Hyperpro

Instellingen, vervanging en rijcomfort.

Moderator: RT_Patrick

Inspector Gadget

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Goh, ik herken bijna mijzelf in sommige reacties! :lol: _004

Deels zal het zijn dat sommige toeleveranciers minder goede producten aan BMW geleverd heeft (zoals vering, ABS-pompen etc).

Maar in het geval van vering denk ik nog meer dat HyperPro gewoon hele goede expertise en ervaring heeft hoe je een motor een nog veel betere wegligging kan geven.
Het is hun core-business, ze doen niets anders bij wijze van spreken.

Het is net als bij banden, ruiten, zadels, ja zelfs bij motoren (durf ik te beweren), er zijn altijd verbeter-punten, een minder goede keuze gemaakt of comfort te verbeteren.
mveenstra
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

Ongelezen bericht door mveenstra »

Dat is absoluut zo. Maar het ligt ook erg aan de persoon zelf. De een wilt nu eenmaal meer aan zijn motor verspijkeren als de ander. ;) je moet het ook leuk vinden om te doen. Mijn buurman (nou ja einde verder op in de straat) bv die heeft ook een mooie rt. Echter die wilt er helemaal niks aan doen. Ook dit forum gebruikt hij nauwelijks. Hij vind dat de dealer de enige is die wat aan een Beemer hoort te doen. Ik respecteer zijn mening. Maar ik ben toch maar wat blij dat ik een aantal dingen aan mijn Beemer heb aangepast. Gek genoeg is mijn buurman juist weer hartstikke blij met de normale vering en vind hij die hyper pro's helemaal niks. Hij vind dat ze te veel "dansen" onder zijn motor. Tja ieder zijn mening en die moet je respecteren vind ik.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Als ik hier sommige reacties lees vraag ik mij af waarom hier sommige mensen nog een BMW RT kopen. De vering, verlichting, windbescherming, zadel en ga zomaar door, voldoet niet volgens hun wensen, laat ik jullie troosten dit is bij een jap, italiaan en andere niet anders. Sommige mensen willen hun motor perfectoineren en dat is hun eigen keuze, zelf vind ik het totaal pakket niet slecht, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ben het met je eens, het zeker niet slecht, en zoals wel eens gesteld "de standaard is goed genoeg", en dat is voor een groot deel zeker waar.
Het is wat mij betreft ook een hobby om er een persoonlijk tintje aan te geven, wat meer comfort, gemak, etc.
Uiteindelijk is het allemaal maar relatief.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Tja een jap.
Heb ik ook gehad en de kwaliteit van mijn RT is toch anders.
Nu 70.000 km op de klok en geen olieverbruik.
Test gelezen met 200.000km en kan nog zoveel extra aan.
De eerste jap die dat kan wil ik wel zien.
Maar ik maak mijn motor voor mijzelf en naar eigen inzicht naar een eigen motor.
Niet dat ik op een parkeerplaats sta en moet kijken welke van mij is als er 3 naast elkaar staan.
Doe ik met mijn auto ook.
Sommige doen dat niet. Dat is voor iedereen anders en voor iedereen net zo'n goed recht.
Mag ieder voor zich weten toch?
Ik wil graag een bepaalde perfectie voor bepaalde dingen.
Standaard is goed maar soms kan het beter en als ik dat wil dan ga ik ervoor.
Doet niets af aan de standaard motor, jap of geen jap.
Maar ik ben blij met mijn RT.
Heb nu zwarte velgen gekocht gewoon omdat ik dat mooi vind.
De motor zal er niet anders door gaan rijden.

Groeten,
Richard
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Voor de aardigheid moeten jullie eens lezen op het VFR, FJR, GTR en Pan-europ. forums, ik doe dat wel eens om de plus en min punten van deze motoren te leren kennen. Kan jullie verzekeren dat elke van deze opgesomde types wel voor verbetering vatbaar zijn, net als onze RT.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik denk dat het zo zit: Met elke motor koop je in feite een basis motor. Er is geen motor die 100% aan al je eisen voldoet als je hem koopt. Dus je kiest iets wat op het moment dat je het koopt aan vrij veel van je eisen voldoet en de rest pas je aan. En soms valt het tegen en moet je iets meer aanpassen dan je had verwacht.
Als je tevreden bent met wat je gekocht hebt is dat natuurlijk ideaal. Dat wil zeggen dat je het voorwerk perfect hebt verricht. En daar komt natuurlijk nog bij dat iedereen zijn eisen gaat bijstellen. En iedereen zijn eisen en verwachtingen zijn anders.
Ik had een redelijk idee wat ik kon verwachten van mijn motor maar niet alles kan je weten van tevoren. En ook een BMW is verre van perfect maar wel een goede basis om mee verder te gaan.
Er zijn genoeg motoren die niet voldoen aan de basis en daarom kom je toch bij een bepaald merk dikwijls terecht. Maar voor mij voldoen veel motoren aan basis dus voor mij is een BMW niet echt de enigste die telt. Ik denk ook niet dat BMW zoveel beter is maar vor mij zitten ze wel bij de top 5.

Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Vering & ESA”