PaulJacobsnl schreef:Dat je er zelf nog bij op kon :mrgreen:
Moest af en toe wel wat acrobatische toeren uithalen om op- of af te stappen.
Het lichaam is ook niet meer zo lenig en soepel als toen ik 20 was.
Daarbij lijkt het wel of dat motorpakken krimpen in de loop der jaren. :)
Ik zie er natuurlijk nog steeds uit als een Romeinse godheid, maar dan denk ik inmiddels eerder aan Bacchus.
Met bijna vier weken op reis, met temperaturen van 2 graden (Noordkaap, Zweedse bergen) tot 25 graden;
Met sneeuw, regen en toch ook behoorlijk zonneschijn, heb je ook een behoorlijke hoeveelheid en variatie in kleding nodig.
De bovenste tas was hier temet leeg, want alle meegebrachte drank en voedsel was al op.
Die raakte aan het eind van de reis weer vol van alle lekkernijen die ik uit Noorwegen heb meegenomen.
In één zijkoffer zat alleen maar gereedschap, die koffer is dit jaar niet open geweest.
Behalve een paar lampjes dit jaar verder geen panne of lekke banden gehad.
Al zo'n 20 jaar organiseer ik jaarlijks een motorreis naar Noorwegen voor vier of acht personen.
Dit jaar waren we met zijn vieren en heb ik veel onverharde wegen uitgezocht; vaak gravel of kiezels, maar soms echt offroad.
Voor volgend jaar (2015) wil ik over alleen verharde (asfalt) wegen, want mevrouw MofkaP wil ook weer eens een keertje mee op de

.
Ben al weer bezig om een mooie toeristische motorroute uit te zetten. Dagafstanden tussen de 200km en iets meer dan 300km, zodat je ruimschoots de gelegenheid hebt om onderweg eens te stoppen om te genieten van de uitzichten of om foto's te maken.
Met als noordelijkste punt de Lofoten, de Trollenweg, Trollstigen, Saltstraumen, langs de fjordenkust, gletsjers van de Jostedalsbreen, Jotunheimen en Hardangervidda en Lysebotn (de weg met de kortste en meeste haarspeldbochten in Europa). Ook een paar rustdagen onderweg, b.v. in Å i Lofoten, Stryn, Bergen en Oslo. Slapen doen we in hutten of jeugdherbergen.