Opgelost/Beantwoord: update kaarten Garmin 2013.40
Moderator: RT_Patrick
- wil_kok
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: update kaarten Garmin 2013.40
Hallo,
Ook ik heb mijn kaarten een update gegeven en kon dus niet mijn kaarten op de pc krijgen.
Dat vervolgens gedaan met garminmapupdater_v3.2.2.exe en alleen mijn PC gekozen.
Krijg geen mogelijkheid om een keuze te maken, diverse malen geprobeerd.
Voor wat betreft de 2013.40 3D kaart heb ik het volgende ondervonden.
Op mijn Zumo 660 was deze niet zichtbaar bij de kaartgegeven.
Echter toen ik mijn navigatie aansloot aan de PC en de kaarten van de Zumo 660 en geheugenkaart waren ingelezen kan ik wel kiezen voor de 2013.40 3D kaart. Hij staat dus wel op de Zumo of geheugenkaart.
Er zijn 3 zaken aan Garmin Express die voor verbetering vatbaar zijn in mijn ogen.
1. Toch een keuze kunnen maken om ook op een PC te kunnen installeren. Meerdere pogingen, nooit gelukt ook niet naar terugzetten backup (punt 2).
2. Je maakt wel een backup, maar na terugzetten houdt je gewoon de nieuwe kaarten. Dat noem ik niet echt het terugzetten van een backup.
3. Iedere keer als je de navigatie aansluit op je PC start Garmin Express. Dat is op zich geen punt, echter wel dat steeds weer wordt vermeld dat er een nieuwe update is, terwijl deze dus al is geïnstalleerd.
Met vriendelijke groet,
Wil
Ook ik heb mijn kaarten een update gegeven en kon dus niet mijn kaarten op de pc krijgen.
Dat vervolgens gedaan met garminmapupdater_v3.2.2.exe en alleen mijn PC gekozen.
Krijg geen mogelijkheid om een keuze te maken, diverse malen geprobeerd.
Voor wat betreft de 2013.40 3D kaart heb ik het volgende ondervonden.
Op mijn Zumo 660 was deze niet zichtbaar bij de kaartgegeven.
Echter toen ik mijn navigatie aansloot aan de PC en de kaarten van de Zumo 660 en geheugenkaart waren ingelezen kan ik wel kiezen voor de 2013.40 3D kaart. Hij staat dus wel op de Zumo of geheugenkaart.
Er zijn 3 zaken aan Garmin Express die voor verbetering vatbaar zijn in mijn ogen.
1. Toch een keuze kunnen maken om ook op een PC te kunnen installeren. Meerdere pogingen, nooit gelukt ook niet naar terugzetten backup (punt 2).
2. Je maakt wel een backup, maar na terugzetten houdt je gewoon de nieuwe kaarten. Dat noem ik niet echt het terugzetten van een backup.
3. Iedere keer als je de navigatie aansluit op je PC start Garmin Express. Dat is op zich geen punt, echter wel dat steeds weer wordt vermeld dat er een nieuwe update is, terwijl deze dus al is geïnstalleerd.
Met vriendelijke groet,
Wil
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
1. Als je toestel voldoende geheugen heeft voor de hele kaart krijg je die optie inderdaad niet. Alternatief is de mapupdater gebruiken - http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/239wil_kok schreef: Er zijn 3 zaken aan Garmin Express die voor verbetering vatbaar zijn in mijn ogen.
Ander alternatief is de sd kaart uit het toestel halen; je hebt dan onvoldoende ruimte voor de hele kaart en krijgt een regiokeuze; daarbij kun je dan ook kiezen voor installatie op computer
2. express maakt alleen een backup van de firmware, niet van de kaart. Er wordt dus ook geen kaartbackup teruggezet

3. irritant inderdaad; kom dat ook tegen, weet vooralsnog niet wat de oorzaak is. Dat het programma resident blijft klopt wel: dan kan een update ook op de background worden gedownload.
In algemene zin: de 2013.4 is tijdelijk teruggenomen. Advies: even pas op de plaats met het updaten en wachten tot de gerepareerde versie beschikbaar is.
- wil_kok
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Beste Hans,
Bedankt voor de input. Heb je al enig idee wanneer de update komt.
Ga namelijk eind april naar Italië op de motor en het zou mooi zijn als dan de problemen zijn verholpen.
Bedankt voor de input. Heb je al enig idee wanneer de update komt.
Ga namelijk eind april naar Italië op de motor en het zou mooi zijn als dan de problemen zijn verholpen.
- scan
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
In Italië hebben ze geen Nederlandse rotondes
!

- Hans Vaessen
Mijn inschatting is/was dat het een a twee weken zou duren. Maar da's niet meer dan een inschatting.... Ik zie dat online aanschaf van een lifetime update is uitgesteld naar 1 mei, maar weet niet in hoeverre dat gerelateerd is...wil_kok schreef: Bedankt voor de input. Heb je al enig idee wanneer de update komt.
Maar maak je niet ongerust: in Italië zul je er geen last van hebben; goede reis alvast!
mygarmin geeft eindelijk weer aan dat er een update beschikbaar is voor mijn kaart op de zumo.
wellicht zijn de bugs er uit en kunnen we weer updaten
vanavond direct maar even proberen. Ik heb er goede hoop op.
wellicht zijn de bugs er uit en kunnen we weer updaten
vanavond direct maar even proberen. Ik heb er goede hoop op.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Misschien al te laat: ik zou nog even wachten en de berichten op het GPS-forum van Waypoint goed volgen.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
de versie die mygarmin er nu op zet is de 2013.30
wellicht gaat het toch wat langer duren om de 2013.40 goed werkend te krijgen en bieden ze daarom de "oude" versie weer aan.
Het zal voor mij toch al wel een verbetering zijn tov de kaart uit 2008 die er nog in zat.
wellicht gaat het toch wat langer duren om de 2013.40 goed werkend te krijgen en bieden ze daarom de "oude" versie weer aan.
Het zal voor mij toch al wel een verbetering zijn tov de kaart uit 2008 die er nog in zat.
- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Dat hoor je toch niet veel, iemand die 5 jaar zijn garmin niet update.marcanon schreef:de versie die mygarmin er nu op zet is de 2013.30

- Hans Vaessen
UPDATE:
Bericht van Garmin:
De update naar de, gerepareerde, 2013.41 zal vanaf 17 april beschikbaar zijn.
Zie http://www.mrgps.nl/reparatie-city-navi ... schikbaar/
Bericht van Garmin:
De update naar de, gerepareerde, 2013.41 zal vanaf 17 april beschikbaar zijn.
Zie http://www.mrgps.nl/reparatie-city-navi ... schikbaar/
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hans, top.
Bedankt voor alle hulp in deze.
En al de medebeemers ook.
Bedankt voor alle hulp in deze.
En al de medebeemers ook.
-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Kreeg zojuist een bericht van Garmin:
Garmin Nederland schreef:Mogelijk incorrecte routeaanwijzingen in Nederland
Garmin is onlangs geattendeerd op een probleem met de kaartgegevens op haar persoonlijke navigatietoestellen, dat ertoe kan leiden dat navigatietoestellen met bepaalde kaartversies de reisrichting incorrect aangeven op een klein aantal wegsegmenten alleen in Nederland. Garmin heeft vastgesteld dat bepaalde wegsegmenten in Nederland incorrecte eenrichtingsaanduidingen hebben, waardoor routeaanwijzingen tegen de stroom van het verkeer in leiden op korte stukken van bepaalde berekende routes . Dit probleem doet zich met name voor bij rotondes of toegangswegen zonder verkeersaanduidingen.
BETROKKEN PRODUCTEN
Dit probleem doet zich voor bij de City Navigator Europa NT en NTU database versie 2013.40. Deze databaseversie is op 27 februari 2013 vrijgegeven voor downloaden, en het probleem komt daarom voor op elk Garmin-navigatietoestel waarop deze databaseversie sinds die datum is gedownload. Dezelfde kaartupdate is ook als accessoire beschikbaar op een SD-kaart.
OPLOSSING
Zoals vermeld in de handleidingen, dient u altijd de verkeerssituatie aan de hand van bijvoorbeeld verkeersborden en de verkeersstroom te beoordelen voordat u de GPS-aanwijzingen/aanbevelingen opvolgt. Klanten met de City Navigator Europa NT en NTU 2013.40 database dienen zich bewust te zijn van de hierboven beschreven potentiële routebepalingsproblemen en hun voertuig altijd op veilige wijze te besturen in overeenstemming met verkeersregels en routevereisten.
Garmin werkt momenteel aan een database-update waarmee dit probleem zal worden hersteld. Naar verwachting zal deze update eind april 2013 beschikbaar komen.
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
ik ook 2x.
- Jos1200rt
- Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Hoogland
Ik ben enigzins in de war. Ik kreeg namelijk afgelopen zaterdag 6/4/2013 het bericht van Garmin Express dat ik moest updaten. 2013.40 werd geinstalleerd. Deze versie had ik al eerder geinstalleerd. Heb ik nu een tweede keer een "foute versie" geinstalleerd of heb ik nu de verbeterde versie?
Jos

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
- wil51
dan heb je weer de verkeerde. Eind april wordt de goede update 2013.41 verwacht volgens bericht van Garmin. Volgens andere berichten vanaf 17 april.Jos1200rt schreef:Ik ben enigzins in de war. Ik kreeg namelijk afgelopen zaterdag 6/4/2013 het bericht van Garmin Express dat ik moest updaten. 2013.40 werd geinstalleerd. Deze versie had ik al eerder geinstalleerd. Heb ik nu een tweede keer een "foute versie" geinstalleerd of heb ik nu de verbeterde versie?![]()
![]()
Jos
- Hans Vaessen
Die datum kwam ook van Garminwil51 schreef:Jos1200rt schreef: Volgens andere berichten vanaf 17 april.

- Wullum
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Als ik dit zo lees hoop ik dat de route voor het Treffen op 21.04.2013 met de 2013.30 kaarten wordt aangeleverd...
Anders zijn we straks iedereen kwijt
Anders zijn we straks iedereen kwijt

Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- Hans Vaessen
Dat is maar de vraag: goede kans dat je het probleem helemaal niet tegenkomt. Indien wèl, inderdaad advies: ook al heb je de 2013.4 in je toestel: laad, bij uitzondering, de 2013.3 route, zònder eerst in BC te herberekenen.Wullum schreef: Anders zijn we straks iedereen kwijt
Een foutje erkennen is altijd belangrijk, Garmin geeft onderstaande informatie, geregistreerde gebruikers per e-mail, maar ook op de site:
http://marketinginfo1.garmin.com/u/gm.p ... 376088_846
Dus met de update einde van de maand zou dit probleem zijn opgelost!
Strakke actie.
Easy Louis
http://marketinginfo1.garmin.com/u/gm.p ... 376088_846
Dus met de update einde van de maand zou dit probleem zijn opgelost!
Strakke actie.
Easy Louis
- JOS WRSM
- Erelid
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
In mijn Garmin Express kreeg ik de volgende URGENTE WAARSCHUWING m.b.t. het kaartmateriaal.
LEES HIER MEER >>
LEES HIER MEER >>
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
Zijn ze dan ook razendsnel bij... 

- Hans Vaessen
Moest ook eerst nog ff in de nodige talen vertaald worden...Berrybeer schreef:Zijn ze dan ook razendsnel bij...
Is wel opvallend: Garmin lijkt deze 'case' te gebruiken om haar communicatie op dit soort momenten beter te stroomlijnen. Kan me niet herinneren dat er eerder zo breed gecommuniceerd is over een kaartfout; notabene een fout die zich alleen in NL voor doet.... Enfin, nog ff geduld.
- R1200RT-LE
- Bijz: Lifestyle Edition
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Denk dat dit allemaal te maken heeft met productaansprakelijkheid, indien iemand zeg maar verkeerd de snelweg opgestuurd word kan ik indenken dat je erg sterk sta bij een rechtszaak ... Hopen dat ze maar snel met een update komen.Hans Vaessen schreef: Is wel opvallend: Garmin lijkt deze 'case' te gebruiken om haar communicatie op dit soort momenten beter te stroomlijnen. Kan me niet herinneren dat er eerder zo breed gecommuniceerd is over een kaartfout; notabene een fout die zich alleen in NL voor doet.... Enfin, nog ff geduld.
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Als je de verkeerd kant van de snelweg oprijd- fout aanwijzing van je gps of niet- ben je gewoon idioot...R1200RT-LE schreef:Denk dat dit allemaal te maken heeft met productaansprakelijkheid, indien iemand zeg maar verkeerd de snelweg opgestuurd word kan ik indenken dat je erg sterk sta bij een rechtszaak ... Hopen dat ze maar snel met een update komen.Hans Vaessen schreef: Is wel opvallend: Garmin lijkt deze 'case' te gebruiken om haar communicatie op dit soort momenten beter te stroomlijnen. Kan me niet herinneren dat er eerder zo breed gecommuniceerd is over een kaartfout; notabene een fout die zich alleen in NL voor doet.... Enfin, nog ff geduld.

