Interphone F4 stuk?
Moderator: RT_Patrick
- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Interphone F4 stuk?
ik gebruik nu een half jaartje de Interphone F4 gekoppeld aan een Zumo660 op de motor. Muziek en navigatie werken prima. Ik heb de duo-set, dus ik wissel beide units een beetje af als ik alleen rij. Als intercom heb ik hem kort na aankoop wel getest maar verder nog niet gebuikt.
Vannacht hebben ze beide aan de lader gehangen en vanmorgen brandden er dus ook een groen ledje op beide. Tot zover geen probleem. Ik krijg echter één van de twee niet meer ingeschakeld. Kort of lang drukken, het ledje gaat niet aan en ook de luidsprekers geven geen enkel geluid. Bij aansluiten op de lader gaat nu direct de groene led branden.
Een defecte accu lijkt me niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk. Is er een manier om de unit te resetten naar de fabrieksinstellingen of om op een andere manier te kijken of er nog leven in zit ??
En heeft iemand dit al eerder meegemaakt ??
Sent from my HTC Desire aan alle forumleden
Vannacht hebben ze beide aan de lader gehangen en vanmorgen brandden er dus ook een groen ledje op beide. Tot zover geen probleem. Ik krijg echter één van de twee niet meer ingeschakeld. Kort of lang drukken, het ledje gaat niet aan en ook de luidsprekers geven geen enkel geluid. Bij aansluiten op de lader gaat nu direct de groene led branden.
Een defecte accu lijkt me niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk. Is er een manier om de unit te resetten naar de fabrieksinstellingen of om op een andere manier te kijken of er nog leven in zit ??
En heeft iemand dit al eerder meegemaakt ??
Sent from my HTC Desire aan alle forumleden
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- Robin0341
- Type: R1250RT
- Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
- Land: NLD
- Woonplaats of omgeving: Ermelo
Re: Interphone F4 stuk?
Hoi Gerbert,
Ik heb net even zitten googlen, maar word ook niet veel wijzer mbt de resetprocedure.
Zelf heb ik ook de F4 en heb met allerlei toestcombinaties getracht een reset uit te voeren. Dat is me niet gelukt.
Wellicht kun je de unit(s) eens open schroeven om te kijken of je accu van binnen nog goed is verbonden. Je kan dan eventueel ook de accu's wisselen om een defect aan één van de accu's aan te tonen of uit te sluiten.
Mocht de accu defect zijn, dan kun je via google vast een vervangende accu vinden aan de hand van het nummer dat op de accu staat.
Heb je de set in Nederland gekocht of via een webshop in het buitenland?
Groet,
Robin.
Ik heb net even zitten googlen, maar word ook niet veel wijzer mbt de resetprocedure.
Zelf heb ik ook de F4 en heb met allerlei toestcombinaties getracht een reset uit te voeren. Dat is me niet gelukt.
Wellicht kun je de unit(s) eens open schroeven om te kijken of je accu van binnen nog goed is verbonden. Je kan dan eventueel ook de accu's wisselen om een defect aan één van de accu's aan te tonen of uit te sluiten.
Mocht de accu defect zijn, dan kun je via google vast een vervangende accu vinden aan de hand van het nummer dat op de accu staat.
Heb je de set in Nederland gekocht of via een webshop in het buitenland?
Groet,
Robin.
- AGVerheij
Openschroeven wacht ik nog even mee, de boel zit met niet-standaard schroefjes dicht (een soort 3-kantige torx lijkt het wel) en ik heb daar geen passend bitje voor voor zover ik weet.
Ik heb 'em via een buitenlandse webshop gekocht. Ik wil best de hollandse middenstand ondersteunen, maar het prijsverschil tussen internet (€225) en de lokale handel (€360) was me iets te groot. De verkoper een mail gestuurd met mijn verhaal en de vraag hoe e.e.a. onder garantie opgelost kan worden.
Als hij/zij reageert laat ik het hier wel weten.
Ik heb 'em via een buitenlandse webshop gekocht. Ik wil best de hollandse middenstand ondersteunen, maar het prijsverschil tussen internet (€225) en de lokale handel (€360) was me iets te groot. De verkoper een mail gestuurd met mijn verhaal en de vraag hoe e.e.a. onder garantie opgelost kan worden.
Als hij/zij reageert laat ik het hier wel weten.
Groets, GerbeRT
- Robin0341
- Type: R1250RT
- Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
- Land: NLD
- Woonplaats of omgeving: Ermelo
Ben benieuwd. Hoop dat je het kunt oplossen.
Succes
Succes

