Kuipruit blijvend omhoog op de R1200RT-LC
Moderator: RT_Patrick
- ErikS
- 2024
- Type: R1250RT
- Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Contacteer:
Kuipruit blijvend omhoog op de R1200RT-LC
Op de R1200Rt-LC zakt bij het afzetten van het contact de kuipruit altijd naar beneden en na het starten bij het (weer) wegrijden gaat de kuip terug naar de oorspronkelijke stand.
Op zich geen probleem enkel . . . bij onderhoud zou het wel eens makkelijk zijn om de ruit bij uitgeschakeld contact omhoog te laten staan. Helaas is mij dit nog niet gelukt.
Als ik de motor met de paniekschakelaar stil laat vallen blijft de ruit wel omhoog staan, maar als ik vervolgens het contact uitzet, zakt de ruit helaas weer naar de laagste stand, dus dat is ook geen oplossing.
Op dit moment los ik het op door, als ik onder de ruit bezig moet of de binnenkant van de ruit wil reinigen, het contact aan te laten staan en de ruit handmatig (met de schakelaar) in een hogere positie te zetten.
De vraag is dus of er een truukje voor is om de ruit wel omhoog te laten staan bij uitgeschakelde motor?
En weet iemand misschien nog andere "verborgen" opties (bv het starten van de motor met blijvend uitgeschakelde verlichting, zoals dit op de R1200 RT mogelijk was met een bepaalde toetsencombinatie op de schakelaars)?
Op zich geen probleem enkel . . . bij onderhoud zou het wel eens makkelijk zijn om de ruit bij uitgeschakeld contact omhoog te laten staan. Helaas is mij dit nog niet gelukt.
Als ik de motor met de paniekschakelaar stil laat vallen blijft de ruit wel omhoog staan, maar als ik vervolgens het contact uitzet, zakt de ruit helaas weer naar de laagste stand, dus dat is ook geen oplossing.
Op dit moment los ik het op door, als ik onder de ruit bezig moet of de binnenkant van de ruit wil reinigen, het contact aan te laten staan en de ruit handmatig (met de schakelaar) in een hogere positie te zetten.
De vraag is dus of er een truukje voor is om de ruit wel omhoog te laten staan bij uitgeschakelde motor?
En weet iemand misschien nog andere "verborgen" opties (bv het starten van de motor met blijvend uitgeschakelde verlichting, zoals dit op de R1200 RT mogelijk was met een bepaalde toetsencombinatie op de schakelaars)?
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: Kuipruit blijvend omhoog op de R1200RT-LC
Ik heb hetzelfde probleem, en nog geen oplossing gevonden. Ik houd me aanbevolen.
- basplehn
- Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heesch
Hoi Erik,
Ik ervaar helaas het zelfde als jou en denk de andere LC rijders ook!
Tot heden geen info beschikbaar om de ruit in de hoge stand te laten staan ná het uitzetten van het contact.
Zodra ik meer info heb deel ik het.
Bas
Ik ervaar helaas het zelfde als jou en denk de andere LC rijders ook!
Tot heden geen info beschikbaar om de ruit in de hoge stand te laten staan ná het uitzetten van het contact.
Zodra ik meer info heb deel ik het.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Dealer?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Een oplossing voor het laten zakken dan wel stijgen van de ruit op gewenst moment en hoogte al gelang wel of geen contact, heb ik niet. Tot zover mijn technische 'bijdrage'. Ruit verwijderen, schoonmaken en monteren lijkt mij wel een oplossing
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- basplehn
Ik zet het contact aan en zet de ruit in de gewoonste hoogte en dan schoonmaken.
Het stoort mij niet dat het contact maximaal 30 seconden aan staat.
Gr Bas
Gr Bas
Idd, waar hebben we het over?basplehn schreef:Ik zet het contact aan en zet de ruit in de gewoonste hoogte en dan schoonmaken.
Gr Bas
Hoe vaak poets je zo'n scherm nou aan de binnenkant?
Ik niet vaak iig en dan nog met de franse slag. 30 seconden is dan nog lang voor alleen de binnenkant van de ruit.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Zo te lezen is het een LC-probleempje . . . .