(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- Paul leliveld
- Bijz: Honda ST1100
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Bij mij werk alles naar behoren toe (zumo 550)

- wil51
De update 2013.41 is nu beschikbaar
Het lijkt erop dat alleen de Nederlandse kaarten worden vernieuwd. Dit lees ik op forum waypoint.
Het lijkt erop dat alleen de Nederlandse kaarten worden vernieuwd. Dit lees ik op forum waypoint.
Laatst gewijzigd door wil51 op 17 apr 2013, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- marcel72
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Zag de update 2013.41 gisteravond laat ook al. Probeer deze nu te installeren. Hoop dat daarmee de problemen met de kaarten (2013.40) opgelost zijn. Er ontstonden me toch wat rare routes........
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
- wil51
En ik dacht dat ik als enige zo vroeg bezig was. :lol:marcel72 schreef:Zag de update 2013.41 gisteravond laat ook al. Probeer deze nu te installeren. Hoop dat daarmee de problemen met de kaarten (2013.40) opgelost zijn. Er ontstonden me toch wat rare routes........
- marcel72
nee, maar erg veel meer mensen verwacht ik niet zo vroeg 

- wil51
Gebruik updaten als afleiding, moet zo naar tandarts. :roll:marcel72 schreef:nee, maar erg veel meer mensen verwacht ik niet zo vroeg
- BeamerPol
- Type: Overig R-serie
- Bijz: Garmin ZUMO 660,
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Hank
Gisteravond al geinstalleerd. Down loaden en installatie heeft ongeveer een uur geduurd. Dit alles via Garmin expres. Geen problemen gehad !!
Zumo gecontroleerd op versie 41, en deze waren actief.
Gaan dadelijk vertrekken voor 3 dagen Sauerland, dus meteen controleren of we in Nederland foutieve aanwijzingen krijgen.
Tot zondag
Paul
Zumo gecontroleerd op versie 41, en deze waren actief.
Gaan dadelijk vertrekken voor 3 dagen Sauerland, dus meteen controleren of we in Nederland foutieve aanwijzingen krijgen.
Tot zondag

Driving on the safe side of the edge, is my thing.
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Goede reis!BeamerPol schreef:......................
Tot zondag![]()
![]()
Paul
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- marcel72
De update is voltooid. Dit weekend maar eens kijken of het gelukt is.
Sterkte!!wil51 schreef:Gebruik updaten als afleiding, moet zo naar tandarts. :roll:
- wil51
Zo terug van de tandarts en zie dat update is mislukt. Heb ik weer. Gaat me weer me vrije dag kosten dat Garmin gedoe.
Gelukkig een uur verder en de update gelukt. Mijn geconstateerde probleem rotonde in Heemskerk is opgelost.
Gelukkig een uur verder en de update gelukt. Mijn geconstateerde probleem rotonde in Heemskerk is opgelost.
- marcel72
Bij mij is de update tot nu toe 2 X mislukt (geen plek??). Nu voor de derde keer bezig en afwachten.
Komt uiteindelijk wel goed........
Heb 'm zondag pas echt nodig.
Komt uiteindelijk wel goed........

- Wildripper
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Bij mij is de nieuwe update nog helemaal niet zichtbaar.
Kan alleen 2013.40 van januari downloaden.
We wachten nog maar even af.
Zondag gewoon met 2013.30 op pad.

Kan alleen 2013.40 van januari downloaden.

We wachten nog maar even af.
Zondag gewoon met 2013.30 op pad.

Zümo XT
- Wildripper
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
MMM wanneer ik garmin map updater gebruikt ziet hij wel de 2013.41.
Dus nu maar even downloaden.
Dus nu maar even downloaden.

