Motorstop in de Vogezen
Moderator: RT_Patrick
- bmwrene
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Je voelt het pas als je het door hebt.
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Bladel
Motorstop in de Vogezen
Dit is dus niet leuk kijk maar naar: _003
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... toren.html
Laatst gewijzigd door bmwrene op 25 jan 2013, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- HansD
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: Motorstop in de Dolomieten
Weer zo'n voorbeeld waar een paar gekken het verpesten voor de rest van de motorrijders.bmwrene schreef:Dit is dus niet leuk kijk maar naar: _003
Vergelijking met dijkweggetjes vind ik niet helemaal opgaan, want daar gaat het vooral over de zondagsrust voor de bewoners; en dat zal in de franse bergen niet zo spelen.
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
En op door de weekse dagen mag je er nog gewoon overheen (als het doorgaat)
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Inderdaad, graag de titel van het bericht corrigeren!! Ik schrok me al rot, net nu ik bezig ben met organiseren van een motorreisje naar de Dolomieten!!doov650 schreef:Hoezo Dolemieten ? Het artikel gaat over de Vogezen.
Hoe vervelend dit ook is, geen onnodige paniek zaaien svp....
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Och..... heb je toch een meevaller :-)PaPinkelman schreef:Inderdaad, graag de titel van het bericht corrigeren!! Ik schrok me al rot, net nu ik bezig ben met organiseren van een motorreisje naar de Dolomieten!!doov650 schreef:Hoezo Dolemieten ? Het artikel gaat over de Vogezen.
Hoe vervelend dit ook is, geen onnodige paniek zaaien svp....

- Marcel 1200rt
- Bijz: K1600GT
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Re: Motorstop in de Vogezen
Naast de onvriendelijkheid, het chauvinisme en de vaak idiote prijzen is het weren van motorrijders een volgende stap die Frankrijk echt onaantrekkelijk maakt voor mij. 

Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Om dezelfde redenen kom ik niet graag in Limburg.Marcel 1200rt schreef:Naast de onvriendelijkheid, het chauvinisme en de vaak idiote prijzen is het weren van motorrijders een volgende stap die Frankrijk echt onaantrekkelijk maakt voor mij.
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
de laatste opmerking vindt ik op het randje .. :shock:doov650 schreef:Om dezelfde redenen kom ik niet graag in Limburg.Marcel 1200rt schreef:Naast de onvriendelijkheid, het chauvinisme en de vaak idiote prijzen is het weren van motorrijders een volgende stap die Frankrijk echt onaantrekkelijk maakt voor mij.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Benji
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Als ik zo´n opmerking lees, begrijp ik hieruit dat Limburgers onvriendelijk zijn, ik hoop dat ik dit verkeerd begrepen heb.doov650 schreef:Om dezelfde redenen kom ik niet graag in Limburg.Marcel 1200rt schreef:Naast de onvriendelijkheid, het chauvinisme en de vaak idiote prijzen is het weren van motorrijders een volgende stap die Frankrijk echt onaantrekkelijk maakt voor mij.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- Eric r1200rt
- Type: R1200RT
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Hm, woon inmiddels 25 jaar, met veel plezier, in Limburg. Heb de Limburgers nooit als onvriendelijk ervaren. Opmerkingen waarin een groep mensen op basis van een geografisch (of ander) kenmerk negatief worden weggezet, komen op mij nogal discriminerend over.
Groet uit Limburg,
Eric.
Groet uit Limburg,
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- Marcel 1200rt
- Bijz: K1600GT
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Doov, daar doe je jezelf en veel anderen vast een groot plezier mee.doov650 schreef:Om dezelfde redenen kom ik niet graag in Limburg.Marcel 1200rt schreef:Naast de onvriendelijkheid, het chauvinisme en de vaak idiote prijzen is het weren van motorrijders een volgende stap die Frankrijk echt onaantrekkelijk maakt voor mij.

Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Ik ben nog nooit een ongezellige Limburger tegen gekomen
.
Integendeel.
Maar ik denk als hordes onbeschofte weggebruikers iedere weekend door een omgeving
de weg onveilig maakt komt dan iedereen in opstand om ze tegen te houden.
Helaas in plaats van een harde aanpak van een minderheid idioten worden dan
de regels bepaald voor de meerderheid. Hier ben ik er vel op tegen !

Integendeel.
Maar ik denk als hordes onbeschofte weggebruikers iedere weekend door een omgeving
de weg onveilig maakt komt dan iedereen in opstand om ze tegen te houden.
Helaas in plaats van een harde aanpak van een minderheid idioten worden dan
de regels bepaald voor de meerderheid. Hier ben ik er vel op tegen !
Mensen bedankt voor de reacties.
Vervang Limburg en Limburgers door Frankrijk en en Fransen en kijk dan nog eens in de spiegel van cynisme.
Nuff said.
Vervang Limburg en Limburgers door Frankrijk en en Fransen en kijk dan nog eens in de spiegel van cynisme.
Nuff said.
- bmwrene
- Bijz: Je voelt het pas als je het door hebt.
- Woonplaats of omgeving: Bladel
Ik dacht dat het hier over de Vogezen ging en niet over we andere oordelen. _003
Ik mag de een ook beter als de ander....ook ik kan niet met heel de wereld vrienden zijn.
Want:
Als je niet kunt wat je wil, moet je willen wat je kunt
OF:
Als je niet wilt wat je kunt, moet je kunnen wat je wilt.
Groetjes motor ( volwassen) mannen en vrouwen
Ik mag de een ook beter als de ander....ook ik kan niet met heel de wereld vrienden zijn.
Want:
Als je niet kunt wat je wil, moet je willen wat je kunt
OF:
Als je niet wilt wat je kunt, moet je kunnen wat je wilt.
Groetjes motor ( volwassen) mannen en vrouwen

- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik heb in Frankrijk nog niet veel passen gereden maar ik heb vooral in Zwitserland toch vele motorrijders wel zeer rare stunts zien uithalen. Dacht ik dat met over de 110/120km per uur omlaag op de Col de la Forclaz wel snel was werd ik toch door de Zwitsers ingehaald en vaak nog door motorrijders die geen helm droegen en geen geschikte motorkleding. En het werd een sport om telkens weer naar boven en naar beneden te gaan om te kijken of het gemiddelde nog iets omhoog kon.
Daarbij hield men dan maar weinig rekening met het overige verkeer.
Ik kan me voorstellen als zoiets gebeurd dat er uiteindelijk er regels komen. En aangezien ik niet weet hoe men daar op die passen in Frankrijk rijd kan ik niet beoordelen of het een goed of slecht idee is.
Overigens vind ik wel dat de Fransen best wel wat aparte regels op na houden maar ja. En tevens ga ik wel graag naar Limburg en heb ik niet het gevoel dat ik er niet welkom ben. Ach iedereen heeft zijn eigen ervaringen.
Ik kan me voorstellen als zoiets gebeurd dat er uiteindelijk er regels komen. En aangezien ik niet weet hoe men daar op die passen in Frankrijk rijd kan ik niet beoordelen of het een goed of slecht idee is.
Overigens vind ik wel dat de Fransen best wel wat aparte regels op na houden maar ja. En tevens ga ik wel graag naar Limburg en heb ik niet het gevoel dat ik er niet welkom ben. Ach iedereen heeft zijn eigen ervaringen.
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Meetlus gemiddelde snelheid over een bepaald traject en het probleem is grotendeels opgelost. Ben er geen voorstander van maar het werkt wel.
Ton1959 schreef:Ik heb in Frankrijk nog niet veel passen gereden maar ik heb vooral in Zwitserland toch vele motorrijders wel zeer rare stunts zien uithalen. Dacht ik dat met over de 110/120km per uur omlaag op de Col de la Forclaz wel snel was werd ik toch door de Zwitsers ingehaald en vaak nog door motorrijders die geen helm droegen en geen geschikte motorkleding. En het werd een sport om telkens weer naar boven en naar beneden te gaan om te kijken of het gemiddelde nog iets omhoog kon.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht