GEWEEST: 2012 - Zuid West Friesland

Archief van evenementen in het verleden. Posten niet mogelijk.

Moderator: RT_Patrick

Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Re: NIEUW: Zuid West Friesland route - zaterdag 25 augustus

Ongelezen bericht door Wildripper »

dhr schreef:
Wildripper schreef:Ik ga op zeker mee. Big RT Smile

Dus Kees wat spreken we af? _004
Jack, om 0900 bij mij?
Ik moet om 0800 eerst nog even snel naar de stad voor wat boodschapjes.
hgr
Kees
Helemaal goed! Ben ik 9.00 uur bij jou. _004
Zümo XT
AadZ
Bijz: Model 2010, dondergrijs
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Huizen

Ongelezen bericht door AadZ »

Beste Han,

Ook wij rijden graag mee.

Tot zaterdag.

Annemiek en Aad
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Welkom Aad en Annemiek, jullie staan op de lijst . . . _004
AadZ schreef:Beste Han,

Ook wij rijden graag mee.

Tot zaterdag.

Annemiek en Aad
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
blackers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Holy shit:

Aldus het KNMI.

Weer

Verwachting
donderdag 23 tot en met woensdag 29 augustus 2012

Vandaag en morgen: Af en toe zon en overwegend droog.
Vandaag is er van tijd tot tijd zon en blijft het op de meeste plaatsen droog. De middagtemperatuur ligt rond 22 graden. De wind is zuidwest tot west, zwak tot matig. In de avond wordt de wind veranderlijk en zwak.
Vannacht zijn er eerst opklaringen, maar van het zuiden uit komt er meer bewolking en gaat er af en toe regen vallen. De minimumtemperatuur loopt uiteen van 15 graden in het zuiden tot 11 graden in het noorden. De wind is zwak tot matig en draait naar oostelijke richtingen.

Morgenochtend is het bewolkt en valt er met name in de zuidoostelijke helft van het land af en toe regen. In de middag is het overwegend droog en komt de zon regelmatig tevoorschijn. In de avond neemt de bewolking van het zuidwesten uit weer toe en kan er wederom wat regen vallen. De maximumtemperatuur ligt tussen 20 en 23 graden. De wind draait naar het zuidwesten en is zwak tot matig. (Bron: KNMI)

Vooruitzichten
Vrij veel bewolking en vooral gedurende het weekend veel regen. Na het weekend (tijdelijk) warmer.

De juiste kleding en goede zin doen ons er niet onder krijgen _004
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Jekihero
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Yep, wordt niet het meest ideale weer.
Duimen dan maar dat de voospelling te somber is.
Jenny54

Ongelezen bericht door Jenny54 »

Bij de vorige route waren de voorspellingen ook bar slecht, maar we hebben zo'n prachtige dag gehad, op een klein buitje na op de heenreis. We laten ons er inderdaad niet onder krijgen. Blijven hopen........ Big RT Smile

blackers schreef:Holy shit:

Aldus het KNMI.

Weer

Verwachting

Vandaag is er van tijd tot tijd zon en blijft het op de meeste plaatsen droog. De middagtemperatuur ligt rond 22 graden. De wind is zuidwest tot west, zwak tot matig. In de avond wordt de wind veranderlijk en zwak.
Vannacht zijn er eerst opklaringen, maar van het zuiden uit komt er meer bewolking en gaat er af en toe regen vallen. De minimumtemperatuur loopt uiteen van 15 graden in het zuiden tot 11 graden in het noorden. De wind is zwak tot matig en draait naar oostelijke richtingen.

Morgenochtend is het bewolkt en valt er met name in de zuidoostelijke helft van het land af en toe regen. In de middag is het overwegend droog en komt de zon regelmatig tevoorschijn. In de avond neemt de bewolking van het zuidwesten uit weer toe en kan er wederom wat regen vallen. De maximumtemperatuur ligt tussen 20 en 23 graden. De wind draait naar het zuidwesten en is zwak tot matig. (Bron: KNMI)

Vooruitzichten
Vrij veel bewolking en vooral gedurende het weekend veel regen. Na het weekend (tijdelijk) warmer.