Wat je in de tussentijd eventueel kunt proberen; (zover je dat al niet geprobeerd hebt)
Sluit de betreffende unit aan op de lader.
Als het lampje groen is, probeer de unit in te schakelen terwijl de unit nog aangesloten is op de lader.
Indien de unit dan aan gaat, controleer of Bleutooth werkt e.d.
Als dat werkt, terwijl de unit nog aan staat en op de lader is aangesloten, haal de lader los.
Gaat de unit dan vrijwel direct uit dan is het de accu of de verbinding daar mee.
Sluit de betreffende unit aan op de lader.
Als het lampje groen is, probeer de unit in te schakelen terwijl de unit nog aangesloten is op de lader.
Indien de unit dan aan gaat, controleer of Bleutooth werkt e.d.
Als dat werkt, terwijl de unit nog aan staat en op de lader is aangesloten, haal de lader los.
Gaat de unit dan vrijwel direct uit dan is het de accu of de verbinding daar mee.
- AGVerheij
Bedankt voor alle suggesties, maar helaas geen resultaten.
Na meerdere mails gestuurd te hebben naar de verkopende webshop (en ik wacht nog steeds op antwoord) uiteindelijk maar contact opgenomen met de fabrikant.
De volgende dag al een antwoord en ik mocht de defecte unit opsturen. Vanmiddag het ding verstuurd -aangetekend, ik neem geen risico- en hopen dat de TD daar iets kan vinden. Toch mooi dat een fabrikant zijn/haar verantwoording wil nemen als de detaillist het laat liggen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Na meerdere mails gestuurd te hebben naar de verkopende webshop (en ik wacht nog steeds op antwoord) uiteindelijk maar contact opgenomen met de fabrikant.
De volgende dag al een antwoord en ik mocht de defecte unit opsturen. Vanmiddag het ding verstuurd -aangetekend, ik neem geen risico- en hopen dat de TD daar iets kan vinden. Toch mooi dat een fabrikant zijn/haar verantwoording wil nemen als de detaillist het laat liggen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groets, GerbeRT
- AGVerheij
Update:
Dit weekeinde een bescheiden 'plof' op de mat, en een stevige UPS envelop aangetroffen - met daarin een nieuwe intercom
Zonder begeleidend schrijven, dus wat er nu precies mis was met die van mij zal ik wel nooit te weten komen. Maar nadat ik hem had opgeladen probleemloos gekoppeld aan de Zumo660 en aan de andere unit voor intercomgebruik.
Dus ik ben helemaal happy, en om mezelf maar te quoten:
Dit weekeinde een bescheiden 'plof' op de mat, en een stevige UPS envelop aangetroffen - met daarin een nieuwe intercom

Zonder begeleidend schrijven, dus wat er nu precies mis was met die van mij zal ik wel nooit te weten komen. Maar nadat ik hem had opgeladen probleemloos gekoppeld aan de Zumo660 en aan de andere unit voor intercomgebruik.
Dus ik ben helemaal happy, en om mezelf maar te quoten:
mooi dat een fabrikant zijn/haar verantwoording wil nemen als de detaillist het laat liggen
Groets, GerbeRT
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Toch weer goed te lezen dat er nog leveranciers zijn die dit soort problemen relatief goed oppakken. Een schrijven erbij was nog beter geweest, maar als je verder correct geholpen bent. 

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 4711 Weergaves
-
Laatste bericht door Viaantje
-
-