Beantwoord: Conrad Goedkope motornavigatie

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
J vd B te V

Beantwoord: Conrad Goedkope motornavigatie

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Goedemorgen allemaal,
kreeg een nieuwsbrief van Conrad.
Als ik over twee weken in Berlijn ben, kijk ik even in de winkel of het iets is.
Als je alleen maar iets nodig hebt om van A naar B te komen, lijkt het me wel wat. Je kunt ook routes plannen onboard en binnenhalen op GPX-formaat.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/6233 ... Navi623371
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Re: Conrad Goedkope motornavigatie

Ongelezen bericht door Wullum »

Mooi ding als ik eerlijk ben.
Blaupunkt is an sich natuurlijk niks mis mee.
Rij al 9 jaar met autonavigatie van die mannen rond. Okee, dan staat er Skoda of VW op en ben je 2K verder voor hij in je leasebak zit, maar onderhuids is dat Blaupunkt.

Is niet echt een nieuw ding.
Wel TeleAtlas kaarten, die zijn meestal veel actueler dan Garmin...
Bij de term MotoPilot ga je echter al gauw aan een Garmin denken...

Ervaringsverslagje:
http://www.meintomtom.de/forum/index.ph ... motopilot/
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
J vd B te V

In mijn vorige auto zat ook navi van Blaupunkt, bedenk ik opeens.... Big RT Smile
Was ook goed en betrouwbaar.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Ik heb 'm hier al een tijdje staan en er afgelopen najaar wat mee gespeeld. 300 euro vond ik in vergelijking met de competitie te duur; voor 220 euro is het beslist een leuk ding. Verwacht er geen wonderen van; het is een vrij eenboudig windows CE gebaseerd geheel met infoware software maar functioneert best heel aardig. Er is ook een variant voor op de fiets.
Heb echter ook in de gaten dat door de komst van de 590 het occasionaanbod van de zumo550 en 660 behoorlijk geëxplodeerd is en je daar ongeveer hetzelfde voor betaalt. Wil je veel gaan werken met gedownloade routes dan is dat beslist een betere keuze.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
J vd B te V

Dus een goede kans dat Conrad daarom de prijs heeft verlaagd?
En nu ik er over denk: is de life time update van Garmin niet aan de aankooppersoon gebonden?
Hans Vaessen

J vd B te V schreef:is de life time update van Garmin niet aan de aankooppersoon gebonden?
De actuele (nieuwe) zumo's zijn momenteel altijd inclusief lifetime update (LTU cq LM). Ook bij occasions is daar vaak sprake van, maar niet altijd.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
peterBig
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door peterBig »

Hans Vaessen schreef:Ik heb 'm hier al een tijdje staan en er afgelopen najaar wat mee gespeeld. 300 euro vond ik in vergelijking met de competitie te duur; voor 220 euro is het beslist een leuk ding. Verwacht er geen wonderen van; het is een vrij eenboudig windows CE gebaseerd geheel met infoware software maar functioneert best heel aardig. Er is ook een variant voor op de fiets.
Heb echter ook in de gaten dat door de komst van de 590 het occasionaanbod van de zumo550 en 660 behoorlijk geëxplodeerd is en je daar ongeveer hetzelfde voor betaalt. Wil je veel gaan werken met gedownloade routes dan is dat beslist een betere keuze.

Prijs is geïmplodeerd bedoel je zeker?

gr,

Peter
mkoskamp
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Lifetime update zit aan het apparaat. Niet aan de persoon. Bij een gebruikte garmin moet de vorige eigenaar hem wel vrijgeven voordat je hem op naam kan zetten. Met een gebruikte BMW navigator3 cq 2820 met lifetime updates heb je ook iets leuks.
Hans Vaessen

peterBig schreef: Prijs is geïmplodeerd bedoel je zeker?
Nee.. ikhad het over het aanbod; in de zin dat er momenteel tientallen aangeboden worden; een maand terug was dat nog slechts een handvol. Zal allicht ook invloed hebben op de pijs.

mkoskamp schreef:Lifetime update zit aan het apparaat. Niet aan de persoon. Bij een gebruikte garmin moet de vorige eigenaar hem wel vrijgeven voordat je hem op naam kan zetten.
Dat was vroeger zo, maar niet meer. Via Express wordt lifetime automatisch herkend. Neemt niet weg dat het bij overname van een toestel wel prettig is als de oude eigenaar het toestel even verwijdert uit z'n mygarmin-account.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik bewaar al mijn oude navigatie-modellen, je krijgt er vaak toch geen dr.l voor terug.
Ik leg ze in een donkere doos bij elkaar, je weet nooit wat daaruit "groeit" :lol:

Daarnaast werkt bij mij de BMW Navigator 4, mét BMW Cradle én de nodige RAM-mounts (zuignap en korte arm) perfect in de 4-wielige.
En, in tegenstelling tot Garmin Support's beweringen, werkt de externe verkeersontvanger GTM11 perfect, zelfs met Premium Traffic.

Kortom, een navigatie is ook prima een 2e leven/toepassing te geven. _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”