De juiste kleding en goede zin doen ons er niet onder krijgen _004
JaKo

Ongelezen bericht door JaKo »

Het weer mag van mij volgende week wel iets humeuriger zijn dan vandaag .
Tja, dat krijg je er nou van ;)
blackers

JaKo schreef:
Het weer mag van mij volgende week wel iets humeuriger zijn dan vandaag .
Tja, dat krijg je er nou van ;)
Big RT Smile
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik kijk vrijdagavond naar de laatste weersvoorspellingen. Als die dan echt zo slecht zijn als het KNMI nu verwacht, denk ik dat ik thuis blijf.
Maar goede kans dat het mee valt, en dan ben ik erbij. Tegen 1 of 2 buitjes zie ik niet tegenop.
Heavy-NL
Type: Overig R-serie
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Heavy-NL »

Heren ik moet helaas voor a.s. zaterdag verstek laten gaan. Ik rij heel graag mee zeker omdat het mijn eerste toer rit met de BMW club zou zijn
maar hoor net dat ik zaterdag uitgenodigd ben voor een mogelijk toekomst bepalend gesprek.

Klinkt wat zwaar maar ik ben sinds 1 augustus werkeloos en zoek me verloren en hoor net dat een oud directeur, van een paar werkgevers terug,
mij heeft uitnodigt voor een kop koffie. En dat doet hij niet zomaar.

Veel plezier, veilige kilometers en mooi weer toegewenst.

Gr. Ruud.
Eerst een R1100RT en nu een R1150R, weer eens wat anders.
Jekihero

Heavy-NL schreef:Heren ik moet helaas voor a.s. zaterdag verstek laten gaan. Ik rij heel graag mee zeker omdat het mijn eerste toer rit met de BMW club zou zijn
maar hoor net dat ik zaterdag uitgenodigd ben voor een mogelijk toekomst bepalend gesprek.

Klinkt wat zwaar maar ik ben sinds 1 augustus werkeloos en zoek me verloren en hoor net dat een oud directeur, van een paar werkgevers terug,

Gr. Ruud.
Daarbij wens ik jou alle succes van de wereld!

HansD schreef:Ik kijk vrijdagavond naar de laatste weersvoorspellingen. Als die dan echt zo slecht zijn als het KNMI nu verwacht, denk ik dat ik thuis blijf.
Maar goede kans dat het mee valt, en dan ben ik erbij. Tegen 1 of 2 buitjes zie ik niet tegenop.
Zo sta ik er ook in.

Ronald
blackers

Heavy-NL schreef:Heren ik moet helaas voor a.s. zaterdag verstek laten gaan. Ik rij heel graag mee zeker omdat het mijn eerste toer rit met de BMW club zou zijn

Gr. Ruud.
Lijkt mij gezien de huidige arbeidsmarkt een uiterst verstandige afweging.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Jenny54

Jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar een toekomstepalend gesprek is veel belangrijker. Zeker omdat je dan lekker kunt blijven rijden en van vele mooie ritten getuige kunt zijn.
Heel veel succes en tot een volgende keer zullen we maar zeggen. _004

[groet] Jenny

Gr. Ruud.
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Daar sluit ik mij helemaal bij aan, ook van mij succes en tot een volgende keer.
mvrgr,
RhanRT

jenny54 schreef:Jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar een toekomstepalend gesprek is veel belangrijker. Zeker omdat je dan lekker kunt blijven rijden en van vele mooie ritten getuige kunt zijn.
Heel veel succes en tot een volgende keer zullen we maar zeggen. _004

[groet] Jenny

Gr. Ruud.
Heavy-NL
Type: Overig R-serie
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Heavy-NL »

Bedankt allemaal voor de goede wensen. _004
Eerst een R1100RT en nu een R1150R, weer eens wat anders.
wilcobeettjer

Ongelezen bericht door wilcobeettjer »

Goede avond allen,
Krijg net van de planning(werk) te horen dat ik vrijdagavond/nacht mag komen opdraven! _003
Als het niet te laat wordt ben ik van de partij,mocht het uit de klauwen lopen bij het werk laat ik helaas verstek gaan!
Kan dit helaas pas beoordelen vrijdag op zaterdag nacht. :twisted:
Dus hou het voor nu nog maar even positief en tot zaterdag Big RT Smile

Groeten Wilco
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

cdraaisma schreef:Goedenavond.
Ik zou graag mee willen rijden,maar ben 2 weken geleden door mijn rug gegaan mocht ik op tijd hersteld zijn laat ik het jullie weten.Dus misschien tot in de Lemmer??

Gr-Kees.
Goedenavond.
Ik heb vanmiddag samen met de FysioTherapeut besloten niet met de Zuid West Friesland route mee te doen,nu na 4 weken behandelen is er bijna geen verbetering opgetreden.Vanmiddag heeft hij een andere behandeling toegepast,dus nu maar afwachten of dit helpt?Ik had als test afgelopen zaterdag met een paar maten een tocht van 110 km op mijn (Kreidler Florett Super 4) gereden naar Metslawier,en daar het Tweewieler museum(De Veteraan)bezocht.Maar dat viel later ook tegen wat rugpijn betreft dus vandaar mijn besluit.Ik wens ieder een Ongeval en Pechvrije toertocht.
Gr-Kees.
Kees BMW
HansD

Jammer Kees, ik had graag weer een stuk met je gereden.
Beterschap en gewoon tot de volgende keer dan maar.
Jekihero

cdraaisma schreef:
Ik zou graag mee willen rijden,maar ben 2 weken geleden door mijn rug gegaan mocht ik op tijd hersteld zijn laat ik het jullie weten.Dus misschien tot in de Lemmer??

Gr-Kees.
Goedenavond.
Ik heb vanmiddag samen met de FysioTherapeut besloten niet met de Zuid West Friesland route mee te doen,nu na 4 weken behandelen is er bijna geen verbetering opgetreden.Vanmiddag heeft hij een andere behandeling toegepast,dus nu maar afwachten of dit helpt?Ik had als test afgelopen zaterdag met een paar maten een tocht van 110 km op mijn (Kreidler Florett Super 4) gereden naar Metslawier,en daar het Tweewieler museum(De Veteraan)bezocht.Maar dat viel later ook tegen wat rugpijn betreft dus vandaar mijn besluit.Ik wens ieder een Ongeval en Pechvrije toertocht.
Gr-Kees.
Heb je wel een ori Denfeld buddy of rijd je met een immi?
Nee zonder flauwekul rugpijn is geen sinecure, sterkte met je herstel.

Ronald
(rijdt met een 15.43.97+ en alles ori)
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

HansD schreef:Jammer Kees, ik had graag weer een stuk met je gereden.
Beterschap en gewoon tot de volgende keer dan maar.
Hoi Hans.
Misschien zien we elkaar weer bij het volgende Rt Treffen 2013??

Gr-Kees.
Kees BMW
Jenny54

Sterkte Cees. Met flinke rugklachten moet je zo'n rit gewoon niet maken. Succes met de behandelingen en gewoon tot een volgende keer.
[groet] Jenny

cdraaisma schreef:

Gr-Kees.
Goedenavond.
Gr-Kees.
Machiel

Ongelezen bericht door Machiel »

Beste Han,
Helaas moet ik wegens prive omstandigheden afhaken. Ik doe graag een volgende keer mee.
Veel rijplezier morgen,
Machiel
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Geen probleem, Machiel, ik heb je van de lijst afgehaald . . . _004
Machiel schreef:Beste Han,
Helaas moet ik wegens prive omstandigheden afhaken. Ik doe graag een volgende keer mee.
Veel rijplezier morgen,
Machiel
Jos WRSM
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hallo Orga-team,

Het ziet er naar uit dat het morgen een regenachtige dag wordt en met name NW NL, daarom ben ik niet van de partij.
Ik tour voor m'n plezier en dat doe ik niet in de regen. K'heb me zo verheugd op de tour en om met een aantal van jullie kennis te maken, maar de kansberekening is te groot.
Orga-team desalniettemin bedankt voor jullie inspanningen en natuurlijk wens ik alle participanten(de echte Diehards) een veilige tourdag _004 en veel gezelligheid :D .

[groet] -1100- ,
Uit het nog zonnige Emlichheim
Joop
RhanRT

Beste forummers,

Uiteraard zie ik nu een aantal afmeldingen die met de verwachte weersomstandigheden te maken hebben, geen probleem mijnerzijds hoor. Rijden in regen hoort er naar mijn mening wel een beetje bij in ons kikkerlandje, echter als het de hele dag regent dan is lekker motorrijden wel iets anders. Vaak valt het wel mee in de praktijk maar ja het kan natuurlijk ook wel eens anders uitpakken. Gezien onderstaand artikel ga ik (RhanRT) deze rit morgen (UITERAARD) wel rijden;

EXTREEM WEER VOORSPELD….

