Moderator: RT_Patrick
Leuk en gezellig!Wildripper schreef:Uiteraard Kees!!!dhr schreef:Jack, samen vanuit Hoorn? Geef maar een seintje als definitiefWildripper schreef:Ik ga me ook ff onder voorbehoud aanmelden.
hgr
Kees
janc'borg schreef:Als er nog plaats is ga ik graag mee.
Leuk jongens!RhanRT schreef:Een voorproefje nav van de voorgereden route door Jos en Han . . .
De 175 km lange route voert ons langs en over oude dijken, prima te berijden landwegen, idyllische dorpjes, prachtige vergezichten, de met pleziervaart beladen vaarten en de Friese meren.
Halverwege kom je langs het dorpje Sloten, hier zijn ter verposing prima horecagelegenheden aanwezig. De route leidt dan ook dit dorpje in.
Na deze stop komen we langs het Reaklif. Het Rea Klif is zo'n 150.000 jaar geleden ontstaan, tijdens de voorlaatste ijstijd. Verder is het een historische plaats waar in 1345 een slag tussen Friezen en Hollanders plaats heeft gevonden. Hier moet echt even gestopt worden om van de uitzichten te kunnen genieten.
Wij (Han en Jos) waren in ieder geval bijzonder enthousiast . . . . . Mee doen dus![]()
RsTijn schreef:Ziet er best een leuke trip uit !!
Enig idee wanneer de aankomst is voorzien ?
Mocht het lukken tot in Friesland af te zakken, heb ik nog een stevige rit naar huis voor de boeg![]()
En zou graag niet te laat arriveren, mag nog met de benen onder tafel aanschuiven![]()
groet, Stijn.
Nu, alweer wat opgestoken. Dank voor de tip. Lijkt een handig tooltje. Te meer omdat een maat van mij een Tom Tom heeft en we altijd zitten te hannessen omdat de routes altijd iets afwijken. Zo kunnen we routes uitwisselen.RhanRT schreef:vraag 1
Inderdaad is de route in Mapsource niet te openen, gebruik hiervoor het gratis programma Tyre en dan kun je de route direct in je Garmin of TomTom laden.
met vriendelijke groet,
RhanRT
Jos WRSM schreef:De rijtijd van de route is incl. stops en lunch ongeveer 5 uur . . .
Tyre is inderdaad een zeer handige tool! Te meer omdat je het ook kunt gebruiken i.c.m. Google Earth. Het inegreert G Earth (of G Maps) zodat je daarin je route kunt maken. Die ja dan weer via Tyre in je Garmin of TOmTom zet. Voor de TomTom zelfs geoptimalisserd naar het beperkt aantal routepunten dat een TOMTOM aankan. Zeer aan te bevelen.blackers schreef:Nu, alweer wat opgestoken. Dank voor de tip. Lijkt een handig tooltje. Te meer omdat een maat van mij een Tom Tom heeft en we altijd zitten te hannessen omdat de routes altijd iets afwijken. Zo kunnen we routes uitwisselen.RhanRT schreef:vraag 1
Inderdaad is de route in Mapsource niet te openen, gebruik hiervoor het gratis programma Tyre en dan kun je de route direct in je Garmin of TomTom laden.
met vriendelijke groet,
RhanRT
Wat leer ik weer een hoop de laatste tijd. Ik opende eerst het bestand in de veronderstelling dat dat automatisch met mapsource zou zijn. Nu inderdaad eerst mapsoource opgestart en vervolgens bestand geopend. En het werktCowcatcher schreef:Wat late reactie op het al dan niet te openen van het gpx bestand met mapsource.
Bij mij werkt dat gewoon!
Wel in mapsource en dan de bewuste file openen 8)
betreft versie 6.16.3
Ik krijg 51 waypoints, 1 route en 1 track te zien.
![]()
Han
Wat is de melding Han?RhanRT schreef:Mooi om te horen jongens, ik heb een oudere versie van MapSource en kan daar geen gdb bestand in openen.
