problemen startknop R1200RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
AvMmotor

problemen startknop R1200RT

Ongelezen bericht door AvMmotor »

Hallo, ben voor eerste keer op het forum en ook voor eerste keer, na 24 jaar op jappaner gereden te hebben, BMW rijder. Spontane aankoop op beurs in Utrecht 2014. Na ophalen RT niets aan de hand. 2 dagen later wilde ik een tochtje maken, maar RT wilde niet starten. Startmotor draaide wel rond, maar motor sloeg niet aan. Accu helemaal leeg gestart, maar geen resultaat. Motor weer in garage en aan Optimate IV aangesloten. 2 dagen later weer geprobeerd en motor starte direct. Daarna diverse dagen geen probleem gehad, maar toen, na een ritje van 30 km en pauze, wilde de RT helemaal niets meer. Startmotor draaide zelfs niet. Volgens dealer corrosie aan startknop en hier is een nieuwe geplaatst (garantie).
Inspector Gadget

Re: problemen startknop R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

icon_welcome

Heel vervelend als je dat overkomt, helaas geen onbekend euvel.
Gelukkig dat het voor je is opgelost, en ik wens je heel veel plezier & veilige kilometers toe.
AvMmotor

Bedankt.
Ik hoop dat het is opgeslost. Is net gerepareerd. De tijd zal het leren.
Zwiety
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Ongelezen bericht door Zwiety »

Welkom op dit forum.
Los van je (naar ik hoop opgeloste) probleem, ben ik wel nieuwsgierig naar je spontane overstap van Yamaha naar de RT. Vanwaar je keuze? _001
AvMmotor

Tsja, das een goeie vraag. Ik heb de diversion 900 12jaar gehad en wilde wel iets anders. Heb gekeken naar Triump trophy en BMW (moest wel cardan hebben) .Heb proef gereden op de RT-LC en de trophy,waarbij de RT beter stuurde vond ik. Kwam toe de RT op de beurs tegen en ben ervoor gevallen. Viel wel behoorlijk tegen dat ik eigenlijk direct problemen kreeg met een 4 jaar jonge BMW en het " ruckeln". Heeft een " carburateur" motor geen last van. Is wel even wennen. Als de startknop inderdaad het euvel was en er verder geen storingen meer komen, rij ik door op deze BMW. Hou mijn hart vast als ik op het forum rond kijk naar diverse BMW problemen. Of ik heb 22 jaar geluk gehad met de jappanners ;-).
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

AvMmotor schreef:...Startmotor draaide wel rond, maar motor sloeg niet aan....
Dit heeft natuurlijk niets met de startknop te maken. Het lijkt erop dat je twee "problemen" hebt, waarvan er één (startknop) nu is opgelost.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
AvMmotor

Als dat waar is,is dat niet zo mooi. Wat denk je dat het andere probleem is dan?
AvMmotor

Volgens Bmw dealer was het hetzelfde item het probleem. De startknop, slecht contact, benzine pomp kreeg geen signaal vlgs hem
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik hoop dat hij gelijk heeft, anders merk je het vanzelf. Kan natuurlijk zijn dat het in de combinatie dodemansknop/startknop heeft gezeten.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
AvMmotor

Ja, ik hoop het ook, anders gaan de gedachten toch weer richting een jappanner :O :lol:

Groetjes, AvMmotor

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”