Zümo XT
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Met GarminExpress ben ik nu bezig 2013.41 binnen te halen
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- 1-handed
- Bijz: www.1-handed.com
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
waarom heb ik hem wel op de garmin 2013.41 en niet op mapsource nog 2013.3 

BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- marcel72
Ook hier al enige tijd aan het proberen om de kaarten ook op de pc te krijgen. Zonder resultaat. Op de Zumo heb ik nu alleen 1 kaart staan met 2013.41 als nummer. De rest van de naam kan ik nu niet opzoeken, want ik probeer het installeren nog maar een keer. Is nu de 5-de keer......
Mapsource en basecamp hebben allebei nog de 2013.40 als kaart.
Update is fijn, maar het zou niet zo lastig moeten zijn
gr.
Marcel
Update is fijn, maar het zou niet zo lastig moeten zijn

gr.
Marcel
- wil51
Op de pc blijf je 2013.40 zien. Als je bij info kaartmateriaal kijkt zie je dat er versie 16.41 staat. Er is dus wel een update geweest maar dit schijnt alleen voor Nederlands kaartmaeriaal te zijn. Op de Zumo staat wel 2013.41. Is erg verwarrend. Ben nu op mijn werk en kan het niet controleren maar ik dacht dat dit zo was.marcel72 schreef:Ook hier al enige tijd aan het proberen om de kaarten ook op de pc te krijgen. Zonder resultaat. Op de Zumo heb ik nu alleen 1 kaart staan met 2013.41 als nummer. De rest van de naam kan ik nu niet opzoeken, want ik probeer het installeren nog maar een keer. Is nu de 5-de keer......
Update is fijn, maar het zou niet zo lastig moeten zijn![]()
gr.
Marcel
- scan
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Omdat je waarschijnlijk niet de keuze hebt gemaakt om én op de Zumo én op de Computer te plaatsen hebt aangevinkt.1-handed schreef:waarom heb ik hem wel op de garmin 2013.41 en niet op mapsource nog 2013.3
Opnieuw draaien en dan het op de computer plaatsen aanvinken.
- wil51
Als je Garmin Express gebruikt krijg je soms de keuze niet zumo en pc installeren. Het blijft tobben met Garmin.scan schreef:Omdat je waarschijnlijk niet de keuze hebt gemaakt om én op de Zumo én op de Computer te plaatsen hebt aangevinkt.1-handed schreef:waarom heb ik hem wel op de garmin 2013.41 en niet op mapsource nog 2013.3
Opnieuw draaien en dan het op de computer plaatsen aanvinken.

- marcel72
En daarom klopt er bij mij nu nog steeds niets van...... Ik krijg geen keuze om op de pc en de zumo te installeren. Een gemis in de software.wil51 schreef:scan schreef: Als je Garmin Express gebruikt krijg je soms de keuze niet zumo en pc installeren. Het blijft tobben met Garmin.
Maar even kijken hoe dit weer opgelost kan worden.
- wil51
Daarom gebruik ik Garmin Express niet. Ik heb gelukkig de oude software nog voor het updaten.marcel72 schreef:En daarom klopt er bij mij nu nog steeds niets van...... Ik krijg geen keuze om op de pc en de zumo te installeren. Een gemis in de software.wil51 schreef:scan schreef: Als je Garmin Express gebruikt krijg je soms de keuze niet zumo en pc installeren. Het blijft tobben met Garmin.
Maar even kijken hoe dit weer opgelost kan worden.
- marcel72
Hoe heette die? Want als dat nog steeds werkt, ga ik er naar op zoek en hoop ik dat de problemen opgelost zijn...wil51 schreef:Daarom gebruik ik Garmin Express niet. Ik heb gelukkig de oude software nog voor het updaten.
Edit: laat maar, heb garmin lifetime updater nog gevonden en opnieuw geinstalleerd. En nu probeer ik het weer eens.....

Laatst gewijzigd door marcel72 op 18 apr 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- wil51
Volgens mij is dat Garmin Lifetime updater.
- marcel72
thnx
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Als ik Garmin Lifetime updater wil opstarten wil hij alleen maar Garmin Express installeren, krijg dus niet de kans om met Garmin Lifetime updater de nieuwe kaarten binnen te halen. Iemand iets zinnigs hierover? Na al het gedoe over .40 heb ik die tot nu toe dus overgeslagen, nu wil ik wel naar .41.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 3187 Weergaves
-
Laatste bericht door Noortukker
-
- 4 Reacties