Dus voor mij geldt: op zoek naar een nieuwe versie !!! hahahaha
groet,
RhanRT
blackers schreef:Voor mij wordt dit de eerste keer dat ik op stap ga met de forummers. Zijn er nog onderlinge afspraken als je met zo'n grote groep gaat toeren? Gaan we allemaal tegelijk weg, of vormen we kleinere groepen die in formatie de route rijden. Misschien allemaal bekende kost, maar voor mij niet.
Helemaal geweldigRhanRT schreef:blackers schreef:Voor mij wordt dit de eerste keer dat ik op stap ga met de forummers. Zijn er nog onderlinge afspraken als je met zo'n grote groep gaat toeren? Gaan we allemaal tegelijk weg, of vormen we kleinere groepen die in formatie de route rijden. Misschien allemaal bekende kost, maar voor mij niet.
Wij houden hier rekening mee!!!
We delen de groep op in 3 of 4 groepen en zij die absoluut geen ervaring hebben met groepsrijden geven dit aan en dan koppelen wij jou aan een ervaren rijder.
groet,
Han
Sluit ik me bij aan. Mijn groepstoer ervaring is beperkt.blackers schreef:Helemaal geweldigRhanRT schreef:blackers schreef:Voor mij wordt dit de eerste keer dat ik op stap ga met de forummers. Zijn er nog onderlinge afspraken als je met zo'n grote groep gaat toeren? Gaan we allemaal tegelijk weg, of vormen we kleinere groepen die in formatie de route rijden. Misschien allemaal bekende kost, maar voor mij niet.
Wij houden hier rekening mee!!!
We delen de groep op in 3 of 4 groepen en zij die absoluut geen ervaring hebben met groepsrijden geven dit aan en dan koppelen wij jou aan een ervaren rijder.
groet,
Han
Het kan nog later hoor: kunnen er nog 2 bij?JaKo schreef:Weliswaar een erg late reactie, maar ik sluit me nog graag aan als het kan.
HansD schreef:Het kan nog later hoor: kunnen er nog 2 bij?JaKo schreef:Weliswaar een erg late reactie, maar ik sluit me nog graag aan als het kan.
Ik wil graag meerijden en neem mijn broer mee (R1100RT).
Hans
Hans,HansD schreef:Het kan nog later hoor: kunnen er nog 2 bij?JaKo schreef:Weliswaar een erg late reactie, maar ik sluit me nog graag aan als het kan.
Hans
Kees,dhr schreef:Hans,HansD schreef:Het kan nog later hoor: kunnen er nog 2 bij?JaKo schreef:Weliswaar een erg late reactie, maar ik sluit me nog graag aan als het kan.
Hans
Leuk om je weer te zien!
hgr
Kees
Het weer mag van mij volgende week wel iets humeuriger zijn dan vandaagHanTeRT schreef:Het is voor mij niet mogelijk om op 25 augustus 2012 aan de Zuid West Friesland route deel te nemen. _002 Aangezien ik in oplossingen denk en niet in problemen, heb ik de tocht gisteren, 17 augustus 2012, gereden.
De route is fantastisch. Onderweg ben ik twee auto's, vier landbouwvoertuigen en 3 rotondes tegen gekomen.
Mooie wegen met lange overzichtelijke bochten.Het is af en toe wel opletten voor een lastige drempel, gelukkig liggen deze in dorpjes en is de snelheid niet hoog.
Het is een pracht route en ik weet zeker dat alle deelnemers op 25 augustus genieten van de route, landschap en dorpjes.Hopelijk hebben de weergoden een goed humeur en wordt het weer ook goed.
Groet,
Han
Wildripper schreef:Ik ga op zeker mee.![]()
Dus Kees wat spreken we af?
Had ik al gezien Jos, maar wij vertrekken eerst als kuikens!!!Jos WRSM schreef:Er is zelfs al een "zwaantje" gemaakt op:
viewtopic.php?f=87&t=5957
Oh dat wordt dan een eitjeWildripper schreef:Had ik al gezien Jos, maar wij vertrekken eerst als kuikens!!!Jos WRSM schreef:Er is zelfs al een "zwaantje" gemaakt op:
viewtopic.php?f=87&t=5957
Jack, om 0900 bij mij?Wildripper schreef:Ik ga op zeker mee.![]()
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!