Bas schreef:Voor jou vrij eenvoudig, voor mijn persoontje een klus om eens over na te denken...
Je zit dicht genoeg in de buurt om het je te laten zien, als het moet.
Het meest moeilijke is het slotje te verwijderen, en dat stelt op de 11xx-serie echt weinig voor;
Met een horlogemakers-schroevendraaier moet je in het gaatje porren (vroeger stonden er nog foto's op dit forum

) zoals aangegeven op de Ebbo link.
De procedure staat daar ook omschreven, maar de 1e stap is je sleutel altijd in de cilinder te laten zitten, die houdt de boel bij elkaar.
Daarna raad ik je met klem aan een plakbandje om het slotje heen te doen voor het geval dat de sleutel er per ongeluk toch vroegtijdig uitkomt.
Als je voorzichtig en zorgvuldig bent kan je de nummers van alle (!) wavers in je slotje opschrijven en kan je gemakkelijk(er) in de toekomst elk slotje op jou sleutel aanpassen.
Maar, je kunt ook terecht bij je vriendelijke BMW dealeRT zoals Simako, die zijn er zeer bedreven in en vaak klaar-terwijl-u-wacht.
Kan je soms ook de aanschaf van die zogenoemde "reparatie-setje" schelen (á zo'n 23 pleuri) als zij nog enkele van de benodigde wavers hebben liggen.
Zo soepeltjes en eenvoudig het bij de 11xx-serie gaat, is het mij vooralsnog niet gelukt bij de 1200-serie, daar is het voor mij vooralsnog echt een hele klus, elke keer weer. :shock: