imbus Torx doppen, hulp gevraagd
Moderator: RT_Patrick
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
imbus Torx doppen, hulp gevraagd
Medebeemers,
Ik had een aardige set Torx doppen en imbus torx doppen.
Nu is mijn imbus Torx T30 gebroken.
Ik wil nu van de kleinere Torx, zeg vanaf T20 tot T50 ongeveer een set goede Torx hebben. Iets van bijvoorbeeld Gedore of Hazet of Snap on.
Waar zijn deze een beetje voor een vriendelijke prijs te verkrijgen?
Of heeft iemand een ander merk wat ook wel een beetje kracht kan verdragen?
Ik hoop dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken en verder kunnen helpen.
Waarom? Ik zag net een dop van gedore bij de ene voor 6 euro en de andere voor 11 euro.
Ik weet goed gereedschap is duur maar je koopt het maar 1 keer als het goed is.
Alleen wil ik niet bij iemand voor hetzelfde dan het dubbele betalen.
Ik had een aardige set Torx doppen en imbus torx doppen.
Nu is mijn imbus Torx T30 gebroken.
Ik wil nu van de kleinere Torx, zeg vanaf T20 tot T50 ongeveer een set goede Torx hebben. Iets van bijvoorbeeld Gedore of Hazet of Snap on.
Waar zijn deze een beetje voor een vriendelijke prijs te verkrijgen?
Of heeft iemand een ander merk wat ook wel een beetje kracht kan verdragen?
Ik hoop dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken en verder kunnen helpen.
Waarom? Ik zag net een dop van gedore bij de ene voor 6 euro en de andere voor 11 euro.
Ik weet goed gereedschap is duur maar je koopt het maar 1 keer als het goed is.
Alleen wil ik niet bij iemand voor hetzelfde dan het dubbele betalen.
- Nico4sen
- 2023
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: imbus Torx doppen, hulp gevraagd
Ik heb maandag een setje van Skandia gekocht voor nog geen 23 euri's bij de Welkoop. Het setje heeft de volgende maten:
T10, T15, T20, T25, T27, T30, T40, T45 en T50.
Lijkt me een betaalbaar alternatief en kun je er eens eentje verspelen.
T10, T15, T20, T25, T27, T30, T40, T45 en T50.
Lijkt me een betaalbaar alternatief en kun je er eens eentje verspelen.
Kijk ook eens bij HBM (Herman Buitelaar)
Scandia is niks mis mee inderdaad.
Kom je wel eens in Denemarken/Zweden of Noorwegen?
Dan moet je eens bij Biltema kijken. Goed en goedkoop.
Dus http://www.biltema.dk of se of no
Prof-tools in Eindhoven levert een T30 dop 3/8 aansluiting voor 9,35 Maar dan nog verzenden.....
Of https://www.prof-tools.nl/detail.asp?La ... Prod=10666 is m.i. erg goed.
Scandia is niks mis mee inderdaad.
Kom je wel eens in Denemarken/Zweden of Noorwegen?
Dan moet je eens bij Biltema kijken. Goed en goedkoop.
Dus http://www.biltema.dk of se of no
Prof-tools in Eindhoven levert een T30 dop 3/8 aansluiting voor 9,35 Maar dan nog verzenden.....
Of https://www.prof-tools.nl/detail.asp?La ... Prod=10666 is m.i. erg goed.
Even gekeken in Zweden. Die taal zit nog het handigste in mijn hoofd wegens de hobby het hele jaar door (Cornelis Vreeswijk lezen en begrijpen)
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve ... -12-71113/
Deze kosten omgerekend 15 euro.
Ik heb een langere versie gekocht vorig jaar. Echt heel goede kwaliteit. Had hem voor de remklauwen nodig.
Ik heb een langere versie gekocht vorig jaar. Echt heel goede kwaliteit. Had hem voor de remklauwen nodig.
- EL SCORPIO
Jan, ziet er goed uit en 10 jaar garantie.J vd B te V schreef:Even gekeken in Zweden. Die taal zit nog het handigste in mijn hoofd wegens de hobby het hele jaar door (Cornelis Vreeswijk lezen en begrijpen)
Noorwegen, zweden en denemarken heb ik nog niet te lang geleden gedaan dus dat zit er ff niet in.
Ik zal eens kijken of ze ook postorderen.
- EL SCORPIO
Kijk ook eens voor Proxxon, bij Kruis Gereedschappen in Rotterdam.
Bedenk ook dat je grotere maten ook nodig hebt voor bijvoorbeeld je remklauwen.
Auto's zitten er tegenwoordig ook vol mee.
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Ik heb laatst bij Brezan (de auto-materialen handel) een setje 1/2" Torx doppen gekocht, van voor zover ik weet het 'huismerk'.
Heb er één gebruikt om mijn achterwiel los te halen, dus over de kwaliteit kan ik nog niet zo heel veel zeggen. Kostte zo'n €35 en ziet er degelijk uit.
Heb er één gebruikt om mijn achterwiel los te halen, dus over de kwaliteit kan ik nog niet zo heel veel zeggen. Kostte zo'n €35 en ziet er degelijk uit.
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- EL SCORPIO
J vd B te V schreef:Kijk ook eens voor Proxxon, bij Kruis Gereedschappen in Rotterdam.
Ik heb een volledige Torx set alleen de kleine doppen kunnen niet teveel kracht aan.
Heb zelfs 2 sets en wil nu voor de kleine maten gewoon sterke goede hebben.
Proxxon ken ik, Hein Gericke verkoopt die ook.
Remklauwen, schijven enz pas geleden gedaan en de kleine dop gesloopt op de bouten van de schijven.
- Zwiety
- Land: Nld
- Woonplaats of omgeving: A'foort
Ik bestel in Duitsland wel eens wat bij dit bedrijf TBS Aachen. Tot op heden goede ervaring.
Bijvoorbeeld dit Proxxon-setje (met interne en externe TX-doppen) voor een leuk prijsje van €37,-:
http://www.tbs-aachen.de/PROXXON/Stecks ... _42485.htm
Denk ook eens aan een merk als Carolus of Tengtools.
Zelf zit ik verlekkerd
naar dit setje te kijken : Facom R360Nano
http://www.klium.be/facom-r360nanopb-do ... heft-96329
Hier een filmpje van de ratel (gaaf tooltje toch
)
http://www.youtube.com/watch?v=pIkuRd6b77I
Suc6
PS: ben wel benieuwd van welk merk je huidige TX30 dop is???
Bijvoorbeeld dit Proxxon-setje (met interne en externe TX-doppen) voor een leuk prijsje van €37,-:
http://www.tbs-aachen.de/PROXXON/Stecks ... _42485.htm
Denk ook eens aan een merk als Carolus of Tengtools.
Zelf zit ik verlekkerd

http://www.klium.be/facom-r360nanopb-do ... heft-96329
Hier een filmpje van de ratel (gaaf tooltje toch

http://www.youtube.com/watch?v=pIkuRd6b77I
Suc6
PS: ben wel benieuwd van welk merk je huidige TX30 dop is???
- EL SCORPIO
Zat even te kijken bij tengtools. Ook leuk spul.
De huidige dop is van Rothwald.
Denk dat het bitje niet goed in de bout heeft gezeten want het bovenkantje is van het bitje af.
Heb met alle andere doppen geen probleem.
Achterwiel heb ik er ook al uitgehad en daar ook geen problemen met de doppen.
Ratel is ook goed.
En heb ook nog een doppendoos van Gedore en ook nog een Snap on ratel. En die is ooit een keer intern gebroken (hij is van 1945, mijn vader was monteur in Indië) en is gratis gerepareerd door Snap on.
Ze hadden nog nooit zo een oude gezien maar hadden wel een nieuwe vertanding liggen voor hem. Bakje koffie en hij was weer klaar en compleet gereviseerd en gesmeerd. Super garantie.
De huidige dop is van Rothwald.
Denk dat het bitje niet goed in de bout heeft gezeten want het bovenkantje is van het bitje af.
Heb met alle andere doppen geen probleem.
Achterwiel heb ik er ook al uitgehad en daar ook geen problemen met de doppen.
Ratel is ook goed.
En heb ook nog een doppendoos van Gedore en ook nog een Snap on ratel. En die is ooit een keer intern gebroken (hij is van 1945, mijn vader was monteur in Indië) en is gratis gerepareerd door Snap on.
Ze hadden nog nooit zo een oude gezien maar hadden wel een nieuwe vertanding liggen voor hem. Bakje koffie en hij was weer klaar en compleet gereviseerd en gesmeerd. Super garantie.
Tengtools is goede kwaliteit!
Op beurzen (Vehikel,Motorbeurs Utrecht) staan ook vaak (Duitse) handelaren waar ik nog maar zelden een miskoop heb gedaan.
IK bedoel: Een monteur in een garagewerkplaats verslijt zijn spullen in een jaar, wij doen er een leven lang mee.
Mijn ervaring is wel: ik kocht eind zeventiger jaren voor 50 gulden een 1/2" doppendoos bij de Kijkshop.
Moest schokbrekers vervangen van mijn toenmalige VW'tje, dop 19 scheurde open en even later begaf de ratel het. (Beroepshalve als scheepsWTK weet ik dat je met een ratel niet idioot veel kracht mag zetten, deed ik dus ook niet, maar toch begaf hij het)
Ik naar de Technische Centrale (TC, bestaat nog steeds) en was 100 gulden kwijt voor een dop en een ratel van Gedore.
Dat gereedschap is jaren hobbymatig in gebruik en verslijt ik niet meer.
De tik die ik er aan over heb gehouden, is een zware gereedschaps fetisj
Op beurzen (Vehikel,Motorbeurs Utrecht) staan ook vaak (Duitse) handelaren waar ik nog maar zelden een miskoop heb gedaan.
IK bedoel: Een monteur in een garagewerkplaats verslijt zijn spullen in een jaar, wij doen er een leven lang mee.
Mijn ervaring is wel: ik kocht eind zeventiger jaren voor 50 gulden een 1/2" doppendoos bij de Kijkshop.
Moest schokbrekers vervangen van mijn toenmalige VW'tje, dop 19 scheurde open en even later begaf de ratel het. (Beroepshalve als scheepsWTK weet ik dat je met een ratel niet idioot veel kracht mag zetten, deed ik dus ook niet, maar toch begaf hij het)
Ik naar de Technische Centrale (TC, bestaat nog steeds) en was 100 gulden kwijt voor een dop en een ratel van Gedore.
Dat gereedschap is jaren hobbymatig in gebruik en verslijt ik niet meer.
De tik die ik er aan over heb gehouden, is een zware gereedschaps fetisj

- EL SCORPIO
Heb oud gereedschap van mijn vader, denk van de jaren 60/70, Gedore doppendoos en losse hazet doppen. Gedore ratel, Snap on ratel. En nog wat anders gereedschap.
Uit de tijd van dat hij automonteur en later vorkheftruckmonteur was. Dus een beetje uit mijn jeugdtijd.
Ik heb zelf 30 jaar geleden een doppendoos gekocht van ETC Tools. Niet stuk te krijgen, alleen de ratel heeft het ooit begeven.
Nu een set van Rothwald gekocht met doppen, torxdoppen en bits.
Ik heb los nog een aantal doppen en Torx bitdoppen van Hazet,Gedore, Elora en Stahlwille.
Je merkt alleen met de hele kleine Torxbitdoppen dat je die van goede kwaliteit moet hebben anders begeven deze het.
Ik heb ook al een Torxbit gedraaid gekregen, lijkt nu een wokkel. Maar dan praat je over iets in de maat van T20.
Heb ook nog een andere set met alleen maar Torx en daar zitten ook schroevendraaiers Torx bij en die zijn ook goed stevig en lekker in de hand liggend.
Komt bij Louis.de vandaan en heeft geen merk ergens op staan. Maar heeft me nog niet in de steek gelaten.
Denk dat ik voor de kleine torx-imbus doppen voor zo rond de 50 euro toch een aardig set kan kopen.
Nu nog ff kijken welke. Zit toch te denken of aan Gedore/Hazet of Tengtools of Elora
Snap on wordt een beetje te duur want dan kom je al snel richting 150 euro zag ik.
Deze zomervakantie zit ik in Duitsland dus denk dat ik daar ff ga kijken.
Ga ik eerst even surfen op het net voor een beetje de prijzen en kan ik die vergelijken en daarna aanschaffen.
Jan, ik heb ook een gereedschapsfetish. Zal wel van mijn opa en mijn vader komen. Allebei monteurs geweest. Ik zelf alleen maar voor de hobby, die af en toe uit de hand loopt.
Uit de tijd van dat hij automonteur en later vorkheftruckmonteur was. Dus een beetje uit mijn jeugdtijd.
Ik heb zelf 30 jaar geleden een doppendoos gekocht van ETC Tools. Niet stuk te krijgen, alleen de ratel heeft het ooit begeven.
Nu een set van Rothwald gekocht met doppen, torxdoppen en bits.
Ik heb los nog een aantal doppen en Torx bitdoppen van Hazet,Gedore, Elora en Stahlwille.
Je merkt alleen met de hele kleine Torxbitdoppen dat je die van goede kwaliteit moet hebben anders begeven deze het.
Ik heb ook al een Torxbit gedraaid gekregen, lijkt nu een wokkel. Maar dan praat je over iets in de maat van T20.
Heb ook nog een andere set met alleen maar Torx en daar zitten ook schroevendraaiers Torx bij en die zijn ook goed stevig en lekker in de hand liggend.
Komt bij Louis.de vandaan en heeft geen merk ergens op staan. Maar heeft me nog niet in de steek gelaten.
Denk dat ik voor de kleine torx-imbus doppen voor zo rond de 50 euro toch een aardig set kan kopen.
Nu nog ff kijken welke. Zit toch te denken of aan Gedore/Hazet of Tengtools of Elora
Snap on wordt een beetje te duur want dan kom je al snel richting 150 euro zag ik.
Deze zomervakantie zit ik in Duitsland dus denk dat ik daar ff ga kijken.
Ga ik eerst even surfen op het net voor een beetje de prijzen en kan ik die vergelijken en daarna aanschaffen.
Jan, ik heb ook een gereedschapsfetish. Zal wel van mijn opa en mijn vader komen. Allebei monteurs geweest. Ik zelf alleen maar voor de hobby, die af en toe uit de hand loopt.
Naar Duitsland?
Dan naar LOUIS: http://www.louis.de/_30987e4c0f08fce5bf ... r=10001343
Is altijd wel een winkel in de buurt!
Alleen weet ik niet of ze het bij een Fun-shop hebben.
Je zult bij een Mega- of een Giga store moeten zijn.
Ik ben over twee weken weer even lekker in de Giga store in Berlijn!!

Dan naar LOUIS: http://www.louis.de/_30987e4c0f08fce5bf ... r=10001343
Is altijd wel een winkel in de buurt!
Alleen weet ik niet of ze het bij een Fun-shop hebben.
Je zult bij een Mega- of een Giga store moeten zijn.
Ik ben over twee weken weer even lekker in de Giga store in Berlijn!!

- Eric r1200rt
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Proxxon wordt (werd?) verkocht bij Hornbach
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Volgens mij nog steeds. Tenminste de laatste keer dat ik er was in Tilburg.
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik kocht eens een doppenset van TENG tools. En er zaten nogal wat dingetjes in die niet geschikt waren voor het gebruik in de garage. Ik kocht ook gereedschap van CK en dat was stukken beter. Snapon heeft goed maar ook minder goed gereedschap . De inbussleutels kon ik telkens weer omruilen als ze weer rond waren. Of kijk hier eens http://www.stahlshop.nl/?search=torx&menu=search
Stahlwille is echt super maar ook zeker niet de goedkoopste.
Stahlwille is echt super maar ook zeker niet de goedkoopste.
- EL SCORPIO
Ton, ik heb Gedore, Hazet en Stahlwille als doppen, imbusdoppen en Torximbusdoppen.
Wel in de wat grotere maten en nu wil ik ook gewoon goede kwaliteit in de kleine torximbusdoppen.
Met de schoolvakantie ga ik toch naar Duitsland dus ga daar eens rustig kijken naar wat leuks.
Neem de prijzen die ik onderhand heb gevonden op internet mee en zal eens kijken of ik daar voordeliger uitkom voor goed gereedschap.
Dus gaat goed komen.
Wel in de wat grotere maten en nu wil ik ook gewoon goede kwaliteit in de kleine torximbusdoppen.
Met de schoolvakantie ga ik toch naar Duitsland dus ga daar eens rustig kijken naar wat leuks.
Neem de prijzen die ik onderhand heb gevonden op internet mee en zal eens kijken of ik daar voordeliger uitkom voor goed gereedschap.
Dus gaat goed komen.
Is er ook wat te zeggen over de kwaliteiten van MannesMann en Kraftwerk? 

- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Mannesmann ken ik niet, maar ik gebruik al jaren hoofdzakelijk Kraftwerk en ben daar erg tevreden mee. Behoorlijk robuust en een goede passing op bouten en moeren.Inspector Gadget schreef:Is er ook wat te zeggen over de kwaliteiten van MannesMann en Kraftwerk?
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- EL SCORPIO
Toch wel leuk om te zien dat iedereen wat anders gebruikt en hoeveel verschillende merken er wel niet zijn.
Dan is er nog een merk vergeten: Maxitt.beemerrichard schreef:Toch wel leuk om te zien dat iedereen wat anders gebruikt en hoeveel verschillende merken er wel niet zijn.
Verkopen ze bij ons in de ijzerwaren winkel en bij Fixet.
Levenslange garantie. Nette prijzen. Voor het Hobby gebruik zeer goed.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4351 Weergaves
-
Laatste bericht door Dingelbert
-
-
Nieuw bericht De bomen in het Bluetooth bos, hulp gevraagd
door PaulJacobsnl » » in Over: Communicatie - 10 Reacties
- 5211 Weergaves
-
Laatste bericht door PaulJacobsnl
-
-
- 28 Reacties
- 7584 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
- 2 Reacties
- 3937 Weergaves
-
Laatste bericht door GertJan
-
-
Nieuw bericht BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!
door Menno_Motor » » in Over: (Systeem)helmen - 9 Reacties
- 9251 Weergaves
-
Laatste bericht door WaltzingMatilda
-