Vakantie 2013
Moderator: RT_Patrick
Vakantie 2013
Beste Forum lezer
Begin juli j.l. zijn mijn vrouw en ik op onze R 1100 RT op low budget vakantie gegaan in Normandië - Bretagne. Daar ik zeer recentelijk werkeloos geworden ben, was dit wel noodzakelijk.
Vanuit Delft ,( onze woonplaats) geheel binnendoor. Tenzij het even niet anders kan. Via de Belgische en Franse kustlijn gereden, langs schitterende uitzichtpunten, zo ook plaatsjes . ( bij helder weer is Engeland heel goed zichtbaar). Via de Port de Normandië ( zeer hoge , voor motorrijders tolvrije brug) de Seine over . Om vervolgens de gehele kustlijn te volgen van Bretagne. Werkelijk de mooiste uitzichten vindt je hier. En... Heerlijk mosselen eten!
Wij maakte gebruik van Formule 1 hotels . ( zeer vriendelijk voor je portemonnaie ) gratis WI FI , prima bedden en douches. Heerlijke koffie enz, zo veel je wil.
Nadeel is dat het altijd in de nabijheid van snelwegen ligt , daardoor niet echte een sfeervolle omgeving , maar dat is een keuze. Je kunt b.v, gaan eten in de bijbehorende stad, laat binnenkomen , dan heb je er relatief geen last van. Wij boekte on -line weer ons volgende formule 1 hotel. Ging erg makkelijk en soepel. Tanken kun je bij een grote super mache , scheelt ook weer . Bij deze super kochten wij alles voor een lunch en avond eten .
Na 12 dagen en 3.462 km verder, kwamen wij zeer voldaan weer veilig en wel in Delft aan.
Wie nog op vakantie gaan, maar twijfelen over een bestemming, is dit een absolute aanrader. Voor meer info kun je mij mailen. [email protected]
Salut
Begin juli j.l. zijn mijn vrouw en ik op onze R 1100 RT op low budget vakantie gegaan in Normandië - Bretagne. Daar ik zeer recentelijk werkeloos geworden ben, was dit wel noodzakelijk.
Vanuit Delft ,( onze woonplaats) geheel binnendoor. Tenzij het even niet anders kan. Via de Belgische en Franse kustlijn gereden, langs schitterende uitzichtpunten, zo ook plaatsjes . ( bij helder weer is Engeland heel goed zichtbaar). Via de Port de Normandië ( zeer hoge , voor motorrijders tolvrije brug) de Seine over . Om vervolgens de gehele kustlijn te volgen van Bretagne. Werkelijk de mooiste uitzichten vindt je hier. En... Heerlijk mosselen eten!
Wij maakte gebruik van Formule 1 hotels . ( zeer vriendelijk voor je portemonnaie ) gratis WI FI , prima bedden en douches. Heerlijke koffie enz, zo veel je wil.
Nadeel is dat het altijd in de nabijheid van snelwegen ligt , daardoor niet echte een sfeervolle omgeving , maar dat is een keuze. Je kunt b.v, gaan eten in de bijbehorende stad, laat binnenkomen , dan heb je er relatief geen last van. Wij boekte on -line weer ons volgende formule 1 hotel. Ging erg makkelijk en soepel. Tanken kun je bij een grote super mache , scheelt ook weer . Bij deze super kochten wij alles voor een lunch en avond eten .
Na 12 dagen en 3.462 km verder, kwamen wij zeer voldaan weer veilig en wel in Delft aan.
Wie nog op vakantie gaan, maar twijfelen over een bestemming, is dit een absolute aanrader. Voor meer info kun je mij mailen. [email protected]
Salut
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Re: Vakantie 2013
Rob,
Daar kun je mooi op terugkijken ! Dank voor het verslag en dit is idd een idee om op te volgen.
Daar kun je mooi op terugkijken ! Dank voor het verslag en dit is idd een idee om op te volgen.
GrTz
BertL
BertL
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Mooi verslag Rob, we zijn ook net 1½ week terug uit zuid-Bretagne (Presqu'ile de rhuys). SUPER, wat een mooie kustlijn en wat hebben de Fransen hun wegennet verbeterd. 100 punten 

- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Vorig jaar in dit gebied geweest (niet met de motor), inderdaad mooie omgeving! Moet ik nog een keer met de motor gaan toeren. En als je van vis houdt: perfect!
Kan echter jouw opmerking over de kwaliteit van de F1 hotels niet delen. Ooit één keer in zo'n "hotel" geslapen maar nooit weer: vieze kamer, broeierige bedden met smoezelig beddegoed (alsof iemand voor ons erin geslapen had), lousy en vieze douches. Ontbijt was die naam niet waard (en ook het geld niet...).
Enige voordeel: goedkoop en snel te boeken en geen sluitings/openingstijden omdat je altijd met je creditcard binnen kan.
Maar misschien heeft ook F1 in de laatste jaren een kwaliteitsslag gemaakt
Kan echter jouw opmerking over de kwaliteit van de F1 hotels niet delen. Ooit één keer in zo'n "hotel" geslapen maar nooit weer: vieze kamer, broeierige bedden met smoezelig beddegoed (alsof iemand voor ons erin geslapen had), lousy en vieze douches. Ontbijt was die naam niet waard (en ook het geld niet...).
Enige voordeel: goedkoop en snel te boeken en geen sluitings/openingstijden omdat je altijd met je creditcard binnen kan.
Maar misschien heeft ook F1 in de laatste jaren een kwaliteitsslag gemaakt

Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- RTbeRT
- Type: R1200RT
- Bijz: 90-Jahre edition
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Heemskerk
Hoi Rob,
mooi verslag, ik ga ook altijd low budget op vakantie en pak dan om de dag een F1 hotel (wil er liever niet douchen :) ), F1 wordt vaak gebruikt door werklui (bouwvakkers, lichtreclamemonteurs e.d.) die s'avonds te ver van huis zijn.....
Kan langs de kust van Normandie de plaatsjes Honfleur en Etretat van harte aanbevelen, zijn echt heel mooie plekjes.
Ook de Pont de Normandie is heel apart, als je er op af rijdt is het net een groot skateboardparcours......
Ook de Mont St. Michel is niet te versmaden.....
groetjes, Bert
mooi verslag, ik ga ook altijd low budget op vakantie en pak dan om de dag een F1 hotel (wil er liever niet douchen :) ), F1 wordt vaak gebruikt door werklui (bouwvakkers, lichtreclamemonteurs e.d.) die s'avonds te ver van huis zijn.....
Kan langs de kust van Normandie de plaatsjes Honfleur en Etretat van harte aanbevelen, zijn echt heel mooie plekjes.
Ook de Pont de Normandie is heel apart, als je er op af rijdt is het net een groot skateboardparcours......
Ook de Mont St. Michel is niet te versmaden.....
groetjes, Bert
So if you want my address it's number one at the end of the bar
Where I sit with the broken angels
Clutchin' at straws and nursin' our scars
-
And if you ever come across us, don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognize by the reflection in our eyes
That deep down inside, we're all one and the same
We're clutchin' at straws...
Where I sit with the broken angels
Clutchin' at straws and nursin' our scars
-
And if you ever come across us, don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognize by the reflection in our eyes
That deep down inside, we're all one and the same
We're clutchin' at straws...
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Die kant wil ook nog's op. En dan ook 'even' langs de bekende plaatsen uit de 2e WO
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- Robin0341
- Type: R1250RT
- Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
- Land: NLD
- Woonplaats of omgeving: Ermelo
Goed te lezen dat jullie het zo fijn hadden. Hopelijk heb je snel weer een job.
Iemand anders was ook al een topic gestart over een trip naar Normandië. viewtopic.php?t=7513#p79239
Wellicht zal hij na zijn huidige vakantie eens contact met je kunnen leggen om wat info van jou te krijgen.
Met de motor lijkt het me inderdaad een prachtig gebied om rond te tuffen.
Iemand anders was ook al een topic gestart over een trip naar Normandië. viewtopic.php?t=7513#p79239
Wellicht zal hij na zijn huidige vakantie eens contact met je kunnen leggen om wat info van jou te krijgen.
Met de motor lijkt het me inderdaad een prachtig gebied om rond te tuffen.
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Thx om dit hier met ons te delen, dat gebied is zeker de moeite waard.
Wij hebben hier ook ooit de volledige kustlijn van Normandie en Bretagne gedaan maar dan met de auto. Zal zeker met de motor nog meer genieten zijn van alles.
Wij hebben hier ook ooit de volledige kustlijn van Normandie en Bretagne gedaan maar dan met de auto. Zal zeker met de motor nog meer genieten zijn van alles.
Grts Franky
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3413 Weergaves
-
Laatste bericht door BMW
-
- 22 Reacties