De Pyreneeën in 2013
Moderator: RT_Patrick
- mhovens
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Contacteer:
De Pyreneeën in 2013
Na een schitterende toertocht vorig jaar naar Noorwegen zijn de voorbereidingen begonnen voor het komende jaar. Dit jaar hebben we de pyreneeën uitgezocht als bestemming. We willen heen met de trein en terug rijden. We denken negen a tien dagen te gaan begin mei. Onze voorbereidingen compleet met overdenkingen, routeplanning willen net als vorige keer weer delen. Als je zin en tijd hebt kun je ons avontuur weer volgen op onze website http://www.highway-hornets-nest.com. Ik zal ook hier op het forum na afloop foto's en natuurlijk filmpjes plaatsen.
Groetjes,
Marcel
Groetjes,
Marcel
- JoJothefirst
- 2024
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Re: De Pyreneeën in 2013
Afgelopen zomervakantie heb ik (met mijn gezin natuurlijk) doorgebracht aan de voet van de Pyreneeën. Auto met caravan, dus weinig kans voor de RT. Maar de omgeving is daar zo geweldig, en prachtig om met de motor te berijden
Bij ons op de camping stond iemand met een mooie rooie
, ik heb hem nog op ons forum gewezen (hij kende het niet). Hij en zijn vrouw gaven ook aan dat ze het een geweldige regio vonden om te rijden, dus dat gaat helemaal goed komen met jullie!!
Heel veel plezier en ik zie met genoegen het beeldmateriaal tegemoet.
JoJo

Bij ons op de camping stond iemand met een mooie rooie

Heel veel plezier en ik zie met genoegen het beeldmateriaal tegemoet.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Ben er afgelopen september geweest. Genieten.
Zorg wel dat je Motorstop Helder mijdt , want dat is een krot van jewelste en het eten is er van lage kwaliteit.
Hier een stukkie beeld http://www.youtube.com/watch?v=8VBfyZJY ... ture=g-upl
Zorg wel dat je Motorstop Helder mijdt , want dat is een krot van jewelste en het eten is er van lage kwaliteit.
Hier een stukkie beeld http://www.youtube.com/watch?v=8VBfyZJY ... ture=g-upl
Ben benieuwd naar de informatie op jullie website, erg prettig leesbaar geweest altijd en het verslag zelf is ook geweldig! Ik krijg er ook al weer zin in 

-
- Type: R1250RT
- Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Randstad
Hallo Marcel,
Afgelopen zomer met me schoonzoon naar de Pyreneeën geweest. Het is daar erg mooi sturen
maar het kan er wel erg warm zijn.
De eerste dag een stukje autobaan, en bij Karlsruhe eraf om via het Pzalzer wald en de Vogezen naar het zuiden te rijden.
's Middags om een uur of vijf, zochten we een hotelletje of een B&B. Dan een lekker biertje en eten.
De volgende ochtend proberen om zo vroeg mogelijk te rijden en zo de hitte iets voor te zijn.
Wij hebben 5643 km gereden en deden er ook negen dagen over. We konden het met een setje banden af en hoefde niet naar Andorra voor nieuwe.
De Pyreneeën heeft nog een voordeel, het is daar nog niet erg druk met andere motorrijders zoals in de Alpen en Dolomieten.
Komende zomer zal mij bestemming waarschijnlijk weer Slovenië zijn, of een paar dagen Corsica.
Heerlijk hè? Plannen maken,
Hans.
Afgelopen zomer met me schoonzoon naar de Pyreneeën geweest. Het is daar erg mooi sturen

De eerste dag een stukje autobaan, en bij Karlsruhe eraf om via het Pzalzer wald en de Vogezen naar het zuiden te rijden.
's Middags om een uur of vijf, zochten we een hotelletje of een B&B. Dan een lekker biertje en eten.
De volgende ochtend proberen om zo vroeg mogelijk te rijden en zo de hitte iets voor te zijn.
Wij hebben 5643 km gereden en deden er ook negen dagen over. We konden het met een setje banden af en hoefde niet naar Andorra voor nieuwe.
De Pyreneeën heeft nog een voordeel, het is daar nog niet erg druk met andere motorrijders zoals in de Alpen en Dolomieten.
Komende zomer zal mij bestemming waarschijnlijk weer Slovenië zijn, of een paar dagen Corsica.
Heerlijk hè? Plannen maken,
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
- mhovens
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. In middels ben ik druk met het plannen van de route. We gaan begin mei dus ik hoop dat het dan nog niet al te heet is. De eerste dag staat globaal in de steigers. Vanaf Narbonne binnen door naar Chateau de Queribus. Dan verder binnen door richting Prades, echter voor Prades buigen we richting het westen om richting Ax les Thermes te rijden. Daar gaan we dan overnachten. Vandaag kan de trein worden geboekt dus dat ga ik vanavond dan maar doen. Ik zal de route voor deze dag nog moeten bekijken op koffie en tankstops en eventueel plaatsen die op te kaart te herkennen zijn waar je mooie foto's en films kan maken. Hier zet ik dan een waypoint ter herrinering tijdens het rijden.
Groetjes,
Marcel
Bedankt voor jullie reacties. In middels ben ik druk met het plannen van de route. We gaan begin mei dus ik hoop dat het dan nog niet al te heet is. De eerste dag staat globaal in de steigers. Vanaf Narbonne binnen door naar Chateau de Queribus. Dan verder binnen door richting Prades, echter voor Prades buigen we richting het westen om richting Ax les Thermes te rijden. Daar gaan we dan overnachten. Vandaag kan de trein worden geboekt dus dat ga ik vanavond dan maar doen. Ik zal de route voor deze dag nog moeten bekijken op koffie en tankstops en eventueel plaatsen die op te kaart te herkennen zijn waar je mooie foto's en films kan maken. Hier zet ik dan een waypoint ter herrinering tijdens het rijden.
Groetjes,
Marcel
- mhovens
- Contacteer:
De dag van vertrek komt nu toch met rasse schreden dichterbij. 10 Mei gaan we op de trein in Düsseldorf. Ik ben mij lijstje aan het af werken. Begonnen met alle elektronica te voorschijn te halen, alle accu's opgeladen. Alle foto- en filmapparatuur de datum en tijd gelijk gezet met de navigatie. Kan ik later de beelden syncroniseren met de GPS track. Ik heb leuke software gevonden, Racerender, waarmee ik nog wil experimenteren. Ook een tweede actioncam besteld die morgen moet binnen komen. Tevens gecontroleerd of ik alle kabels ingepakt heb. Als je het dan allemaal uitstalt, dat ziet dat er zo uit:

- mhovens
- Contacteer:
Ook qua kleding begint het prima voor elkaar te zijn. Nog 6 dagen and counting down:

- mhovens
- Contacteer:
Wachten op dat we op de trein kunnen. De trein reis was soepeltjes, echt aan te raden.

- mhovens
- Contacteer:
Met de trein van Düsseldorf naar Narbonnen
[media]_mPV8cGIEEk[/media]
[media]_mPV8cGIEEk[/media]
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Mooie impressie, lui. Veel plezier en hou het heel allemaal. Wij kleumen hier wel verder . . . 

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 11184 Weergaves
-
Laatste bericht door mhovens
-
- 0 Reacties