Nuviz head up ride HUD voor motorhelmen
Moderator: RT_Patrick
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Nuviz head up ride HUD voor motorhelmen
It's coming...... mogelijk gemaakt door crowdfunding Kickstarter crowdfunding Nuviz
[media]25-K9fIE_9U[/media]
- Andrew
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Nuviz head up ride HUD voor motorhelmen
Leuke gadget, maar zitten we als (recreatieve) motorrijders hier op te wachten ?
Ik ben dol op gadgets maar dit gaat mij een tikje te ver.
Als ik op de motor zit wil ik rustig genieten
Ik ben dol op gadgets maar dit gaat mij een tikje te ver.
Als ik op de motor zit wil ik rustig genieten

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Echt een mooi stukje hi-tech, maar Ik zou wel vreselijk afgeleid worden . . . . en dat terwijl wij als motorrijders onze ogen op de weg moeten houden . . . :shock:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- peterBig
- Type: R1200RT
Hoi,
Ik denk dat de gemiddelde rt rijder eerder conservatief is!
Ik vind dit wat overdreven.
Maar ja, dat maakt ieder voor zich maar uit.
Gr.
Peter
Ik denk dat de gemiddelde rt rijder eerder conservatief is!
Ik vind dit wat overdreven.
Maar ja, dat maakt ieder voor zich maar uit.
Gr.
Peter
Ik heb een voorloper van een dergelijke oplossing gebruikt op toen mijn 1100RT en ik heb een HUD in de auto;
In de auto is het heel prettig, je kunt je blik ver vooruit houden en toch (bijv.) je snelheid goed in de gaten houden. (via de voorruit)
Hierdoor rij ik een vrijwel constante snelheid, en dat scheelt ook enorm in de bekeuringen.
Alleen in de trajectcontroles wordt ik wel eens gesnapt met 4 km overschrijding.
Ook mijn brandstofverbruik is erg laag te noemen (zo'n 1:25 terwijl het een 1.9 TDi met 180 pk is, topsnelheid heb ik nog nooit bereikt).
En dat terwijl er ondertussen al 200.000 km op de teller staat.
Op de (1100RT) motor was het alleen snelheid via de HUD (SportVue) en dat was in den beginne inderdaad even wennen.
Desondanks haalde ik ook daar de meer dan gemiddeld lagere verbruikscijfers, zie de draadjes uit die tijd.
Op zich kan een hulpmiddel die snelheid of navigatie-informatie kan tonen zonder dat je hoofd hoeft te bewegen, (lees: je hoeft je blik niet meer van de weg af te wenden) kan in mijn optiek tot op zekere hoogte wel zinvol zijn.
Natuurlijk is het deels gadget, het is maar wat je er van verwacht.
Zo vindt ik zelf een radio of cruise-control totale onzin op de motor, terwijl het bij mijn motoren er wel op zit.
Ik gebruik het nooit, dus dan is het "onzin" in mijn optiek.
Een toerenteller vindt ik ook eigenlijk onzin, ik kijk er vrijwel nooit op, ik voel en luister naar de motor.
Kortom, ik vlak een dergelijke oplossing niet gelijk helemaal uit, het kán helpen.
In de auto is het heel prettig, je kunt je blik ver vooruit houden en toch (bijv.) je snelheid goed in de gaten houden. (via de voorruit)
Hierdoor rij ik een vrijwel constante snelheid, en dat scheelt ook enorm in de bekeuringen.
Alleen in de trajectcontroles wordt ik wel eens gesnapt met 4 km overschrijding.
Ook mijn brandstofverbruik is erg laag te noemen (zo'n 1:25 terwijl het een 1.9 TDi met 180 pk is, topsnelheid heb ik nog nooit bereikt).
En dat terwijl er ondertussen al 200.000 km op de teller staat.
Op de (1100RT) motor was het alleen snelheid via de HUD (SportVue) en dat was in den beginne inderdaad even wennen.
Desondanks haalde ik ook daar de meer dan gemiddeld lagere verbruikscijfers, zie de draadjes uit die tijd.
Op zich kan een hulpmiddel die snelheid of navigatie-informatie kan tonen zonder dat je hoofd hoeft te bewegen, (lees: je hoeft je blik niet meer van de weg af te wenden) kan in mijn optiek tot op zekere hoogte wel zinvol zijn.
Natuurlijk is het deels gadget, het is maar wat je er van verwacht.
Zo vindt ik zelf een radio of cruise-control totale onzin op de motor, terwijl het bij mijn motoren er wel op zit.
Ik gebruik het nooit, dus dan is het "onzin" in mijn optiek.
Een toerenteller vindt ik ook eigenlijk onzin, ik kijk er vrijwel nooit op, ik voel en luister naar de motor.
Kortom, ik vlak een dergelijke oplossing niet gelijk helemaal uit, het kán helpen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht BMW toont laserverlichting en head-up display
door Inspector Gadget » » in BMW Motorrad nieuwtjes - 15 Reacties
- 12267 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget