Garmin Express zou ik voorlopig uitschakelen, of nog beter, deinstalleren.
Je leest op het forum wel dat er een nieuwe(re) routekaart beschikbaar is én je kunt dan zelf kiezen óf en wanneer je de nieuwe routekaart wilt installeren.
In het achterhoofd houdende de eerder problemen met de voorgaande routekaart.
Daarnaast haalt (weliswaar geanonimiseerd, beweert) Garmin allerlei gegevens van het gebruik van je pc en hun product(ten) van je pc.
Ik hou daar niet zo van, aangezien niet inzichtelijk is wat ze exact allemaal over jou (pc) vergaren.
Je kunt die optie wel uitzetten, overigens.
Tevens vindt ik dat Garmin Express best wel veel belasting op de pc geeft.
Ik heb nu bij 3 personen bemerkt dat op vrij snelle machines (32bit OS met 3Gb RAM én 64 bit OS met 16Gb RAM en meer) het beeldopbouw van de kaart toch langzaam te noemen is, elke keer weer, tenzij je de kaartdetails op laag zet.
Als ik kijk met de SysInternal monitor tools, zie ik weldegelijk zo'n 500+ bestanden afgescand worden.
Tel daar bij op dat de USB poort van bedoelde Garmin (BMW Navigator 4 cq. Zumo 660) nog geen USB 3.0 is, en het kost wat meer tijd allemaal bij elkaar.
E.e.a. kan je zelf een beetje zien als je pc een harddisk-indicator (ledje) heeft, die begint heftig te knipperen voor langere tijd.
Bovenstaand is uiteraard mijn mening en ervaring.