Meteorologen staan voor een compleet raadsel, dit losstaande van het weerbeeld wat wel steeds meer richting uitersten gaat.
Zo de effecten van El Nino nog redelijk in te schatten waren staan de meteorologen nu voor een raadselachtig weersverschijnsel die schijnbaar te maken heeft met een motorrijder in Nederland. Het geval wil namelijk dat het wat betere weer zich in een grillig patroon verplaatst alsof het een vermeend voorbedoelde richting aan neemt en zelfs achteraf een route blijkt te volgen.
Verslaggever V. Erbaasd interviewde meteoroloog dhr. R. Ain over dit vreemde verschijnsel. Ook dhr. R. Ain kon geen verklaring voor dit fenomeen geven en heeft daarom een onderzoek ingesteld. In samenwerking met een medewerker van het Forensisch Weersbureau mevr. D.E. Zon is dit fenomeen onderzocht waarbij tevens een medewerker van het Kans-Tour bureau dhr. O.N. Weer betrokken is.
Onderzoek lijkt uit te wijzen dat dit grillige weerpatroon zich mee schijnt te bewegen met een motorrijder, nicknaam RhanRT, welke verbonden is aan een befaamd motorforum. Uiteraard hebben wij contact gezocht met deze motorrijder maar dat is ons nog niet gelukt, blijkbaar is hij nog steeds onderweg. Zodra uw verslaggever meer nieuws heeft zullen wij u op de hoogte houden.
blackers

De meeste regen wordt verwacht in de kustprovincies. Maar ja ik heb redelijk gemakkelijk praten want ik ben op maximaal een half uur rijden van huis. Dus als het te gek wordt sta ik binnen 45 minuten weer onder een warme douche.
Morgenochtend eerst maar even buienradar raadplegen. Hoewel dat hadden we vroeger ook niet en dan gingen we gewoon. Soms heb ik het idee dat we weleens teveel worden geinformeerd en gewaarschuwd en dat we achteraf ons druk om niets hebben gemaakt.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
JaKo

Ongelezen bericht door JaKo »

Maar ja, wanneer inderdaad blijkt dat de organisator degene is die het grillige weerpatroon aantrekt, kunnen we misschien beter met hem afspreken dat HIJ morgen in het zuiden gaat rijden en WIJ in het noorden :D
RhanRT

VERKEERD BEGREPEN

ORGANISATOR HEEFT TELKENS MAZZEL

Big RT Smile Big RT Smile Big RT Smile
janc'borg
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Culemborg

Ongelezen bericht door janc'borg »

RhanRT schreef:Beste forummers,

Uiteraard zie ik nu een aantal afmeldingen die met de verwachte weersomstandigheden te maken hebben, geen probleem mijnerzijds hoor. Rijden in regen hoort er naar mijn mening wel een beetje bij in ons kikkerlandje, echter als het de hele dag regent dan is lekker motorrijden wel iets anders. Vaak valt het wel mee in de praktijk maar ja het kan natuurlijk ook wel eens anders uitpakken. Gezien onderstaand artikel ga ik (RhanRT) deze rit morgen (UITERAARD) wel rijden;

EXTREEM WEER VOORSPELD….

Meteorologen staan voor een compleet raadsel, dit losstaande van het weerbeeld wat wel steeds meer richting uitersten gaat.
Zo de effecten van El Nino nog redelijk in te schatten waren staan de meteorologen nu voor een raadselachtig weersverschijnsel die schijnbaar te maken heeft met een motorrijder in Nederland. Het geval wil namelijk dat het wat betere weer zich in een grillig patroon verplaatst alsof het een vermeend voorbedoelde richting aan neemt en zelfs achteraf een route blijkt te volgen.
Verslaggever V. Erbaasd interviewde meteoroloog dhr. R. Ain over dit vreemde verschijnsel. Ook dhr. R. Ain kon geen verklaring voor dit fenomeen geven en heeft daarom een onderzoek ingesteld. In samenwerking met een medewerker van het Forensisch Weersbureau mevr. D.E. Zon is dit fenomeen onderzocht waarbij tevens een medewerker van het Kans-Tour bureau dhr. O.N. Weer betrokken is.
Onderzoek lijkt uit te wijzen dat dit grillige weerpatroon zich mee schijnt te bewegen met een motorrijder, nicknaam RhanRT, welke verbonden is aan een befaamd motorforum. Uiteraard hebben wij contact gezocht met deze motorrijder maar dat is ons nog niet gelukt, blijkbaar is hij nog steeds onderweg. Zodra uw verslaggever meer nieuws heeft zullen wij u op de hoogte houden.
:lol:
Wildripper
Land: Tsss echt niet

Ongelezen bericht door Wildripper »

De boel staat inmiddels gewoon klaar.

