BMW touring 2 laarzen en schakelen

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Eric r1200rt
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

BMW touring 2 laarzen en schakelen

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Hoi,

Heb sinds gisteren een paar BMW touring 2 laarzen, prima pasvorm, zien er goed uit en met goretex. Zo'n 50 km mee gereden en moeite met (op)schakelen, moeilijk om de hoek te maken en er onder te komen. De laarzen zijn natuurlijk nog wat stug, maar vraag me of op schakelverlenger (en misschien ook remverlenger) een goede zet is. Wie van jullie heeft hier ervaring mee?

Groet,
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: BMW touring 2 laarzen en schakelen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Mijn ervaring met nieuwe laarzen is dat je even geduld moet hebben. Je went er vanzelf aan en binnen no-time worden ze soepeler . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
ciske
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Ongelezen bericht door ciske »

Ik sluit me aan bij de stelling dat nieuwe laarzen best wel vlot soepel(er) worden maar je zou kunnen overwegen om het schakelpookje een tandje hoger te zetten zodat de laars er wat beter onder past.

gr v Ciske
Jos1200rt
Type: R1250RT
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

Eigen ervaring met weliswaar een ander merk laarzen is om even geduld te hebben. Mocht het na een tijdje nog niet goed gaan dan kan je voor je allerlei dure oplossingen probeert doen wat Kenny mij destijds adviseerde. Hij zei dat je beter eerst de voorkant van het rubber gedeelte van je pedaal schuin kon afslijpen/snijden. Dit geeft meer ruimte om je voet onder je schakelpedaal te krijgen.
Zelf ben ik hier niet aan begonnen, omdat ik na een tijdje toch merkte dat gewenning en soepelheid van de laars ingrepen niet meer noodzakelijk maakten.
[groet] Jos
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Ik ken het probleem exact, heb mijn schakel pook dusdanig verbouwt dat ik mijn voet niet van de step hoef af te halen om beide kanten op te schakelen, als de bak nog wat japanser zou zijn was het helemaal goed, hier de foto:

Afbeelding
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
petervenlo

Ongelezen bericht door petervenlo »

Dit is wel toevallig, had precies hetzelfde tijdens mijn proefrit afgelopen zaterdag. Moest ook telkens met hoek onder de pook om dan te schakelen. Vervelend en zulke dikke laarzen heb ik ook niet (wel grote voeten: 46,5). Volgens dealer geen probleem om aan te passen. De ppok kan versteld worden en als het heel drastisch moet, kan er een stuk tussen gezet worden.
Bij mijn huidige VFR (en vorige Japanners) ziet hier veel ruimte tussen. De hoogte afstand tussen pook en step is meer en de afstand tot elkaar ook.
Vind het vreemd dat ik hier heel weinig over heb gelezen. Dus zal wel alleen probleem zijn voor sommige.
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

ciske schreef:Ik sluit me aan bij de stelling dat nieuwe laarzen best wel vlot soepel(er) worden maar je zou kunnen overwegen om het schakelpookje een tandje hoger te zetten zodat de laars er wat beter onder past.

gr v Ciske
Mijn 2009 RT schakelpedaal is beperkt verstelbaar (tandje voor tandje). De verstelbare pook van de nieuwere RTs blijkt ook te passen en is traploos verstelbaar (ik moest wel meer dan Euro 100 neertellen).
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Waarom geld neertellen? Schetsplaat rechts er af schroeven en schakelpedaal 1 of 2 tandjes hoger zetten. Probleem zo opgelost in 10 min. De mijne staat 2 tandjes hoger.
Eric r1200rt

Hoi,

Dank allemaal voor de feedback. Even geduld hebben, helpt (merkte ik vandaag al), maar is nu eenmaal niet mijn sterkste eigenschap .... _002 . Toch denk ik dat het niet ideaal gaat worden, pook wat hoger zetten, lijkt me wel wat. Wist niet dat dat kon. Zal eens goed ernaar kijken (of kan dat alleen bij nieuwere exemplaren, de mijne is van 2006)?

Groet
Eric.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Eric r1200rt schreef:...of kan dat alleen bij nieuwere exemplaren, de mijne is van 2006...
Kan zelfs al op de mijne (van 1998)!
ciske
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Woonplaats of omgeving: twente

Ongelezen bericht door ciske »

No problem, ook bij de 1200RT uit 2006 uitvoering kan de schakelpook verzet worden. Je hebt wel een torx-dopje nodig!

gr v Ciske
Egbert van zalk
Type: R1150RT
Bijz: Graphit Grau Metallic
Woonplaats of omgeving: Nunspeet

Ongelezen bericht door Egbert van zalk »

Bij mijn 1150 heb ik een pijp om de pook geschoven en hem toen, met beleid, een stukje naar voren gebogen.
Met maat 45 heb ik dan wat meer ruimte om er onder te komen. _004

Grtn,

EgbeRT
Rijd nóóit sneller dan je bankrekening toelaat!
Eric r1200rt

Hoi,

Verstellen is gelukt vanavond, 1 "tandje" geeft al ong. 2 cm verschil. Nu nog fatsoenlijk weer om het uit te proberen.

Eric.
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Eric r1200rt schreef:Hoi,

Heb sinds gisteren een paar BMW touring 2 laarzen, prima pasvorm, zien er goed uit en met goretex. Zo'n 50 km mee gereden en moeite met (op)schakelen, moeilijk om de hoek te maken en er onder te komen. De laarzen zijn natuurlijk nog wat stug, maar vraag me of op schakelverlenger (en misschien ook remverlenger) een goede zet is. Wie van jullie heeft hier ervaring mee?

Groet,
Eric.

Beste Eric ik heb beide en schakelverlenger en remverlenger, werkt prima. Ik denk overigens dat het even wennen is, nieuwe laarzen zijn in het begin altijd stug en moeten wennen. Ik heb jaren veel plezier gehad van de BMW touring laarzen, heb momenteel de Daytona zijn ook fijn, hebben nog een betere pasvorm. Maar zoals gezegd veel plezier gehad van de BMW laarzen en absoluut waterdicht.
Veel plezier ermee groeten Lexrt _004 -1200-
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Formeel gezien kan je het schakelpedaal van de -1200- niet verstellen op die plek, je zult die pijl op de schakel-asje hebben zien staan.
Die behoort naar de inkeping van het pedaal zelf die over dat asje schuift, te wijzen.
Maar, ik weet dat BMW dealeRT's inderdaad een paar tandjes de boel verzetten en dat inderdaad al centimeters scheelt.

Officieel dient de verbindings-asje achterop dat asje qua lengte afgesteld te worden, maar is flink minder handiger bij te komen.

Ik onderschrijf overigens je ervaring met een andere/nieuwe laars, bij mij was de dikte van de laars-voet die mij partte speelde versus mijn andere laars.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”