je de stuurrem gebruikt.
Je remt alleen achter als je het voetpedaal gebruikt.
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 13 jul 2015, 12:42
door theridingman
Volgens mij remt hij vooraan ook mee als je de achterrem (voetrem) bedient. Niet dan?
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 13 jul 2015, 13:49
door HenkvanR
Dit staat in de handleiding: Bij dit remsysteem worden met
de remhendel de voor- en achterrem geactiveerd. Het rempedaal werkt alleen op de achterrem.
Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 13 jul 2015, 14:09
door doov650
theridingman schreef:Volgens mij remt hij vooraan ook mee als je de achterrem (voetrem) bedient. Niet dan?
Dat was bij de 1150 RT.
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 23 aug 2015, 16:34
door Advanos
Kleine 9000 km er nu opstaan
Na de defecte startschakelaar aan het stuur en lekke koppelingscylinder aan het stuur zie ik ook inderdaad... De achterrem.. Nog 3 mm op de blokjes,mdas niet veeln, na deze opwarmronde voor de 1e 10000 km ...
Zou dit ook onder de garantie vervanging gaan vallen??
Heb alvast de gesinterde blokken van brembo besteld ... Voor t geval dat er geen coulance, garantie regeling is .. Lijkt me zeer sterk maar goed.
Nog andere adviezen ..
Zo halen we wel meer indrukken per km , dat wel

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 23 aug 2015, 19:38
door Ton1959
Advanos schreef:Kleine 9000 km er nu opstaan
Na de defecte startschakelaar aan het stuur en lekke koppelingscylinder aan het stuur zie ik ook inderdaad... De achterrem.. Nog 3 mm op de blokjes,mdas niet veeln, na deze opwarmronde voor de 1e 10000 km ...
Zou dit ook onder de garantie vervanging gaan vallen??
Heb alvast de gesinterde blokken van brembo besteld ... Voor t geval dat er geen coulance, garantie regeling is .. Lijkt me zeer sterk maar goed.
Nog andere adviezen ..
Zo halen we wel meer indrukken per km , dat wel

Hoeveel mm zit er op een nieuwe blok?
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 26 aug 2015, 18:45
door Advanos
herstel , t smalste blok is nu na precisiemeting 1,8 mm , nieuw 5 mm , het dikkere blok(mediale) is nu 4 ipv nieuw 7 mm
slijtage indicatie geeft aan nog 1 mm te gaan... heb de nieuwe startklaar liggen(sinter blokken)
ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen, vd week de dealer even bellen
Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?
Geplaatst: 20 sep 2015, 09:58
door Nexus
- 10.000km beurt
- remvloeistof voor & achter
- remblokken achter (gesinterd)
- leenmotor
€ 438,- @ Simako
Best pittig

(had zelf ongeveer de helft verwacht)