Koppeling R1150RT
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 12 jul 2012, 08:17
- Type: R1150RT
- Land: Belgium
- Woonplaats of omgeving: Brugge
Koppeling R1150RT
Ik heb het gevoel dat ik mijn koppeling verder moet indrukken dan vroeger.
Tegenwoordig moet hem induwen tot ongeveer 1 cm van het handvat, vooraleer ik ontkoppeling.
Is dit normaal of zou het inderdaad verminderd zijn?
Tegenwoordig moet hem induwen tot ongeveer 1 cm van het handvat, vooraleer ik ontkoppeling.
Is dit normaal of zou het inderdaad verminderd zijn?
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Koppeling R1150RT
Bij een kabel bediende koppeling zou ik zeggen eerst speling afstellen. Bij een hydraulische koppeling verschuift ook het "bijtmoment" als de koppelingsplaat afslijt. Het "bijtmoment" ligt dan uiteindelijk op het punt dat de koppeling pas echt gekoppelt is als de koppelingshendel al bijna helemaal in zijn rustpositie is .En ga je dan nog verder dan krijg je een slippende koppeling.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Koppeling R1150RT
Heb je, of iemand anders, misschien het handel versteld, zit zo'n draai wieltje op met 3 standen voor de mensen met de kleine handjes. 

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- clemturbo
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 13:37
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
- Locatie: enschede
- rob55
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 okt 2011, 18:02
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: 1200GS 2008 Blauw
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Grave
Re: Koppeling R1150RT
Het stelwieltje zit ook bij een
aan de koppelingshendel.
Ik denk aan een eventuele lekkage waardoor er lucht in het hydraulische deel is gekomen.
Is het vloeistof niveau nog goed....??
Rob

Ik denk aan een eventuele lekkage waardoor er lucht in het hydraulische deel is gekomen.
Is het vloeistof niveau nog goed....??
Rob
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Koppeling R1150RT
...........is zo basic dat ik daar niet eens aan denkrob55 schreef:Het stelwieltje zit ook bij eenaan de koppelingshendel.
Ik denk aan een eventuele lekkage waardoor er lucht in het hydraulische deel is gekomen.
Is het vloeistof niveau nog goed....??
Rob

Verder is de werkcilinder van de koppeling van de R1150 ook een berucht ding, vraag maar aan Beemer-tycoon, (is even off-line) als het lagertje vastloopt gaat de hele boel binnenin draaien en ontkoppelt die ook niet meer. Hij kwam er achter (kapot gegaan tijdens een vakantie) door dat bij het verversen van de koppelingsvloeistof er maar zwarte vloeistof uit bleef komen, restanten van de cup. Uiteindelijk een nieuwe werkcilinder laten plaatsen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Koppeling R1150RT
Hoeveel km heb je met deze koppeling gereden?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 12 jul 2012, 08:17
- Type: R1150RT
- Land: Belgium
- Woonplaats of omgeving: Brugge
Re: Koppeling R1150RT
Het is inderdaad een R1150RT.
Ondertussen kan ik mijn vitessen niet meer verzetten. Tijdens mijn laatste rit moest ik hem telkens maar dieper en dieper induwen tot hij niet meer wilde ontkoppelen.
Het wieltje staat goed. Ik heb 65000 kilometer op de teller.
Vorige week heb ik de koppeling laten ontluchten omdat het pijl geminderd was. Daarna bleef het even beter, maar wanneer ik rap reed (autosnelweg) verslechterde het telkens terug. Met verslechteren bedoel ik dat ik de koppeling dieper moest induwen.
Ze komen hem morgenavond halen. Ik laat weten als het inderdaad het lagertje was van de drukcilinder. Het vloeistofpijl is niet veranderd.
Ondertussen kan ik mijn vitessen niet meer verzetten. Tijdens mijn laatste rit moest ik hem telkens maar dieper en dieper induwen tot hij niet meer wilde ontkoppelen.
Het wieltje staat goed. Ik heb 65000 kilometer op de teller.
Vorige week heb ik de koppeling laten ontluchten omdat het pijl geminderd was. Daarna bleef het even beter, maar wanneer ik rap reed (autosnelweg) verslechterde het telkens terug. Met verslechteren bedoel ik dat ik de koppeling dieper moest induwen.
Ze komen hem morgenavond halen. Ik laat weten als het inderdaad het lagertje was van de drukcilinder. Het vloeistofpijl is niet veranderd.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 12 jul 2012, 08:17
- Type: R1150RT
- Land: Belgium
- Woonplaats of omgeving: Brugge
Re: Koppeling R1150RT
Het was inderdaad een kapotte werkcilinder
. Die is nu vervangen door de garage.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 5924 Weergaves
-
Laatste bericht door Beemer-Tycoons
-
- 3 Reacties
- 3007 Weergaves
-
Laatste bericht door Edward1968
-
- 3 Reacties
- 3177 Weergaves
-
Laatste bericht door Hazeldonk