Welke acculader voor mijn r1100RT?

Keuze, onderhoud en laadsystemen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Welke acculader voor mijn r1100RT?

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Beste mensen,

Vanmorgen motor proberen te starten na 3 weken stilstand. -1100- bj 2000.
Helaas, niet te starten. Paar uurtjes aan de acculader van de buurman. Een Optimate 3. Daarna reed ie weer, gelukkig.
Nu op zoek naar een eigen accudruppelaar dus. Maar welke?
Ik zie door het woud aan druppelaars het 'bos' niet meer. Ook niet in de vele draadjes over accudruppelaars die al op het forum staan. Opimate 3 is niet meer te koop volgens mij. Maar welke dan wel kiezen? Optimate 4 of 4 dual? Optimate 6? CAN-bus????
Mijn bedoeling is om een makkelijke druppelaar te hebben. Na titje op de motor aan de druppelaar hangen en de volgende dag of na 3 - 4 weken gewoon zonder probleem wegrijden. Wat moet ik kiezen?

Groet, Edwin
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Re: Welke acculader voor mijn r1100RT?

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hallo Edwin,

CTEK MXS 5.0 Dit is zonder twijfel momenteel het beste wat er te krijgen is op het gebied van acculaders.
De mijne heb ik gekocht bij Motoport Engbers in Zelhem maar je kunt hem ook online bestellen op ebay, deze is compleet met 'sigaretten aansteker' stekker voor BMW. Even opletten deze zit niet bij alle aanbiedingen op Ebay. Verzendkosten ligt ongeveer bij 12 Euro D naar NL. Lader compleet kost normaal ook rond de 80 Euro.

http://www.ebay.de/itm/CTEK-MXS5-0-Auto ... 00c&_uhb=1

[media]jaSb-HYqh6o[/media]

Suc6
groetjes Joop
Edwin1970

Hallo Joop,

Bedankt voor je reactie. Ziet idd erg goed uit.
Ook bedankt voor de directe link naar ebay.

Van de week maar eens bestellen.

Groet,
Edwin
mkoskamp
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Ik heb een optimate 4. http://www.motorplaza.net/optimate-4-du ... uppellader.
Heb zelf een mini autoaanstekerplugje bij automat gehaald. Ik plug hem in in de aansluiting op het dashboard.
RsTijn
Bijz: 2012
Land: B
Woonplaats of omgeving: Noorderkempen

Ongelezen bericht door RsTijn »

Edwin,
deze week hangen beide motoren aan de lader(s) _005 :
GS aan de BMW druppellader (omslachtig aansluiten dank zij Can bus systeem)
RT aan de Optimate (geschikt voor canbus), maar rechtstreeks op batterij gekoppeld.

Van beide tevreden - BMW te duur in nieuwkoop , zijn wel te vinden op ebay (blauwe is reeds geschikt voor RT 2000)
- Optimate (3) momenteel prijsgunstig bij bv RAD (http://www.RAD.be) met vaste aansluiting bijgeleverd

Groeten,
Edwin1970 schreef:Beste mensen,

Vanmorgen motor proberen te starten na 3 weken stilstand. -1100- bj 2000.
Helaas, niet te starten. Paar uurtjes aan de acculader van de buurman. Een Optimate 3. Daarna reed ie weer, gelukkig.
Wat moet ik kiezen?

Groet, Edwin
LIVE every moment / LAUGH every day / LOVE beyond words
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Edwin1970 schreef:Hallo Joop,

Bedankt voor je reactie. Ziet idd erg goed uit.
Ook bedankt voor de directe link naar ebay.

Van de week maar eens bestellen.

Groet,
Edwin
Inpluggen in het dashboard. Stekker in het stopcontact en je hebt geen omkijken meer. Succes.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik heb er absoluut geen verstand van, maar ik weet wel dat een accu makkelijk 3 weken moet kunnen stilstaan. Ik heb geen mogelijkheid tot het aansluiten van een lader (motor staat buiten) dus ik heb er ervaring mee. Als je het kunt, is het natuurlijk prima. En met mijn boerenverstand zeg ik dan: keep it simple. Hoe meer afkortingen, lampjes, knopjes en dikke boeken met hele verhalen er bij zo'n apparaat zitten, hoe meer je betaald voor dezelfde functionaliteit als een goedkopere. Allemaal marketingblaat. Waarschijnlijk wel gestoeld op enige wetenschappelijke waarheid, maar meer niet.

Mijn vorige accu is gesneuveld na (voor zover ik kan zien aan de papieren van de vorige eigenaar) 5 jaar. Volgens mij een goede leeftijd voor een accu. Ik heb er nu een Odyssee in zitten en ik probeer zoveel mogelijk te rijden in de winter. Maar een week of 6 moet een goede gezonde accu kunnen hebben. Misschien was jouw accu niet helemaal goed opgeladen toen je 'm stalde of was ie gewoon aan het eind van zijn leven.

Mijn advies: gebruik je geld voor bier, en koop gewoon een simpele druppellader. Er is er geen een te koop die je accu stuk kan maken, en als je 'm om de zoveel weken een keer een dag of wat aansluit is er niets aan de hand. En zeker als je weer wilt gaan rijden, een dag aan de lader en het is weer helemaal top. We rijden wel BMW, maar dat wil niet zeggen dat alles duur moet zijn.
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Edwin1970 schreef:CAN-bus????
Ik heb hier nog geen reactie op gezien, dus daarom het volgende:
De R1100RT heeft geen CAN-bus, dus daar hoef je in principe geen rekening mee te houden bij aanschaf. [Tenzij je natuurlijk op de toekomst voorbereid wil zijn....]
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Soms mis ik de DMM nog wel, met zijn uitgebreide uiteenzettingen over de acculaders..... nu moet ik mijn zegje zelf doen :$
Voor de accu van mijn caravan heb ik uitbebreid gezocht naar een druppellader en heb een aantal zaken gevonden. Een van die zaken was, en dat gaat tegen de mening van Mike in, dat je onder de druppelladers veel kaf onder het koren hebt (klonen uit China) die niet veel kosten maar je accu niet goed op peil houden met uiteindelijk resultaat dat je accu toch nog verslechtert _001 Een acculader die er echt met kop en schouders bovenuit springt is de CTEK. Kost iets meer maar je koopt echt een goed product (5 jaar garantie volgens mij).

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Edwin1970

Beste mensen,

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb net de bestelling binnengekregen. Het is geworden...... Optimate 4 dual.
Hij staat al lekker te laden.......

Nu maar hopen dat de temperatuur snel omhoog gaat en de sneeuw en rotzooi van de weg gaat.
Ik laat liever mijn accu op terwijl ik -1100- rijd!

Groet,
Edwin Big RT Smile

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Accu & Opladers”