de nieuwe tarieven verkeersboetes

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

ijsbeer

Re: de nieuwe tarieven verkeersboetes

Ongelezen bericht door ijsbeer »

Bert M schreef:Ik had in eerste instantie het voornemen om inhoudelijk op de bijdrage van IJsbeer te reageren, maar bedacht me gelukkig op tijd dat dit een motorforum is en geen politieke arena...
[groet]

Bert M
Big RT Smile Ik denk zo een discussie eindigd zoals een discussie over banden of motoren, iedereen heeft gelijk want het is maar een mening.

Als je het feitelijk bekijkt heeft de regering welke door de meerderheid van burgers is gekozen deze nieuwe boetecatalogus in werking gezet.
Wie zich aan de regels houdt heeft er geen last van.

Mijn mening is dat dit als extra spekpot van de staatskas bedoeld is. Ik vind het belacherlijk dat een kleine overtreding zo keihard beboet wordt,
maar dit is ja alleen maar mijn mening _001 _004

gr Dirk
Sander M

Ongelezen bericht door Sander M »

Ik mis nog iets in het lijstje aan het begin van dit draadje. Het rijden met niet schoon gemaakte ruiten, zeer actueel deze dagen. Kennelijk hechten sommigen, enkelen gelukkig, er niet aan te zien wat er achter en naast hen rijdt. Mag van mij een zeer stevige boete op staan, zo niet art. 5.

Sander
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

hybride schreef:Geen gek idee van de heer van Vollenhoven. Oom agent zal zich hierin wellicht ook goed kunnen schikken. Elke omstandigheid is ten slotte anders. Het verkeer is dynamisch. Als je andere weggebruikers direct in gevaar brengt door je overtreding mag de boete m.i. ook best wat hoger zijn. Als het louter een administratieve overtreding is zonder verder gevaar dan zou het laagste bedrag meer passen of een ferme preek met waarschuwing :D
Lijkt me een bijzonder slecht idee. Wat voor discussies denk je dat je dan krijgt? Je weet dat voor overtreding x tussen de €100 en de €150 gegeven mag worden. Agent geeft je €150 en je buurman had de dag ervoor €110. Lijkt me alleen maar moeilijker worden voor Oom Agent. Meer discussie, meer agressie, meer gedoe. Niet doen. Hou je gewoon aan de snelheid en rij niet door rood. Is dat zo ingewikkeld? En als je dat niet doet (ik heb dat ook wel eens), piep dan niet maar draag het als een vent. Je was ook vent genoeg om te hard te rijden.... En voor door rood rijden mogen ze ontzegging van 3 maanden op zetten wat mij betreft.
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Mike Philippens schreef:Hou je gewoon aan de snelheid en rij niet door rood. Is dat zo ingewikkeld? En als je dat niet doet (ik heb dat ook wel eens), piep dan niet maar draag het als een vent. Je was ook vent genoeg om te hard te rijden.... En voor door rood rijden mogen ze ontzegging van 3 maanden op zetten wat mij betreft.
Helemaal mee eens!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Duiker
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze

Ongelezen bericht door Duiker »

Lijkt me een bijzonder slecht idee. Wat voor discussies denk je dat je dan krijgt? Je weet dat voor overtreding x tussen de €100 en de €150 gegeven mag worden. Agent geeft je €150 en je buurman had de dag ervoor €110. Lijkt me alleen maar moeilijker worden voor Oom Agent. Meer discussie, meer agressie, meer gedoe. Niet doen. Hou je gewoon aan de snelheid en rij niet door rood. Is dat zo ingewikkeld? En als je dat niet doet (ik heb dat ook wel eens), piep dan niet maar draag het als een vent. Je was ook vent genoeg om te hard te rijden.... En voor door rood rijden mogen ze ontzegging van 3 maanden op zetten wat mij betreft.

Geheel eens met de schrijver, dat gezeur steeds over die boetes. Je hebt het zelf in de hand en je doet het zelf als je er een krijgt.

Fred.
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Duiker schreef: Hou je gewoon aan de snelheid Is dat zo ingewikkeld? En als je dat niet doet (ik heb dat ook wel eens), piep dan niet maar draag het als een vent. Je was ook vent genoeg om te hard te rijden....
Fred.
Dat is iets te kort door de bocht. Jij hebt makkelijk praten in la douce France.
In Frankrijk kom ik zelden tot nooit snelheidsbeperkingen tegen die ik niet kan begrijpen. Dan is het ook een stuk makkelijker om je aan de snelheid te houden. Bovendien wordt je door middel van borden gewezen op de aanwezigheid van een flitspaal.

Hier in Nederland stikt het van onzinnige snelheidsbeperkingen.Probeer maar eens 60 te rijden in het buitengebied.
Duiker
Type: R1100RT
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Correze

Ongelezen bericht door Duiker »

doov650 schreef:In Frankrijk kom ik zelden tot nooit snelheidsbeperkingen tegen die ik niet kan begrijpen. Dan is het ook een stuk makkelijker om je aan de snelheid te houden. Bovendien wordt je door middel van borden gewezen op de aanwezigheid van een flitspaal.
Er zijn hier zat onduidelijke snelheidsbeperkingen. En die borden bij de flitspalen, zijn weg of gaan allemaal weg.
En de onopvallende snelheidscontroles door de gendarmerie worden in aantal verdubbeld dit jaar.
Plus het aantal onopvallende auto's is ook flink toegenomen.
En vergeet vooral niet je 150 vierk.centimeter reflectie materiaal per persoon op de motor. :D
En 60 rijden is net zo makkelijk als 50. Geniet je gelijk meer van de omgeving.

Fred
Sit Mare Securum

In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
doov650

Onduidelijk is heel wat anders dan onzinnig.
Waar jij op een binnenweg in Frankrijk 90 mag, mag je in NL vaak niet harder dan 60, terwijl het eigenlijk een 80 km weg is. Dat is onzinnig.
Sander M

Ongelezen bericht door Sander M »

Ik kan je verzekeren dat het voor fietsers/wandelaars zeer intimiderend is, als het gemotoriseerde verkeer met 80 km/h voorbij komt. We zijn helaas niet alleen op de weg.
doov650

Sander M schreef:Ik kan je verzekeren dat het voor fietsers/wandelaars zeer intimiderend is, als het gemotoriseerde verkeer met 80 km/h voorbij komt. We zijn helaas niet alleen op de weg.
Als ik wandel of fiets groet ik bikers ook. Zeker ingeslepen. Vind ze ook dan helemaal niet intimiderend.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”