Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Shit happens . . .
zo ook overkwam het deze rijder dat hij tijdens zijn vakantie weg wilde rijden maar vergat het schijfremslot te verwijderen. OH SHIT hoor je hem tijdens zijn val roepen . . want zijn helmcam legde alles vast . . .
Enfin kijk maar eens naar deze ongeluksvogel . . .
[media]LOLOBcYLH2o[/media]
PS het is mij ook wel eens overkomen met m'n Hondaatje. Gevolg remschijf krom . . . _002
Tja-
Twee keer bij mij... :shock:
Het eerste in 2003- eerste keer met oude vriendin op achterkant- voetsteun afgebroken. Zij lacht en uiteindelijk zou het beter worden als het relatie daar afgelopen was... maar nee...
Het tweede keer in Norwegen, 2007. Stom van mij- ik had het remschuifslot of het linker remschuif bevestigd- en hij breekt het ABS-sonde-beugel helemaal af. Opgelost met een voelmaat, een Swiss-army mes, veel plakband en een emmervol Araldite. ABS werkt perfect nog...
Dus- altijd herennerings touwtje of zoiets gebruiken- slot altijd op recter schuif setten en stuur altijd naar links vastsetten...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Ik ben blij dat ik een zodanige beroepsdeformatie heb dat ik altijd een "inspectierondje" loop voordat ik op de motor stap: schijfslot voor, ketting (om lantaarnpaal) achter, lekkages, schade, ruitjes omhoog, navigatie aangesloten, killswitch aan, starten, lampen aan enz.... (gelukkig) Tot nu toe altijd goedgegaan! Maar zo'n touwtje helpt ook goed om dit leed te voorkomen. Zonde hoor!
JDoubleOP schreef:Als je toch een stuurslot hebt, waarom ben je dan nog een schijfremslot nodig???
Heel simpel dat heb je in een paar seconden geforceerd.
Of wat netter binnen 10 seconden los met wat lockpicking tools.
Schijfrem slot is iets lastiger 20 tot 40 seconden.
Anton
The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Ik heb het zelf ook bijna ervaren. Een ritje naar de Eiffel. FF lekker een kopje koffie drinken op een terrasje. Vervolgens weer op de motor gesprongen gestart en wachten tot een vriend van mij ook op zijn motor was geklommen. Mijn grote geluk was dat een wakkere duitser vanaf het terras riep: Hee du, dein schloss!!
Dat was op het nippertje
Aardige mensen die duitsers