Ik zal er gewoon zijn droog, regen of wat danook. _001

Hoewel bij sneeuw haak ik toch af. Big RT Smile
Zümo XT
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Wildripper schreef:De boel staat inmiddels gewoon klaar.

Ik zal er gewoon zijn droog, regen of wat danook. _001

Hoewel bij sneeuw haak ik toch af. Big RT Smile
Wordt gewoon een tocht voor echte bikkels.
Ik zie je morgenochtend Jack ;)
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
CeesB

Ongelezen bericht door CeesB »

Motorrijden doe ik graag, vooral als het mooi weer is. Maar gezien de weersverwachting voor morgen denk ik dat ik verstek moet laten gaan. Zeer jammer, maar de route rij ik wel een andere keer. Morgenochtend kijk ik nog wel even op de buienradar en beslis dan over wel of niet gaan.
Dus Noord-Hollanders, als ik niet in den Oever verschijn, ben ik weer in mijn bed gestapt.

[groet]
CeesB
blackers

Hoewel geen enkele garantie van mijn kant, lijkt het zwaartepunt van de buien te 'vallen' aan het eind van de middag (bron buienradar).

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
HansD

Volgens Piet Paulusma gaat het morgen spoken in Friesland.
Ik bekijk het ook morgenvroeg.
HansD

HansD schreef:Volgens Piet Paulusma gaat het morgen spoken in Friesland.
Flinke bui rond 12:00 en vanaf een uur of drie. Verder droog en prima motorweer.
It giet oan !
blackers

HansD schreef:
HansD schreef:Volgens Piet Paulusma gaat het morgen spoken in Friesland.
Flinke bui rond 12:00 en vanaf een uur of drie. Verder droog en prima motorweer.
It giet oan !
Ja het giet wel af en toe ;)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
RHarryRT

NIEUW: Zuid West Friesland route - zaterdag 25 augustus 2012

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Groeten uit Friesland
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Het water kroop heel gestaag mijn rug omhoog en bij het remmen voelde ik het naar mijn
knieholtes stromen om bij het optrekken weer de andere kant op te voelen gaan, kortom
de broek waarvan ik dacht dat hij waterdicht was bleek dat dus niet te zijn. _002

Ik heb dan ook besloten om voortijdig de tour te verlaten, heel jammer, maar ik
dacht als ik zo nog 150km moet rijden dan lig ik morgen in bed met de één of andere
ontsteking.

Aan de eerste foto's te zien hebben jullie toch nog mooi weer gehad maar om nou de hele tijd in
natte kleding te lopen (in mijn geval) vond ik toch geen prettig vooruitzicht.
Volgende keer beter laten we maar zeggen. ;)

Wel leuk om diverse RT rijders weer eens te treffen al was het maar voor korte duur.
Bedankt in ieder geval voor de organisatie en ik hoop dat het iedereen goed is bevallen.

[groet]
Harald
-1200-
Laatst gewijzigd door Habeve op 25 aug 2012, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenny54

Wrijf het ons maar in, het is hier bijna niet droog geweest. _002 . Maar fijn dat jullie tussen de druppels door nog hebben genoten. Heb je ook nog mooie "regenplaatjes"? :D
[groet] Jenny

RHarryRT schreef:
ImageUploadedByTapatalk1345902530.873274.jpg
blackers

De 1ste 20 tot 30 minuten van de toertocht waren nat, zeg maar zeiknat. Maar voor het overige was het prima motorweer, was de route prachtig, de lunch prima (tenminste als je van een lauwe pannenkoek houdt), het gezelschap verfrissend en inspirerend (met dank aan Hans dat ik even op zijn motor kon zitten om te ervaren wat stuurverhogers van Wunderlich doen met de zitpositie). Overigens de ergste regenbui kregen we over ons heen toen we net wilde vertrekken bij het restaurant met de Gouden M. Even een 10 minuutjes gewacht en verder tot aan huis droog overgekomen.
Al met al een prima georganiseerde dag _004

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
HansD

Droog aangereden, en alleen de eerste 3 kwartier van de prachtige rit was het nat. Daarna klaarde het steeds meer op en werd het zelfs zonnig. Heerlijk op het terras gezeten met zijn 20-tig en lekker gelachen.
Na de lunch bleef de bui van 3 uur uit. Wel een heftig front gezien (prachtig) maar op een of andere manier zijn we daar droog doorgerold. Net toen de rit was afgelopen kwam er een enorme onweersbui naar beneden.
Prachtige rit in een landelijke omgeving waar je normaal niet zo snel komt.
Han bedankt voor de organisatie en het voorrijden, en iedereen bedankt voor de leuke dag.
RhanRT

Beste forummers en ritgenoten,

Vanmorgen om 08:15 opgestaan. Na het gebruikelijke ritueel lekker met een kop koffie buiten gezeten en het weer bewonderd want het was wel bewolkt maar de lucht werd lichter en lichter, ja ik begon zelfs een stukje blauw in de lucht te zien. Tevreden mijn duim in de lucht gestoken om in gedachten mijn Scandinavische vriend T. Hor te bedanken.
Oke klaar, garagedeur open, motor eruit, starten, als laatste helm op en handschoenen aan en op weg naar het eerste ontmoetingsplekje. Harry en Tim zijn er al dus nog even wachten op Bert. We rijden naar Lemmer, prima weer.
Wij zijn ruim op tijd in Lemmer en toch blijken wij niet de eerste te zijn, mooi jongens dat is de spirit!! In Lemmer nog even ontbijten, kop koffie in de mik douwen (de inhoud van het kopje uiteraard _005 ) en druppelsgewijs komen de andere rijders aan. Even na half 12 vertrekken wij en ik bemerk een paar spetters, nou ja dat is niet zo erg maar wel een beetje slordig van mijn Scandinavische vriend. Even later gaat het spetteren over in echt regenen, dat was toch echt niet afgesproken! Nog even later gaat de regen over in een bui wat het weet te winnen van een douche met die verstande dat het water van de douche iets beter op temperatuur is, nou ben ik het zat en bel mijn Scandinavische vriend en vraag hem: "thorretje thorretje, 1 waar ben je en 2 wat ben je aan het doen en 3 volgens mij hadden wij voor vandaag een afspraak". T.Hor enigzins verbaasd: "ik zit lekker op een bergje in Griekenland, ik zit in de zon in mijn uppie en heb een lekkere neut, maar wat is er aan de hand dan?" Nou dat zal ik je vertellen, zeg ik, ik ben hier met samen met nog 18 enthousiate stervelingen een route aan het rijden en het zeikt hier van de regen, op die manier gaat mijn reputatie naar z'n mallemoer en klopt er maar weinig van onze afspraak. Het bleef even stil aan de andere kant, en toen: "oh shit, dat is waar ook, ik zit hier zoals ik al zei alleen want ik heb vanmorgen mijn vriendin op het vliegtuig gezet terug naar huis. Het is namelijk een nogal druilerig typetje en ik was dat helemaal zat. Ik denk dat ze nu zo ongeveer boven jouw vliegt. Je kent haar wel het is Regina". Aha antwoord ik, je bedoelt Regina Egen!? Ja zegt hij. Oke ik snap het zeg ik tegen thorretje, maar wil jij misschien dan die piloot nog even verwittigen dat het niet de bedoeling is om rondjes te cirkelen boven mijn route?
Enfin, dat is dus goed gekomen want even later stopt het met regenen, de zon breekt er lekker door heen en wij genieten weer van een prachtige route, heerlijk terrasje en mooi in het zonnetje, een lekkere lunch en een prachtig vervolg van de dag op de motor. Met de juiste vrienden en met de juiste motoren hebben wij weer een prachtige dag gehad en onze hobby weer optimaal beleefd en van genoten. Ik dank jullie allen.

met vriendelijke groet,

RhanRT
Grego57
Bijz: Bj 2005, rood, topkoffer, alarm, esa
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door Grego57 »

Dat hebben we ook weer gehad. Over de weersvoorspellingen, wel of niet rijden enz ben ik blij wel te zijn gegaan.
Ik heb een prima dag gehad in een prima gezelschap, een prima route met en prima voorrijder.
Allemaal bedankt en tot de volgende keer

Met een vriendelijke RT gRoeT,

Grego
RhanRT

Re: Geweest: Zuid West Friesland route 25-8-2012

Alle clips bekeken, totaal 27 x 5 minuten, van de rit van vandaag.
Een compilatie gemaakt en de film wordt nu eerst op de HD opgeslagen.
Daarna gaat de film naar YT, waarschijnlijk duurt dat nog even dus voor morgen (zondag) veel kijkplezier.

groet,

RhanRT
blackers

Mooi filmpje! Bedankt
[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
RHarryRT

Geweest: Zuid West Friesland route 25-8-2012

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Mooi man, kort nachtje gehad :-)
Jenny54

Ziet er goed uit Han _004
Als wij waren gekomen was het minder mooi geweest. Het heeft hier bijna de hele dag gehoost. _002 . We zouden alle regen meegenomen hebben. ;)
RhanRT schreef:hierbij zo als beloofd een video samenvatting van onze Zuid West Friesland tour:

groet,

Han
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Mooie impressie van toch nog een geslaagde dag . . . _004
RhanRT schreef:hierbij zo als beloofd een video samenvatting van onze Zuid West Friesland tour:

groet,

Han
Jos WRSM
RhanRT

De route – met dank aan – weersvoorspellingen – het onderzoek – de gesprekken – het resultaat

Zuid West Friesland route:

De 175 km lange route voert ons langs en over oude dijken, prima te berijden landwegen, idyllische dorpjes, prachtige vergezichten en Hollandse luchten, de met pleziervaart beladen vaarten en de Friese meren.
Halverwege kom je langs het stadje Sloten, hier zijn ter verpozing prima horecagelegenheden aanwezig. De route leidt dan ook dit dorpje in.
Na deze stop komen we langs het Reaklif. Het Rea Klif is zo'n 150.000 jaar geleden ontstaan, tijdens de voorlaatste ijstijd. Verder is het een historische plaats waar in 1345 een slag tussen Friezen en Hollanders plaats heeft gevonden. Hier moet echt even gestopt worden om van de uitzichten te kunnen genieten.
Deze tour heb ik nu eens een keer niet zelf uitgezet maar geleend (met dank aan) van de ANWB/Promotor, soms hoef je het wiel niet uit te vinden

Weersverwachting

Vooruitzichten

EXTREEM WEER VOORSPELD….

Vanavond, terwijl ik even op een parkeerplaats van een korte pauze genoot, heb ik een kort telefonisch gesprek gevoerd met een verslaggever, dhr. V. Erbaasd.
Kort hebben wij even gepraat over een bepaald weersfenomeen waarbij men zelfs een onderzoek naar schijnt te voeren.
Daar zou een bepaalde link naar mij (RhanRT) zijn t.a.v. vreemde plaatselijke weersomstandigheden die afwijken van wat de voorspellingen zijn van meteorologen en hun verwachtingen c.q. de computermodellen aangeven.
De vraag was of ik daar een verklaring voor had.
Tja, ik probeer mijn bronnen uiteraard te beschermen waarvan ik bepaalde informatie krijg.
Uiteraard heb ik dhr. V. Erbaasd uitgenodigd voor de rit morgen opdat wij meer tijd hebben het een en ander te kunnen uitwisselen, helaas dit gaat niet gebeuren want dhr. V. Erbaasd beschikt niet over een rijbewijs voor de motor en dus ook niet over een motorvoertuig in de categorie A.
Vanavond heb ik vernomen dat een ander forumlid de informatie heeft dat het regenen pas later in de middag plaats zal hebben.
Deze informatie is juist, mijn Scandinavische vriend dhr. T. Hor verklaarde mij eerder voor aanstaande zaterdag pas later in de middag van vakantie terug te zijn zoals ik hem ook verzocht had, waarvoor mijn dank.
Nu maar hopende dat het reisbureau van dhr. T Hor geen andere reisplanning heeft moeten voorzien voor dhr. T. Hor ga ik er van uit dat wij morgen een prettige en leuke dag zullen mogen beleven.

