nieuwe video: de zoekfunctie in Basecamp

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

nieuwe video: de zoekfunctie in Basecamp

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Basecamp is in de afgelopen jaren behoorlijk veranderd en daarmee zodanig verbeterd dat het gros van de 'oude' mapsource-gebruikers inmiddels wel is overgestapt.

Toch is er met name één aspect waarover je in Basecamp nog aardig kunt struikelen (en je geneigd bent terug te grijpen op MapSource): de ZOEKFUNCTIE.

Ik heb de afgelopen tijd de nodige 'probleemgevallen' verzameld en die gebruikt om te kijken of sprake is van een structureel probleem in Basecamp, danwel of het misschien vooral 'een handigheidje' is.

Dat laatste blijkt inderdaad het geval. Vooral het toevoegen van de drieletterige land-afkorting achter de zoekopdracht is van grote invloed op het resultaat.

Enfin. Zoals gebruikelijk heb ik er een video'tje van gemaakt. Tenzij je het zelf al ontdekt had eigenlijk een must-see voor alle Basecamp gebruikers (het maakt het werken met basecamp weer een stuk prettiger). Dus deel de video gerust met anderen via club-site, facebook etc.

Zie http://youtu.be/0RZbY7Q66xY
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Re: nieuwe video: de zoekfunctie in Basecamp

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Waarmee in mijn optiek aangetoond wordt dat er nog veel te verbeteren valt in BaseCamp. :$
Maar handige video waarmee diverse mogelijke "oplossingen" besproken worden.

De ideale wereld:
De hardware van Garmin & de software van TomTom in 1 apparaat. :lol:

Voor de "veiligheid" de volledige link naar de video;
[media]0RZbY7Q66xY[/media]
Hans Vaessen

dutchmidiman schreef: de software van TomTom
Wat is dan het basecamp-equivalent van TomTom?? ;)
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Er moet altijd iets te wensen overblijven. ;)

Maar G00gle Earth lijkt mij een redelijk alternatief tot op zekere hoogte.
Hans Vaessen

Google earth werkt qua zoeken veel beter. Maar dan moet je wel 'connected' zijn.

Overigens kun je in GE een placemarker maken die je dan opslaat als gpx en weer kunt importeren in basecamp - en vervolgens overzetten naar je toestel.

Komt in de cursus DVD wel aan de orde, maar met 'gewoon doen' moet het ook met bovenstaande omschrijving lukken.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
JM1100RT
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Eindhoven

Ongelezen bericht door JM1100RT »

Beste Hans, Dank voor de - als altijd - duidelijke uitleg.

Ik gebruik bij het zoeken naar steden vaak de Meer knop om de Nuttige punten te filteren.

Zo lang er nog video' s aan te pas moeten komen om een basale functie in navigatiesoftware uit te leggen moet er toch ergens niet helemaal gebruikersvriendelijk zijn?? :$ '
Of is dit weer koren op de molen van de TomTom fans?? :D :D
Inspector Gadget

Het kan inderdaad wat gebruikersvriendelijker, daar kan Garmin in mijn optiek zeker wat van leren van TomTom. Zondermeer.

Maar zo heeft Garmin ook nog steeds ernstige kaart- en routefouten zitten in de routekaarten zelf, bemerk ik helaas nog steeds. :$

Ik voorspel dat in de nabije toekomst navigatie meer en meer "connected" gaat werken.
Mits de kosten van dataverkeer meer betaalbaar wordt en zo voort.

Kijk maar naar de Garmin Monterra, m.i. een schoolvoorbeeld waar het "connected" zijn een zekere meerwaarde heeft, dan komt de kracht van een dergelijk platform nog meer tot zijn recht.

Of, nog meer een pionier op het connected-zijn vlak, in mijn optiek althans, TomTom's HD Traffic.

In de tussentijd zijn Hans V's video's een welkome aanvulling alle "uitdagingen" te leren kennen en de diverse "oplossingen" daar voor. _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”