blackers schreef:Een oplossing voor het laten zakken dan wel stijgen van de ruit op gewenst moment en hoogte al gelang wel of geen contact, heb ik niet. Tot zover mijn technische 'bijdrage'. Ruit verwijderen, schoonmaken en monteren lijkt mij wel een oplossing
Jos WRSM
Jos WRSM
- basplehn
Jos ik zie het niet als een Probleempje :lol:
Het is meer gemakzucht
Gr Bas
Het is meer gemakzucht

Gr Bas
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
De K1600GT heeft dezelfde functionaliteit en ik kan me er eigenlijk niet aan storen.Jos WRSM schreef:Zo te lezen is het een LC-probleempje . . . .![]()
blackers schreef:Een oplossing voor het laten zakken dan wel stijgen van de ruit op gewenst moment en hoogte al gelang wel of geen contact, heb ik niet. Tot zover mijn technische 'bijdrage'. Ruit verwijderen, schoonmaken en monteren lijkt mij wel een oplossing
Bert M
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- ErikS
- 2024
- Type: R1250RT
- Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Contacteer:
Feit blijft dat het lastig is.
Ik rij bijna dagelijks, heb wisselende diensten en op mijn werk staat de motorfiets altijd buiten. Als het buiten (erg) vochtig is wil de ruit 's avonds nog wel eens beslagen zijn. Zowel aan de binnenkant als de buitenzijde. De buitenkant kan ik dan makkelijk afvegen. Binnenkant is dan lastiger omdat de ruit "plat" ligt. Maar rijden met een "beslagen" ruit kun je beter niet doen. Het neemt het zicht weg en het duurt een paar kilometer voordat de condens voldoende weg is.
Vandaar mijn vraag.
Ik snap inmiddels dat de meesten van jullie dit "probleem" alleen ervaren bij het reinigen van de motor en het dus niet als een echt probleem zien. Maar ik heb in dit jaargetijde al veelvuldig met de beslagen ruit te maken gehad.
Ik rij bijna dagelijks, heb wisselende diensten en op mijn werk staat de motorfiets altijd buiten. Als het buiten (erg) vochtig is wil de ruit 's avonds nog wel eens beslagen zijn. Zowel aan de binnenkant als de buitenzijde. De buitenkant kan ik dan makkelijk afvegen. Binnenkant is dan lastiger omdat de ruit "plat" ligt. Maar rijden met een "beslagen" ruit kun je beter niet doen. Het neemt het zicht weg en het duurt een paar kilometer voordat de condens voldoende weg is.
Vandaar mijn vraag.
Ik snap inmiddels dat de meesten van jullie dit "probleem" alleen ervaren bij het reinigen van de motor en het dus niet als een echt probleem zien. Maar ik heb in dit jaargetijde al veelvuldig met de beslagen ruit te maken gehad.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Snap het probleem niet: Even op contact zetten, en met de hand de ruit helemaal omhoog zetten en je kunt overal gewoon bij. Je gaat toch geen risico lopen en met een beslagen ruit rijden?
- Lemoi
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Ik rij elke dag en ook mijn motor staat buiten. Kan me niet herinneren dat mijn ruit zo beslagen is (omdat de temp aan beide kanten van de ruit hetzelfde is). Wel eens wat vocht; of wissen of een kort stukje met de ruit naar beneden rijden, doe ik dan.
Ik heb het in iedergeval nog niet als lastig ervaren
Ik heb het in iedergeval nog niet als lastig ervaren
Mannen / dames, laten we eerlijk zijn: dit is toch een luxe "probleem"

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3718 Weergaves
-
Laatste bericht door Henk7777
-
- 0 Reacties