Enfin, de dag van de tour is aangebroken:
Vanmorgen om 08:15 opgestaan. Na het gebruikelijke ritueel lekker met een kop koffie buiten gezeten en het weer bewonderd want het was wel bewolkt maar de lucht werd lichter en lichter, ja ik begon zelfs een stukje blauw in de lucht te zien. Tevreden mijn duim in de lucht gestoken om in gedachten mijn Scandinavische vriend T. Hor te bedanken.
Oke klaar, garagedeur open, motor eruit, starten, als laatste helm op en handschoenen aan en op weg naar het eerste ontmoetingsplekje. Harry en Tim zijn er al dus nog even wachten op Bert. We rijden naar Lemmer, prima weer.
Wij zijn ruim op tijd in Lemmer en toch blijken wij niet de eerste te zijn, mooi jongens dat is de spirit!! In Lemmer nog even ontbijten, kop koffie in de mik douwen (de inhoud van het kopje uiteraard ) en druppelsgewijs komen de andere rijders aan. Even na half 12 vertrekken wij en ik bemerk een paar spetters, nou ja dat is niet zo erg maar wel een beetje slordig van mijn Scandinavische vriend. Even later gaat het spetteren over in echt regenen, dat was toch echt niet afgesproken! Nog even later gaat de regen over in een bui wat het weet te winnen van een douche met die verstande dat het water van de douche iets beter op temperatuur is, nou ben ik het zat en bel mijn Scandinavische vriend en vraag hem: "thorretje thorretje, 1 waar ben je en 2 wat ben je aan het doen en 3 volgens mij hadden wij voor vandaag een afspraak". T.Hor enigzins verbaasd: "ik zit lekker op een bergje in Griekenland, ik zit in de zon in mijn uppie en heb een lekkere neut, maar wat is er aan de hand dan?" Nou dat zal ik je vertellen, zeg ik, ik ben hier met samen met nog 18 enthousiaste stervelingen een route aan het rijden en het zeikt hier van de regen, op die manier gaat mijn reputatie naar z'n mallemoer en klopt er maar weinig van onze afspraak. Het bleef even stil aan de andere kant, en toen: "oh shit, dat is waar ook, ik zit hier zoals ik al zei alleen want ik heb vanmorgen mijn vriendin op het vliegtuig gezet terug naar huis. Het is namelijk een nogal druilerig typetje en ik was dat helemaal zat. Ik denk dat ze nu zo ongeveer boven jou vliegt. Je kent haar wel het is Regina". Aha antwoord ik, je bedoelt Regina Egen!? Ja zegt hij. Oke ik snap het zeg ik tegen thorretje, maar wil jij misschien dan die piloot nog even verwittigen dat het niet de bedoeling is om rondjes te cirkelen boven mijn route?
Enfin, dat is dus goed gekomen want even later stopt het met regenen, de zon breekt er lekker door heen en wij genieten weer van een prachtige route, heerlijk terrasje en mooi in het zonnetje, een lekkere lunch en een prachtig vervolg van de dag op de motor. Met de juiste vrienden en met de juiste motoren hebben wij weer een prachtige dag gehad en onze hobby weer optimaal beleefd en van genoten. Ik dank jullie allen.

[media]RY9v1QnYmZ4[/media]

[media]8fBRNan1dBU[/media]

hierbij de link voor nog een aantal foto's: https://picasaweb.google.com/1066056996 ... directlink
RhanRT

Dank voor jouw opmerkzaamheid, is bij deze in de originele tekst gecorrigeerd.

groet,
Han

Habeve schreef:
RhanRT schreef:De route – met dank aan – weersvoorspellingen – het onderzoek – de gesprekken – het resultaat

Zuid West Friesland route:

De 175 km lange route voert ons langs en over oude dijken, prima te berijden landwegen, idyllische dorpjes, prachtige vergezichten en Hollandse luchten, de met pleziervaart beladen vaarten en de Friese meren.
Halverwege kom je langs het dorpje Sloten, hier zijn ter verpozing prima horecagelegenheden aanwezig. De route leidt dan ook dit dorpje in.
Oei Han, :O
Hiermee maak je een hoop Friezen verdrietig. :$
Sloten is namenlijk een stad en behoort tot de 11 Friese Steden.
[groet]
Harald
-1200-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “GEWEEST . . . .”